پليس در پي دومين مظنون تيراندازي به گيفوردز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 12
نویسنده : مولوی
به دنبال دستگيري يک شخص مرتبط با تيراندازي به گابريل گيفوردز، نماينده آريزونا در کنگره آمريکا که به جراحت شديد وي انجاميد، پليس روز يکشنبه تصوير فرد ديگري را نيز به عنوان دومين مظنون منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، پليس توسان آريزونا که پيش از اين اعلام کرده‌ بود که امکان دارد فرد دومي نيز در اين تيراندازي دخيل باشد، روز يکشنبه،‌ 9 ژانويه تصوير مرد 40 تا 50 ساله‌اي را که در زمان تيراندازي در محل حادثه حضور داشت، به عنوان دومين مظنون تحت پيگرد منتشر کرد.

مقام‌هاي پليس روز شنبه و پس از حادثه تيراندازي به سوي اين نماينده دموکرات آريزونا، پسري 22 ساله به نام جرالد لاگنر را به عنوان عامل اين تيراندازي دستگير و اعلام کرد که وي با يک تفنگ 9ميليمتري به سمت خانم گيفوردز شليک کرده است.

حال نيز تصوير ديگري از سوي پليس به عنوان دومين مظنون منتشر شده که اين تصوير توسط دوربين فروشگاه مواد غذايي که در نزديکي محل حادثه واقع است، گرفته شده است.

در اين تصوير فردي سفيدپوست با موهاي تيره رنگ با شلوار جين آبي و ژاکت آبي تيره و در حالي که دستانش را در جيب شلوارش فرو کرده است در اين فروشگاه مواد غذايي در حال قدم زدن است.

گابريل گيفوردز، نماينده دموکرات ايالت آريزونا در مجلس نمايندگان آمريکا، روز شنبه، حوالي ساعت 10 صبح و زماني که براي پاسخگويي به حاميان خود در يک نشست خياباني در شهر توسان آريزونا حاضر شده بود، از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

مقام‌هاي پليس شهر پيما که  لاگنر در اختيار آنهاست، تا کنون در مورد انگيزه ضارب براي اين حمله اطلاعاتي منتشر نکرده و تنها اعلام کرده‌اند که وي از ثبات رواني برخوردار نيست.

در اثر اين تيراندازي شش نفرکشته شده‌اند.

علاوه بر خانم گيفوردز، دو تن از کارکنان وي به همراه 10 نفر ديگر نيز در اثر اين تيراندازي زخمي شده‌اند.

پزشکان معالج عليرغم شديد بودن مصدوميت خانم گيفوردز، از بهبود وي ابراز اميدواري کرده‌اند.

باراک اوباما، رئيس جمهوري ايالات متحده روز گذشته، تيراندازي به اين نماينده دموکرات ايالت آريزونا را محکوم کرد و اين حادثه را يک «تراژدي غيرقابل توصيف» خواند.

اگرچه انگيزه تيراندازي به گابريل گيفوردز تا کنون مشخص نيست، مقامات اجرايي ايالات متحده اعلام کرده‌اند که نام خانم گيفوردز در ميان افرادي بوده است که پيش از اين به دليل حمايت از لايحه بيمه درماني مورد تهديد قرار گرفته بودند.

به گفته اين مقامات در سه ماه ابتدايي سال 2010 ميلادي، 42 نماينده کنگره مورد تهديد يا خشونت واقع شده‌ بودند که تقريباً تمامي اين تهديدها با تصويب قانون بيمه درماني مرتبط بوده است.

حاميان قانون بيمه درماني به ويژه مورد انتقاد شديد محافظه‌کاران آمريکا و اعضاي جنبش افراطي راستگراي تي پارتي ايالات متحده هستند.

پيش از اين و در جريان انتخابات ميان‌دوره‌اي کنگره آمريکا در نوامبر سال گذشته، سارا پيلين، از چهره‌هاي اصلي حزب جمهوري‌خواه و از حاميان جنبش تي پارتي آمريکا، با انتشار فهرستي از 20 نماينده دموکرات حامي لايحه بيمه درماني، در تلاش بود تا از ورود دوباره اين نمايندگان به کنگره جلوگيري کند. در اين فهرست نام گابريل گيفوردز نيز به چشم مي‌خورد.

در پوستري که در همين زمينه انتشار يافت، ايالت‌هاي محل فعاليت اين نمايندگان دموکرات بر نقشه آمريکا، به عنوان نقطه هدف مشخص شده بودند.

در ماه مارس 2010 و ساعاتي پس از آن که لايحه بيمه درماني از تصويب مجلس نمايندگان ايالات متحده گذشت، دفتر خانم گيفوردز مورد حمله قرار گرفت و وي پس از اين حمله، بدون ذکر نام، محافظه کاران را عامل اين خرابکاري دانست.

خانم گيفوردز که از ژانويه 2007 در مجلس نمايندگان ايالات متحده داراي کرسي است و گمانه‌زني‌هايي در مورد اعلام نامزدي وي در انتخابات سناي آمريکا در سال 2012 وجود داشت، همچنين پس از اين حمله در يک گفتگوي تلويزيوني با اشاره به فهرست سارا پيلين گفته بود: «وقتي افراد چنين کاري مي‌کنند، بايد بدانند که اين عمل نتايجي را به همراه خواهد داشت.»

با اين‌حال، سارا پيلين روز گذشته با انتشار بيانيه‌اي «همدردي صميمانه» خود را با خانواده خانم گيفوردز و ساير قربانيان ابراز کرد.

جنبش راستگراي افراطي تي پارتي آريزونا نيز با انتشار بيانيه‌اي در وبسايت خود «تيراندازي خجالت‌آور» روز شنبه را محکوم کرد و ضمن ابراز تأسف از اين واقعه اعلام کرد که اين اقدام قابل چشم‌پوشي نيست.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: