زندانيان عراقي گردن زده مي‌شوند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
زندانيان عراقي گردن زده مي‌شوند
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 9
نویسنده : مولوی
مقامات سعودي که تاکنون به حمايت تروريستها در داخل عراق مي پرداختند پس از اينکه نتوانستند کاري از پيش ببرند به جان شيعيان بخت برگشته اي که سرنوشت آنها را به اين کشور کشانده است، افتاده اند.

به گزارش مهر، عربستان سعودي که تشکيل يک دولت شيعه را درعراق نمي تواند بپذيرد از ابتداي شکل گيري دولت شيعيان در همسايگي اش به شيوه هاي گوناگون سعي کرد که در مسير آن کارشکني کند به گونه اي که اين کشور از محدود کشورهاي عربي است که همواره اوضاع امنيتي را بهانه اي براي طفره رفتن از برقراري روابط با عراق کرده است و تاکنون هم تلاشي دراين زمينه انجام نداده است.

سعودي ها علاوه بر صدور فتواي هاي علماي وهابي اش که خون شيعيان را مباح مي دانند يد طولايي درحمايت از اقدامات تروريستها دارد که اسناد دخالت دستگاه اطلاعاتي آن را که اخيرا سبب رسوايي آنها شده است، را نيز بايد به آن افزود به طوري که"سعود الفيصل" وزيرخارجه عربستان، "مقرن بن عبدالعزيز" رئيس سرويس اطلاعاتي اين کشور را به خاطر برملا شدن اين نقش درعراق مورد توبيخ قرارداده است.

اما کينه سعودي به شيعيان عراق به اينجا محدود نمي شود و منابع آگاه در زندان "رفحاء" از هجوم نيروهاي امنيتي عربستان در دوم ماه ژانويه جاري به زندانيان عراقي که اکثر آنها مدت زيادي است بدون محاکمه در اين کشور به سر مي برند و تهديد آنها به گردن زدن خبر دادند.

دراين يورش وحشيانه 31 عراقي به مکان نامعلومي انتقال داده شدند اين اقدام به خاطر رسانه اي شدن موضوع زندانيان عراقي و نشانه خشم سعودي ها از اين اقدام بود. حادثه مشابهي در زندان "عرعر" نيز رخ داد و طي چند مرحله زندانيان را به مکان نامعلومي انتقال دادند که اين اقدامات اعتصاب غذاي زندانيان را به دنبال داشت که سبب شد برخي از آنها از بيمارستان سر درآورند.

زندانياني که هنوز به سرنوشت همبندان خود گرفتار نشده اند از دولت و مردم عراق خواستند که تحرکي به خاطر  نجات آنها صورت دهند و تحقيق عادلانه اي به دور از فشارهاي مقامات و شيوخ وهابي صورت دهند.

واکنشها

سازمان بين المللي مقابله با تروريسم در بيانيه اي ضمن محکوم کردن اقدامات ضد بشري سعودي ها آنها را مسئول حفظ جان زندانيان عراقي دانست. اين سازمان احکام صادره عليه زندانيان عراقي را طايفه اي، سياسي و باطل دانست.

"مقتدي صدر" رهبر جريان صدر نيز با اشاره به اوضاع زندانيان اين کشور تاکيد کرد که عربستان بايد در راستاي تحکيم روابط گام بردارد و اقدامي که عليه عراقيها در اين کشور صورت مي گيرد با اصل روابط متقابل و اصل همسايگي مغايرت دارد.

"کميله الموسوي" عضو ائتلاف اتحاد ملي عراق در اين زمينه گفت: در نشستي که با "عمرو موسي" دبيرکل اتحاديه عرب داشته ايم خواستار دخالت اين اتحاديه درباره موضوع زندانيان عراقي شده ايم.

وي افزود: اتحاديه عرب بايد موضعي قوي در قبال مباح دانستن خون عراقي ها و اعدام زندانيان عراقي بوسيله مقامات سعودي اتخاد کنند زيرا اين زندانيان گناهي که مرتکب مجازات اين چنيني باشد مرتکب نشده اند.

الموسوي تصريح کرد: موضوع بازداشتي هاي عراقي از اولويت هاي اصلي ما در اجلاس سران کشورهاي عربي در مارس آينده در بغداد است و "عمرو موسي" به  ما وعده داده است که دراين باره اقدام عاجلي به عمل آورد.

وي بيان داشت: "اسامه النجيفي" رئيس مجلس عراق اعلام کرده که "هوشيار زيباري" وزيرخارجه در دو روز آينده به صحن مجلس مي آيد تا دراين باره توضيح دهد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: