استاکس‌نت در دستگاه‌هاي پزشکي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
استاکس‌نت در دستگاه‌هاي پزشکي
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 6
نویسنده : مولوی
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: با اطلاعاتي که بدست آورده ايم مطمئن شديم که قصد داشته اند دستگاه هاي تصويربرداري پزشکي را با حملات سايبري استاکس نت آلوده کنند از همين رو به همه مراکز دارنده اين دستگاهها هشدار داده شده است.

دکتر مصطفي قانعي در گفتگو با مهر افزود: براي پيشگيري از آلودگي نرم افزاري دستگاه هاي تصويربرداري پزشکي که در روند فعاليت هاي آنها اخلال ايجاد مي کند به همه مراکز هشدار داده ايم و نرم افزاري نيز براي مقابله با آن توليد کرده ايم.

وي افزود: اين نرم افزار را با توجه به پيش بيني اين حمله طراحي کرده ايم و مراکز مختلف دارنده دستگاه آن را بارگذاري مي کنند تا مشکلي براي دستگاه ها بوجود نيايد.

معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در اطلاعيه اي به مراکز تصويربرداري پزشکي هشدار داده است که ويروس رايانه اي استاکس نت با هدف ايجاد اختلال در شرکت ها و سازمان هاي حياتي، سيستم هاي کنترل صنعتي در سراسر جهان را آلوده کرده و گزارشاتي موجود بر آلودگي در ايران مشاهده شده است.

در اين اطلاعيه آمده است:«با توجه به استفاده از سيستم هاي شرکت زيمنس در دستگاه هاي تصويربرداري پزشکي و آسيب پذيري اين دستگاه ها ، جهت جلوگيري از خطرات احتمالي خواهشمند است دستور فرماييد هشدارهاي لازم به بيمارستان ها و مراکز درماني جهت پيشگيري از اختلال در عملکرد سيستم ها ارسال شود. روش هاي ممانعت از آلوده شدن سيستم به اين بد افزار و ساير بد افزارها عبارتند از: فعال کردن ديوار آتش در درگاه هاي ورودي و خروجي، به روز رساني ويندوز و استفاده از آنتي ويروس هاي به روز شده» است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: