اقتدارهيات‌ايراني‌دراتحاديه بين‌المجالس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اقتدارهيات‌ايراني‌دراتحاديه بين‌المجالس
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 2
نویسنده : مولوی
نماينده مردم هرمزگان گفت: هيات ايراني با اقتدار ويژه‌اي در اين اجلاس حاضر شد و استقبال مقامات عالي‌رتبه اماراتي از هيات ايراني و ترتيب ديدارهاي متعدد مقامات اين کشور با هيات كشورمان حاکي از عمق نفوذ استراتژيک جمهوري اسلامي در مناسبات منطقه‌اي دارد.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين ، محمد آشوري نماينده مردم هرمزگان که در اجلاس بين المجالس اسلامي به همراه رئيس مجلس شوراي اسلامي حضور يافته، به تشريح دستاوردهاي اين سفر در جمع خبرنگاران پرداخت.

محمد آشوري گفت: اتحاديه بين‌المجالس اسلامي با عضويت 51 کشور از سراسر جهان اسلام و با ابتکار جمهوري اسلامي ايران شکل گرفته و هر ساله  و براساس آن با هدف ايجاد وحدت رويه در ميان پارلمان‌هاي کشورهاي اسلامي و اتحاد سياست‌هاي راهبردي مشترک هر ساله تلاش کرده تا قوام بيشتري يافته و نقش فعال‌تري در عرصه بين‌الملل برعهده بگيرد.

عضو کميسيون امنيت ملي افزود: جمهوري اسلامي ايران در پي بيان برخي اظهارات غيرمنطقي طرف هاي اماراتي مبني بر فرافکني در موضوعات و طرح مسائل ساختار، با اتخاذ موضع روشن و کليدي تصميم بر عدم شرکت در اين اجلاس گرفت اما، تماس‌هاي مکرري که از سوي رؤساي مجالس کشورهاي اسلامي از جمله کشور کويت با رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت، اطمينان داده شده که موضوعات اختلافي مدنظر جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس مطرح نمي‌شود و اساساً کشورهاي اسلامي قائل بود.

آشوري با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران از مواضع محکم خود در حوزه مسائل بين‌الملل کوتاه نمي‌آيد، اظهار داشت: هيأت ايراني به رياست دکتر لاريجاني با اطمينان از عدم طرح مسائل تفرقه‌انگيز در اين اجلاس عازم امارات ‌متحده عربي شد تا ضمن حضور در اين اجلاس، از ظرفيت‌هاي آن در جهت همگرايي هر چه بيشتر ميان ملت‌هاي مسلمان اقدام کند.

عضو هيأت‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي در بيان دستاوردهاي اين سفر با بيان اينکه اتحاديه بين‌المجالس اسلامي يکي از مأموريت‌هاي اساسي خود  رارصد مداوم تحولات سياسي و اجتماعي در ميان کشورهاي اسلامي قرارداده‌است ، اظهارداشت: اولويت اساسي اين اتحاديه مي‌بايست چاره‌سازي در جهت رفع مشکلات متعدد جهان اسلام باشد تا بتوان با تقويت همبستگي عمومي، همگرايي ديني را ميان کشورها و به تبع آن ملت‌ها تقويت کرد.

آشوري ادامه ‌داد: هرگاه اعضاي اين سازمان‌هاي بين‌المللي با انسجام ويژه توانسته‌اند صداي مردم را رصد کرده و با شناخت دقيق آسيب‌ها به اتخاذ طرح‌ها و تدابير آگاهانه و راهگشا اقدام کنند، قدرت بازدارنگي ويژه خود را در مهار آسيب‌ها و لطمات عمومي به نمايش گذاشته‌اند و اساساً نقش خود را به شکل بارز بروز داده و عرصه‌اي را براي ثبات هر چه بيشتر کشورها براي دستيابي به توسعه پايدار فراهم‌کنند.

نماينده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسي، بندرخمير و حاجي‌آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: جهان اسلام امروز داراي مشکلات عديده‌اي است که بخش عمده آنها به واسطه عدم وجود انسجام عمل پديد آمده است، اين مشکلات در واقع منشأ خارجي داشته و همواره دست يک دولت متجاوز در کار بوده ، به گونه‌اي که نگاهي به سير تحولات دول عضو اتحاديه نشان مي‌دهد که هر کدام لااقل يک بار در معرض آسيب‌هاي ناشي از مداخلات متجاوزانه ابر قدرت‌ها قرار داشته‌اند و اساساً استکبار براي آنها طرح ريزي ويژه اي داشته است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي مشکل فعلي اتحاديه بين‌المجالس اسلامي را فرو غلتيدن در مباني ناشي از شعارزدگي و دوري از عمل‌گرايي عنوان‌کرد و اظهار‌داشت: مصداق اين مشکلات، اتخاذ سياست‌هاي متناقض و گاهاً نابخردانه در عرصه بين‌الملل از سوي برخي کشورهاي عضو است که نمي‌توان برداشتي جز بازي در زمين دشمنان اسلام و دشمنان  وحدت ملت‌هاي مسلمان از آن داشت.

آشوري بيان کرد: نبايد در هنگامه‌اي که جهان اسلام مبتلا به دردهاي مزمن بسياري نظير بحران تجزيه سودان، موضوع لبنان و عدم شکل‌گيري دولت مستقل در اين کشور، بحث فلسطين و اقدامات تجاوزکارانه رژيم صهيونيستي ، مشکلات عراق و افغانستان است، اين اتحاديه صرفاً به دادن بيانيه که در حد و اندازه‌هاي يک دستاورد حداقلي است بسنده کند، بلکه اگر بخواهيم دستاوردهاي اين اتحاديه را به سوي منافع حداکثري براي جامعه مسلمان به پيش بريم مي‌بايست با نگاه عميق به مجموعه تحولات جهاني و منطقه‌اي به تدوين يک راهبرد اساسي و گره‌گشا در اين زمينه توسط اين اتحاديه اهتمام ورزيم.

اين استاد دانشگاه توجه به قدرت بازدارنگي تصميمات را خواستار و بر ضرورت مهار تهاجمات مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي از رهگذر اين تصميمات کليدي تأکيد کرد.

آشوري در پايان شرط اثرگذاري اتحاديه‌هايي نظير اتحاديه بين‌المجالس اسلامي را فعاليت هر چه بيشتر در جهت رفع مشکلات ملت‌هاي منطقه عنوان‌کرد و گفت: سران برخي کشورهاي عربي منطقه بايد از تحولات و رخدادهاي امروز جهان درس بگيرند و به جاي سکوت در برابر برنامه‌هاي شوم قدرت‌ها، نقش فعال‌تري را در جهت دفاع از حقوق مسلم ملت‌هاي مسلمان و ملت‌هاي خود ايفا کرده و اجازه ندهند با سکوتشان، برداشتي رضايت‌وار از جنايات مستکبرين در منطقه و در کشورهاي اسلامي برداشت شود.

يوسف اسدي – خبرنگار جام جم آنلاين



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: