ناتواني مديريتي عامل نشت نفت در خليج مکزيک
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ناتواني مديريتي عامل نشت نفت در خليج مکزيک
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 7
نویسنده : مولوی
يک هيات تعيين شده از سوي کاخ سفيد پس از انجام تحقيقات گسترده اي به اين نتيجه رسيده است که واقعه سال گذشته نشت نفت در خليج مکزيک قابل پيشگيري بود و تصميمات شرکت بي پي و چند کمپاني ديگر آن فاجعه را به بار آورد.

انفجار در سکوي حفاري "ديپ واتر هورايزن" در ماه آوريل 2010 باعث مرگ 11 کارگر شد. در اثر آن انفجار، چاه نفت "ماکوندو" که در اعماق خليج مکزيک واقع است، سر باز کرد و ميليون ها بشکه نفت طي چند ماه به دريا ريخت.

کميسيون ويژه اي که از سوي باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا، درباره علل اين واقعه تحقيق کرده، در يک گزارش 48 صفحه اي، تصميماتي که مديران شرکت هاي بي پي، ترانس اوشن و هاليبرتن براي کاهش هزينه هاي خود و صرفه جويي در زمان استخراج نفت اتخاذ کرده بودند را يکي از عوامل وقوع انفجار در چاه نفتي دانسته است.

بي پي مالک چاه نفتي ماکوندو بود، اما سکوي حفاري به شرکت ترانس اوشن تعلق داشت.

اين گزارش همچنين هشدار مي دهد که در صورت به اجرا در نيامدن تدابير ايمني و پيشگيرانه از سوي دولت فدرال، سوانح مشابهي احتمالا در آينده اتفاق خواهد افتاد.

گزارش اين هيات روز 11 ژانويه رسما منتشر خواهد شد.

وزارت دادگستري آمريکا در اواسط ماه دسامبر گذشته بي پي و هشت شرکت ديگر را با اين اتهام که قوانين ايمني فدرال را در ارتباط با نشت نفت در خليج مکزيک نقض کرده اند تحت پيگرد قرار داد.

در گزارش هيات وابسته به کاخ سفيد همچنين نوشته شده است که بي پي ضوابط کافي را براي کاهش خطر انفجار در چاه يادشده به اجرا نگذاشته بود.

در اين گزارش به ويژه "ناتواني مديريتي" شرکت هاي فعال در طرح استخراج نفت از چاه ماکوندو عامل اصلي سانحه شناخته شده است.

باب گراهام، فرماندار سابق ايالت فلوريدا و از سرپرستان هيات تحقيقاتي کاخ سفيد، با صدور بيانيه اي گفته است که اگر اين شرکت ها بر اين اساس که ايمني بر هر امر ديگري اولويت دارد عمل مي کردند، اين فاجعه به احتمال زياد اتفاق نمي افتاد.

بي بي سي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: