اميدواري محتاطانه به بهبودي گيفوردز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اميدواري محتاطانه به بهبودي گيفوردز
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
پزشکان اعلام كردند که معالجات گابريل گيفوردز نماينده کنگره آمريکا که روز شنبه در اثر تيراندازي مردي مسلح در ايالت آريزونا از ناحيه سر زخمي شده بود، تا اين لحظه موثر بوده و او پس از عمل جراحي مي تواند دستورات ساده پزشکان را دنبال کند.

پزشکان گفتند که "هنوز خيلي زود است" اما آنها "محتاطانه" نسبت به بهبود خانم گيفوردز اميدوارند.

خانم گيفوردز، 40 ساله، از نمايندگان دموکرات ايالت آريزونا در کنگره آمريکا روز شنبه در حالي که در محوطه يک مرکز خريد در نزديکي شهر توسان اين ايالت درحال گفتگو با ساکنان حوزه انتخابي اش بود هدف حمله قرار گرفت.

مرد مسلح پس از شليک گلوله اي به سر خانم گيفوردز به سوي ديگران هم تيراندازي کرد که منجر به مرگ شش نفر شد.

مرد مهاجم که به نام "جارد لي لافنر" 22 ساله معرفي مي شود، بازداشت شده و پليس سرگرم جستجو براي يافتن يک مرد دوم در ارتباط با تيراندازي است.

جراحان در مرکز پزشکي دانشگاه آريزونا گفتند که خانم گيفوردز هنوز در وضعيتي حساس قرار دارد اما از آنجا که گلوله اي که به سر او اصابت کرده از هر دو نيمکره مغز رد نشده به وضع او اميدوارند.

آنها گفتند که عمل جراحي ابتدا باعث کنترل خونريزي شده، و بعد فشار را از روي مغز برداشته است.

از ميان ساير زخمي ها حال پنج بيمار وخيم توصيف مي شود.

دکتر پيتر ري مدير پزشکي واحد "سي سي يو و تروما" در اين بيمارستان در يک کنفرانس خبري گفت: "هرگز تصور نمي کردم که چنين چيزي را در محيط اطرافم تجربه کنم. اين آزموني سخت براي همه ماست."

واقعه حدود ساعت 10 صبح به وقت محلي در محوطه سوپر مارکت "سِيف وي" اتفاق افتاد و يک قاضي فدرال به نام جان رول و يک دختر 9 ساله در ميان کشته ها هستند.

تعدادي از حاضران در محل حادثه موفق شدند مهاجم را حين حمله مهار کنند که بعدا تحويل پليس داده شد. انگيزه او از حمله روشن نيست.

پليس آريزونا معتقد است که سياستمدار دموکرات هدف اصلي اين حمله بوده است.

اين حمله با محکوميت گسترده سياستمداران مواجه شده است و باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا آن را يک "فاجعه براي تمام کشور" خوانده است.

بسياري از رسانه هاي خبري اين سوال را مطرح کرده اند که آيا فضاي تلخ سياسي چند سال اخير که با اتهامات شديد سياستمداران عليه يکديگر همراه بوده مي تواند به اين جنايت دامن زده باشد يا نه.

با اين حال رهبران جنبش "تي پارتي" که مخالف خانم گيفوردز در انتخابات بودند اين حمله را محکوم کرده اند.

گابريل گيفوردز در نوامبر گذشته و پس از رقابتي نزديک با يکي از کانديداهاي جنبش محافظه کار افراطي "تي پارتي" توانست براي سومين بار به عضويت مجلس نمايندگان انتخاب شود.

مارک کلي، شوهر خانم گيفوردز، فضانورد آژانس فضايي آمريکا (ناسا) است. آنها دو فرزند دارند.

بي بي سي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: