افزايش خودسرانه کارمزدها توسط برخي بانکها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
افزايش خودسرانه کارمزدها توسط برخي بانکها
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 7
نویسنده : مولوی
بانکها در حالي وعده پرداخت سود به يارانه‌هاي نقدي مردم را مطرح کرده بودند که هم اکنون شروطي را براي آن تعيين مي‌کنند، در همين حال برخي از بانکها نيز اخيرا کارمزدهاي خود را خودسرانه افزايش داده‌اند.

به گزارش مهر، در اجراي طرح هدفمندي يارانه ها به عنوان مهمترين طرح اقتصادي دولت، بانکها نقش مهمي را بر عهده داشتند، به طوري که در زمان افتتاح حسابهاي يارانه هاي نقدي هر يک برنامه هاي مختلفي را براي مردم اعلام کردند.

علاوه بر اين امر هر يک از بانکها نحوه سوددهي به حساب يارانه هاي نقدي را اعلام کردند، اين در حالي است که به نظر مي رسد برخي از بانکها پرداخت سود به حساب يارانه هاي نقدي را به نحوي که پيش از افتتاح حساب اعلام شده بود، اجرايي نمي‌کنند.

همچنين برخي بانکها عنوان مي کنند که سودي به حسابهاي کارتي يارانه هاي نقدي تعلق نمي گيرد و يا اينکه با شيوه هايي مطرح مي کنند که حسابهاي افتتاح شده بدون سود است.

در اين زمينه محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي گفت: پرداخت سود به حساب يارانه هاي نقدي بستگي به حسابي که افراد در بانک افتتاح کرده اند، دارد و افرادي که حساب يارانه هاي نقدي آنها پس انداز، جاري و يا قرض الحسنه است نمي توانند از سود يارانه هاي نقدي بهره مند باشند.

مسئولان بانکي مطرح مي کنند که مردم براي اينکه سود نقدي به حسابهاي يارانه هاي آنها تعلق گيرد، بايد حسابهاي بلندمدت داشته باشند، زيرا مبالغ حسابهاي کوتاه مدت و جاري دائما در حال تغيير و کم و زياد شدن است.

اقدامات خودسرانه بانکها

در عين حال برخي از بانکها پس از اجراي طرح يارانه هاي نقدي نرخ خدمات خود را در بخشهاي مختلف افزايش داده اند که البته اين امر بايد با اجازه بانک مرکزي صورت گيرد، اما گويا اين اقدام جديد بانکها خودسرانه بوده است.

بانکها که بخش عمده اي از اجراي هدفمندي يارانه ها بر عهده آنها گذاشته شده است، با وجود اينکه توانستند با مديريت صحيح و برنامه ريزيهاي قبلي آرامش را در نظام بانکي با اجراي اين طرح حکمفرما کنند اما اخيرا نسبت به تغييرات قيمتي و کارمزدهاي خود در بخشهاي مختلف اقدام کرده اند.

اين در حالي است که پيش از اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها جلسات متعددي با حضور مسئولان بانکها و بانک مرکزي در اين راستا تشکيل شده بود و بر مواردي که بانکها بايد آنها را اجرايي نمايند، تاکيد شده بود.

در عين حال برخي از بانکها اخيرا کارمزدهاي خود را مثلا در بخش خريد کارتهاي هديه افزايش داده اند.

محمودرضا خاوري رئيس شوراي عالي هماهنگي مديران عامل بانکهاي دولتي در مورد پرداخت سود به يارانه هاي نقدي توسط بانکها گفت: اگر يارانه هاي نقدي به حسابهاي سپرده واريز شود، قطعا سود به آنها پرداخت مي شود.

سپرده هاي يارانه هاي نقدي معمولا کوتاه مدت است

وي با بيان اينکه سپرده هاي يارانه هاي نقدي معمولا سپرده هاي کوتاه مدت تلقي مي شوند، افزود: مبالغ اين سپرده ها معمولا در نوسان است، زيرا برداشت و کم و زياد مي شود و بر اساس نرخ سود سپرده هاي کوتاه مدت محاسبه و تسويه حساب مي گردد.

خاوري اضافه کرد: افرادي که مبالغ يارانه هاي نقدي خود را در حساب جاري نگهداري نمايند و حساب جاري خود را معرفي کنند، سودي به آنها تعلق نمي گيرد، همچنين افرادي که حساب قرض الحسنه خود را معرفي کرده باشند، سودي دريافت نخواهند کرد.

رئيس شوراي عالي هماهنگي مديران عامل بانکهاي دولتي با بيان اينکه اينگونه حسابها از سود سپرده هاي بلندمدت بهره مند نمي شوند، دليل آن را در نوسان بودن مبالغ دانست.

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه آيا هزينه ها و نرخ کارمزدهاي بانکي با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها افزايش يافته است؟ گفت: با وجود اينکه مصرف کنندگان بايد هزينه ها را متقبل شوند، اما هنوز افزايشي در اين زمينه نداشته ايم.

خاوري خاطرنشان کرد: در اين زمينه بانکها با سياستهاي دولت و بانک مرکزي هماهنگ هستند و بر اساس آن عمل مي کنند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: