آغاز مراجعه متقاضيان کسب‎و‎کار خانگي به دستگاه‎ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
معاون وزير کار با اعلام اينکه مراجعات افراد متقاضي کسب و کار خانگي در استان‌ها آغاز شد، به احتمال شروع پرداخت تسهيلات نيز اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگي از 3 طريق قابل اجرا است.

محمدحسين فروزان مهر در گفتگو با مهر با اشاره به اينکه قانون مشاغل خانگي در خرداد ماه سال جاري توسط نمايندگان مجلس ارائه و سپس براي اجرا ابلاغ شد، گفت: بايد گفت هم اکنون بسياري از مشاغل مدنظر طرح مشاغل خانگي وجود دارند و در حال فعاليت هستند.

فعاليت ستاد مشاغل خانگي

معاون توسعه اشتغال و کارآفريني وزارت کار و امور اجتماعي، اظهار داشت: همچنين در زمان تدوين و ابلاغ قانون نيز پيش بيني شده بود که ما يک ستادي براي آن تشکيل دهيم تا از اين طريق بتوانيم دستورالعمل اجرايي نحوه ساماندهي مشاغل خانگي را تهيه کنيم.

فروزان مهر با تاکيد بر اين مطلب که زمينه اجرايي شدن قانون مشاغل خانگي در قالب هماهنگي با دستگاه هاي اجرايي به مرحله اجرا رسيده است، تصريح کرد: هم اکنون 214 رشته فعاليت خانگي نيز در موضوع مشاغل مختلف شناسايي و براي آن هماهنگي شده است.

وي بيان داشت: از موضوعات مهم و مدنظر در اجراي قانون مشاغل خانگي اين است که کار در محل منازل و خانه ها توسط عضو و يا اعضاي خانواده صورت پذيرد. هرچند قانونگذار پيش بيني کرده که اين کار به 3 شيوه قابل پيگيري باشد.

اجراي مشاغل خانگي به 3 روش

اين مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعي، افزود: يک نوع کار خانگي اين است که اقدامات از خريد مواد اوليه تا توليد محصول توسط خود افراد انجام شود. ديگري بحث کارمزدي بودن شغل خانگي است به نحوي که مواد اوليه از بيرون خريداري و در اختيار افراد قرار گيرد.

به گفته فروزان مهر، يک نوع ديگر کار مشاغل خانگي فروش محصولات در خارج از خانه ها است که بايد اتفاق بيافتد. در اي زمينه يکي از مهم ترين اقدامات موثر مي تواند بهسازي و ايجاد اتحاديه هاي فروش محصولات خانگي باشد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفريني وزارت کار و امور اجتماعي، بيان داشت: تاکنون مراجعات زيادي از سوي افراد به دستگاه ها صورت گرفته است که متناسب با نوع درخواست، براي آنها کاربرگ هايي نيز در نظر گرفته شده است.

آغاز مراجعه افراد به دستگاه‎ها

وي تصريح کرد: افراد متقاضي دريافت تسهيلات مشاغل خانگي بايد طرح هاي توجيهي خود را ارائه کنند که بعد از آن، اين طرح توجيهي توسط دستگاه اجرايي مربوط به حوزه تخصصي آن طرح مجوز صادر مي شود.

اين مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعي، اظهار داشت: البته افراد بايد به ادارات کار استان هاي خود نيز مراجعاتي را براي کسب مجوز داشته باشند. البته منابعي نيز توسط صندوق مهر امام رضا (ع) براي مشاغل مستقل در نظر گرفته شده است.

فروزان مهر ميزان تسهيلات به مشاغل مستقل را حدود 5 ميليون تومان اعلام کرد و افزود: اين مبلغ تسهيلات به صورت قرض الحسنه اختصاص مي يابد.

پرداخت تسهيلات به متقاضيان

معاون وزير کار و امور اجتماعي در پاسخ به اين سوال که آيا در حال حاضر تسهيلات ياد شده به افراد متقاضي پرداخت شده است و يا خير؟ تصرح کرد: هم اکنون در بيشتر استان ها مراجعاتي توسط متقاضيان صورت گرفت و از اين طريق نيز فرم هايي تکميل شده است.

وي تاکيد کرد: ممکن است پرداخت هايي نيز براي آن صورت گرفته باشد. البته چون اين موضوع به تازگي به قانون تبديل شده است ممکن است برخي ايرادات نيز در کار وجود داشته باشد که ما در قالب دستورالعمل آنها را پيگيري مي کنيم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: