ذخيره سازي يک ميليارد متر مکعب گاز در خطوط لوله
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
مدير عامل شرکت انتقال گاز از امکان ذخيره سازي حدود يک ميليارد متر مکعب گاز در 33 هزار کيلومتر شبکه خطوط لوله خبر داد و گفت: به زودي يکي از بزرگترين تاسيسات تقويت فشار گاز خاورميانه در ايران راه اندازي مي شود.

رضا الماسي در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت توسعه شبکه انتقال گاز طبيعي ايران با بيان اينکه در حال حاضر شبکه خطوط لوله گاز طبيعي ايران با 33 هزار کيلومتر وسعت از ظرفيت انتقال 700 ميليون متر مکعب گاز طبيعي در روز برخوردار است، گفت: از ابتداي سالجاري تاکنون خطوط لوله متعددي همچون فاز اول خط هفتم سراسري، خط لوله شمال و شمالشرق، خط لوله دوم خرم آباد و خط لوله اول کرمان در مدار بهره برداري قرار گرفته است.

مدير عامل شرکت انتقال گاز ايران تعداد کل تاسيسات تقويت فشار گاز کشور را 65 ايستگاه عنوان کرد و افزود: به زودي تاسيسات تقويت فشار گاز ساوه به عنوان يکي از بزرگترين تاسيسات گازي خاورميانه در مدار بهره برداري قرار مي گيرد.
 
با بهره برداري از تاسيسات تقويت فشار ساوه با هفت توربوکمپرسور پايداري شبکه گاز در خطوط دوم، سوم، چهارم و خطوط لوله گاز صادراتي به کشورهاي شمالغربي ايران افزايش مي يابد.
 
وي از فعاليت همزمان 211 توربو کمپرسور گازي در سطح شبکه سراسري خبر داد و يادآور شد: در شرايط فعلي برنامه ريزي گسترده اي براي افزايش بهره وري و بهبود رانمان برخي از تاسيسات تقويت فشار گاز در دستور کار قرار گرفته است.
 
اين مقام مسئول متوسط راندمان تاسيسات تقويت فشار گاز کشور را 34 درصد اعلام کرد و ادامه داد: قرار است در سه ايستگاه تقويت فشار گاز با اجراي طرحهاي بهينه سازي رانمان انتقال گاز از 24 درصد فعلي افزايش يابد.
 
الماسي با يادآوري اينکه با بهره برداري از خط لوله شمال و شمالشرق يک کريدور جديد براي انتقال گاز طبيعي در سطح کشور ايجاد شد، بيان کرد: از سوي ديگر به زودي با تکميل خط لوله هفتم سراسري و اتصال شبکه گاز استان سيستان و بلوچستان به جنوب استان خراسان کل شبکه گاز ايران به صورت رينگ در خواهد آمد.
 
مدير عامل شرکت انتقال گاز ايران با اعلام اينکه هم اکنون امکان ذخيره سازي حدود يک ميليارد متر مکعب گاز در سطح شبکه سراسري وجود دارد، تصريح کرد: بخشي از اين گاز ذخيره سازي شده در خطوط لوله قابل برداشت نخواهد بود.
 
در حال حاضر شبکه ملي انتقال گاز ايران با وسعت حدود 33 هزار کيلومتر پس از ايالات متحده آمريکا، روسيه و کانادا در جايگاه چهارم دنيا و جايگاه نخست در بين کشورهاي خاورميانه را به خود اختصاص داده است.

به طوري که در شرايط فعلي آمريکا با 550 هزار کيلومتر، روسيه با 160 هزار کيلومتر و کانادا با 75 هزار کيلومتر به ترتيب بزرگترين شبکه هاي انتقال گاز دنيا را در اختيار دارند.
 
اين در حالي است که در شرايط فعلي تعداد 65 تاسيسات تقويت فشار گاز در سطح شبکه انتقال گاز در مدار بهره برداري قرار دارد که پيش بيني مي شود تا افق چشم انداز تعداد تاسيسات تقويت فشار گاز به 140 ايستگاه افزايش يابد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: