ديدار از والدين در چين اجباري مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ديدار از والدين در چين اجباري مي‌شود
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
چين در نظر دارد براي حمايت از والدين سالخورده قانوني وضع کند که براساس آن ديدن و مراقبت از والدين سالخورده اجباري خواهد شد.

هدف از وضع چنين قانوني مقابله با مشکل ناشي از افزايش جمعيت سالخورده و تغيير در بافت اجتماعي اين کشور است.

در چين ترانه اي بنام " بيشتر به ما سر بزن " محبوبيت زيادي پيدا کرده است. اين ترانه وصف حال والدين سالخورده اي است که آروز دارند فرزندانشان را بيشتر ببينند.

اما با شنيدن اين ترانه احساسي از گناه و پشيماني به فرزنداني که قادر به برآوردن اين آرزو نيستند دست مي دهد.

در فرهنگ سنتي چين مراقبت از والدين پير به عنوان يک وظيفه اخلاقي آموزش داده مي شود اما با رونق اقتصادي و زندگي مدرن، وابستگي هاي خانوادگي رو به کاهش گذاشته است.

يک مقام ارشد چيني به رسانه دولتي اين کشور گفت که در صورت وضع اين قانون، والديني که مورد بي توجهي و بي مهري فرزندانشان قرار مي گيرند، مي توانند به دادگاه شکايت کنند و از فرزندان خود بخواهند از آنها مراقبت کنند.

حدود يک هشتم از جمعيت چين را افراد بالاتر از سن شصت سال تشکيل مي دهند که نيمي از آنها تنها زندگي ميکنند.

فرصت هاي کاري در شهرهاي بزرگتر سبب شده است که آنها به دليل دوري نتوانند به والدين خود رسيدگي کنند. از آن گذشته سال ها سياست اجباري کردن تک فرزندي سبب شده است که نيروي انساني کافي براي مراقبت از سالخوردگان وجود نداشته باشد.

انتشار گزارش هاي حاکي از جان سپردن افراد سالخورده در تنهايي و ماه ها بي خبري از مرگ آنها، مقامات چيني را به شدت نگران کرده است.

يک وکيل دادگستري در مورد قانون اجباري کردن مراقبت از والدين سالخورده به تلويزيون دولتي چين گفت که به اجرا گذاشتن چنين قانوني بسيارمشکل خواهد بود و به جاي آن بهتر است آموزش اخلاق را ترويج کرد .

بي بي سي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: