آسانژ و جنجال‌آفريني به شيوه جديد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آسانژ و جنجال‌آفريني به شيوه جديد
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
موسس ويکي ليکس که پس از جنجالهاي ويکي ليکس و آزادي مشروط در ويلايي در حومه لندن به سر مي برد شيوه جديدي را براي اعتراض به وضعيت خود به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاري مهر، جوليان آسانژ که در واپسين ماههاي سال 2010 ميلادي به چهره اي خبرساز در رسانه هاي جهان تبديل شده بود به يکباره در لندن بازداشت شد و با اين کار ادامه افشاگريهاي سايت تحت مديريت وي نيز در هاله اي از ابهام قرار گرفت.

هر چند وي پس از بازداشت نيز بر ادامه کار خود تاکيد کرد و خبر از انفجار بمب اينترنتي ويکي ليکس و افشاگريهاي گسترده تر در آينده داد اما با گذشت هفته ها از اين مسئله خبري از ويکي ليکس نيست و موسس آن همچنان با تحمل شرايطي ويژه در بازداشت خانگي به سر مي برد. در عين حال با آغاز تعطيلات سال نو ميلادي رفته رفته نام آسانژ به فراموشي سپرده شده است.
 
اما گويا برخي رسانه قصد فراموش کردن اين استراليايي 39 ساله را ندارند. آنها اين بار انتشار تصاوير جديد از موسس ويکي ليکس را بهانه اين کار کرده اند. داستان اين تصاوير از اين قرار است: آسانژ که هر روز بايد به پليس لندن مراجعه و اعلام حضور کند بدون کفش و تنها با به پاداشتن جوراب به اداره پليس لندن مي رود.
 
هر چند کسي نمي داند که دليل اين کار وي چيست اما به نظر اين کار اقدامي اعتراضي در مقابل بازداشت خانگي و اجبار وي به اجراي برنامه روزانه در نظر گرفته شده از سوي پليس بريتانيا است.
 
موسس ويکي ليکس پس از جنجالهاي ناشي از انتشار اسناد محرمانه جنگ افغانستان و اسناد ديپلماتيک آمريکا و در پي شکايت دو زن سوئدي به اتهام آزار جنسي در لندن بازداشت شده و چند روز را در ماه دسامبر در زندان گذراند.
 
وي سپس با تلاشهاي وکلايش توانست با گذاشتن وثيقه آزاد شود اما گويا اين آزادي مشروط براي او چندان هم خوشايند نبوده است. آسانژ در حال حاضر در يک ويلاي 10 خوابه در حومه لندن زندگي مي کند، اين ويلا در 80 کيلومتري پايتخت بريتانيا واقع شده و با وسعت 270 هکتار داراي پارک، درياچه و محيطي آرام است.
 
شايد خيلي ها حسرت داشتن زندگي در چنين قصري را داشته باشند اما بودن در آن براي اين مرد جنجالي چندان هم لذتبخش نيست چرا که پليس بريتانيا در اينجا هم دست از سر وي بر نمي دارد.
 
طبق مقررات آسانژ بايد هر شب حضورش را به اطلاع پليس برساند. او موظف است که بين ساعات 10 تا 14 و 22 تا 2 در داخل اتاقش بماند. در تمام مدت شبانه روز يک دستبند الکترونيکي را حمل کند و بدتر اينکه حق استقاده از روزنامه و اينترنت را ندارد.
 
اينها به جز فشارهايي است که روزانه از سوي مقامهاي غربي به ويژه آمريکا متوجه آسانژ مي شود و وي را درباره آينده خروجش از اين بازداشتگاه بزرگ نگران مي کند. به گفته خود آسانژ اين نگراني هنوز وجود دارد که سوئد وي را تحويل دولت آمريکا بدهد. خبرها از واشنگتن نيز حاکي است که آمريکايي‌ها به دنبال متهم کردن موسس ويکي ليکس به جاسوسي و کشاندن وي به اين کشور هستند.
 
اين در حالي است که با وجود تکذيبهاي بي شمار آسانژ و همقطارانش هنوز پرونده شکايت دو زن سوئدي از وي در دستگاه قضايي اين کشور جريان است و وکلاي ويکي ليکس درگير رسيدگي به اتهام سوء استفاده موکلشان از اين دو هستند.

در آخرين تحولات ويکي ليکس اين سايت از "گوگل" بزرگترين موتور جستجوگر جهان و شبکه اجتماعي اينترنتي فيس بوک خواسته تا اقدام به انتشار مطالبي کنند که در آنها آمريکا خواستار دريافت گزارشهاي مربوط به کاربران آنها شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: