تجزيه سودان منشا دردسرهاي غيرمنتظره براي آفريقا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 15
نویسنده : مولوی
دفع الله الحاج علي عثمان سفير سودان در سازمان ملل هشدار داد كه همه پرسي خودمختاري در جنوب سودان كه روز يكشنبه (فردا) برگزار مي شود، سرمنشا دردسرهاي غيرمنتظره زيادي براي سراسر آفريقا خواهد بود.

به گزارش ايرنا، عثمان كه روز گذشته (جمعه) در يك گردهمايي در نيويورك درباره موضوع سودان شركت كرده بود، افزود، احتمالا كشورهاي ديگري در قاره آفريقا به پيروي از سودان، تجزيه خواهند شد.

سفير سودان در سازمان ملل افزود:«ما به طور كامل به همه پرسي و نتيجه آن متعهد هستيم، اما به نظر من اين همه پرسي بسيار تاسف بار است و سرمنشا مشكلات غيرمنتظره زيادي براي آفريقا خواهد بود».

وي تصريح كرد كه در بسياري از كشورهاي آفريقايي به خاطر مشكلات قومي، ديني، اقتصادي و يا ادعاهاي مربوط به منزوي شدن، زمينه وقوع درگيري و جنگ وجود دارد.

قرار است ساكنان جنوب سودان به عنوان بخشي از يك توافق تحت حمايت بين المللي در رابطه با پايان دادن به دو دهه درگيري هاي داخلي در اين كشور، روز يكشنبه براي تعيين سرنوشت منطقه خود به پاي صندوق هاي راي بروند.

شمال سودان عمدتا عرب نشين و مسلمان است اما مسيحيان ساكنان اصلي جنوب اين كشور را تشكيل مي دهند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: