تام ديلِي به زندان محکوم شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تام ديلِي به زندان محکوم شد
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 8
نویسنده : مولوی
رئيس پيشين مجلس نمايندگان آمريکا به جرم انتقال غيرقانوني پول به هم‌حزبي هاي جمهوريخواه خود به سه سال زندان محکوم شده است.

تام ديلِي که بين سالهاي 2003 تا 2005 رهبر اکثريت جمهوريخواه در مجلس نمايندگان بود، به خاطر پولشويي و کمک هاي مالي غيرقانوني به مبارزات انتخاباتي داخلي ايالت تگزاس مجرم شناخته شده است.

تام ديلِي پنج سال پيش که رسما متهم شد از رهبري جمهوريخواهان استعفا داد.

هيات منصفه دادگاهي در تگزاس در نوامبر گذشته او را مجرم دانست.

او اين پرونده را انتقام جويي سياسي دانسته است.

ديلِي پيش از صدور حکم دادگاه گفت: "از کاري که نکرده ام پشيمان نيستم."

تجديد نظر

تام ديلِي زماني يکي از مقتدرترين سياستمداران در واشنگتن بود.

قاضي پريست او را همچنين به پنج سال زندان به جرم پولشويي محکوم کرد. اما اين امکان به وي داده شد که به جاي اين حکم اضافي، به مدت دهسال تحت نظر باشد.

دادستانها مي گويند دستياران  ديلِي در جريان انتخابات کنگره در سال 2002 ميلادي 190 هزار دلار که توسط لابي هاي مختلف به او داده شده بود را به کميته ملي جمهوريخواهان منتقل کردند. اين کميته نيز اين مبلغ را به هفت نامزد مجلس ايالتي داد.

شش نفر از اين نامزدها برنده شدند و به اين ترتيب کنترل مجلس ايالتي تگزاس به دست جمهوريخواهان افتاد. اين مجلس نيز با تغيير مرزبندي حوزه هاي انتخاباتي ايالت تگزاس توانست جمهوريخواهان بيشتري را در سال 2004 به واشنگتن بفرستد و موقعيت تام ديلِي را در کنگره تثبيت کند.

ديلِي مي گويد کليه نقل و انتقالات مالي قانوني بوده و کمک هاي شرکتها و لابي ها به اين هفت نفر داده نشده است.

وکيل او مي گويد خواستار تجديد نظر در اين حکم خواهد شد.

دنيس هسترت، يکي ديگر روساي جمهوريخواه مجلس نمايندگان در گذشته از تام ديلِي دفاع کرد و گفت هدف او کمک به طرفدارانش بوده است.

اين نماينده پيشين ايالت ايلينوي از تلاش هاي او براي پايين آوردن ماليات و نيز اعتقادات ديني اش ستايش کرد.

بي بي سي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: