کره شمالي خطري براي آمريكا خواهد بود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کره شمالي خطري براي آمريكا خواهد بود
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 5
نویسنده : مولوی
رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا که از چين ديدار مي کند گفته است که کره شمالي با توسعه موشک هاي باليستيک قاره پيما تا پنج سال ديگر آمريکا را مستقيما در معرض خطر قرار خواهد داد.

رابرت گيتس اين سخنان را پس از ديدار و گفتگو با هو جينتائو، رئيس جمهوري چين در پکن اظهار داشت.

رابرت گيتس گفت که به اعتقاد او، کره شمالي تا پنج سال ديگر مي تواند موشک هاي قاره پيما را تا ميزاني توسعه دهد که امنيت آمريکا را به خطر اندازد با اينکه به تصور او کره شمالي فقط به شمار محدودي از اين موشک ها دست خواهد يافت.

کره شمالي مدت هاست که سرگرم توسعه انواع موشک هايي است که تائه پودونگ نام دارد و تازه ترين موشک دوربرد اين كشور داراي بردي است كه قادر به رسيدن به خاك ايالت آلاسکا است.

دستيابي کره شمالي به موشک هاي قاره پيما باعث نگراني آمريکا شده است.

تاکنون زرادخانه موشکي کره شمالي صرفا تهديدي براي کره جنوبي و هزاران تن از نيروهاي آمريکايي مستقر در اين کشور و هم چنين متحدان منطقه اي آمريکا منجمله ژاپن به شمار مي آمد.

کره شمالي يکي از کشورهايي است که دست اندرکار تکثير و توسعه فناوري موشکي است و رابطه نزديکي با ايران دارد. در واقع بين بعضي از اجزاي برنامه موشکي اين دو کشور تشابهات زيادي وجود دارد.

سخنان رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا هم چنين حاوي اين پيام براي ميزبانان چيني است که آمريکا خطر از جانب کره شمالي را بسيار جدي تلقي مي کند وچين نبايد اهميت آن را ناديده بگيرد.

بي بي سي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: