افزايش تامين مالي از طريق بازار سرمايه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
افزايش تامين مالي از طريق بازار سرمايه
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
مديرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار بر تامين مالي از طريق بازار سرمايه کشور تاکيدکرد و گفت: سال گذشته بالغ بر 800 ميليارد تومان افزايش سرمايه شرکتها از طريق بورس صورت گرفته که در 9 ماهه ابتداي امسال اين رقم به 1700 ميليارد تومان رسيد.

حسن قاليباف اصل در گفتگو با مهر يکي از مباحث مهم اقتصادي را بحث تامين مالي عنوان کرد و گفت: با توجه به اجراي سياستهاي کلي اصل 44 قانون اساسي، ديگر دولت مجاز به سرمايه گذاري نيست بنابراين موضوع تامين مالي از طريق بازار سرمايه اهميت مي يابد.

مديرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار واگذاري سهام شرکتهاي دولتي، عرضه هاي اوليه و افزايش سرمايه شرکتها در بورس را هم به نوعي تامين مالي از طريق بازار سرمايه کشور دانست و عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر 800 ميليارد تومان افزايش سرمايه شرکتها از طريق بورس صورت گرفته و در 9 ماهه ابتداي امسال اين رقم به 1700 ميليارد تومان رسيد که رشد مناسبي ارزيابي مي شود.

وي با تاکيد بر تغيير ديدگاهها نسبت به بورس براي تامين مالي و اينکه بورس فقط محل معاملات نيست و مکاني براي تامين مالي فعاليتها و بنگاههاي اقتصادي است، تصريح کرد: ديدگاهها نسبت به شرکتهاي سهامي عام و شرکتهاي سهامي خاص، تضامني و با مسئوليت محدود بايد تغيير کند.

به گفته قاليباف اصل شرکتهاي بورسي که تحت نظارت سازمان بورس قرار دارند، دائما اطلاعات ارائه و شفاف سازي مي کنند و ريسک آنها هم پائين است، شرکتهاي با مسئوليت محدود و سهامي خاص در بازارهاي پيشرفته نمي توانند اوراق منتشر و تامين مالي کنند.

اين مقام مسئول در بازار سرمايه کشور با اشاره به اينکه تامين مالي عام براي شرکتهاي سهامي عام و بورسي است، افزود: بازار سرمايه علاوه بر تامين مالي مستقيم يک علامت دهي براي تامين مالي از طريق ساير حوزه ها است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: