سيل مهيب در شهر بريسبان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سيل مهيب در شهر بريسبان
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی
شهر دوميليون نفري بريسبان در استراليا در معرض سيلي مهيب قرار گرفته است. در مرکز اين شهر، آب از ارتفاع چراغ‌هاي راهنمايي هم بالاتر رفته و جريان برق براي 70 هزار خانوار قطع شده است.

طغيان آب رودخانه‌ در بريسبان مرکز ايالت کوئينزلند در استراليا، ابعادي دراماتيک به خود گرفته است. حجم عظيمي از آب گل‌آلود، مرکز اين شهر دو ميليوني را فراگرفته است. ساکنان مناطق تحت خطر، به نواحي مرتفع‌تر گريخته‌اند.

رفت و آمد با قايق

زندگي اقتصادي فلج و مرکز خريد شهر عملا به شهر ارواح تبديل شده است. بسياري از خيابان‌ها زير آب رفته‌اند. مردم شهر تنها با کمک قايق در شهر تردد مي‌کنند. به گفته‌ کمبل نيومن، شهردار بريسبان، حدود 20 هزار خانه به زير آب رفته‌اند.

آب رودخانه بريسبان پس از بارندگي‌هاي مصيبت‌بار اخير، با سرعتي مرگبار جريان دارد و در بسياري نقاط از بستر رودخانه بيرون زده است. رسانه‌ها گزارش دادند که نخستين قرباني اين حادثه، کودک چهار ساله‌اي است که از قايق نجات به درون آب پرتاب شده است. جريان خروشان آب، قايق‌هاي موتوري و بادباني و نيز خودرودهايي را که در کنار رودخانه پارک کرده‌اند همراه مي‌برد.

بريسبان سومين شهر بزرگ استرالياست و مقامات اين کشور بيم آن دارند که اين شهر با بدترين سيل صد سال اخير روبرو شود. حدود 9 هزار قطعه ملک که حدود 10 درصد مساحت شهر را دربرمي‌گيرد، به زير آب رفته و به 30 هزار قطعه ملک ديگر خسارت وارد شده است.

در بريسبان دو مرکز امداد براي انتقال مردم به نقاط امن دائر شده است. به گفته‌ کمبل نيومن شهردار بريسبان، در روزهاي آينده حدود 6500 تن در اين مراکز پناه داده خواهند شد. ميدان ورزشي شهر که غالبا در آن مسابقات راگبي برگزار مي‌شود، به ارتفاع چند متر زير آب رفته است.

مقامات شهر برق برخي مناطق را قطع کرده‌اند. اکنون حدود 70 هزار خانوار فاقد برق هستند. فرماندار ايالت کوئينزلند گفت که اين اقدامي ايمني است، زيرا آب و برق ترکيب خطرناکي است.

کيلومترها راه‌بندان

روز سه شنبه 11 ژانويه فرار مردم از شهر باعث ايجاد کيلومترها راهبندان در بزرگراه‌هاي خروجي شد و به هرج و مرج انجاميد. شهردار بريسبان از کساني که خانه‌هايشان در مناطق خطرناک نيست درخواست کرد در منزل بمانند. وي گفت فقط کساني بايد سر کار بيايند که حضورشان براي زندگي مردم ضروري است، مانند فروشندگان فروشگاه‌هاي مواد غذايي و کارکنان پمپ بنزين‌ها.

در شهر ايپسويچ واقع در 30 کيلومتري بريسبان با بيش از 15 هزار سکنه، سوپرمارکتي تا دو متر زير آب رفته است. همچنين دو پمپ بنزين نيز زير آب رفتند. مقامات شهر بيم آن دارند که اين امر باعث نشت بنزين شود. يکي از نمايندگان اين شهر گفت که در آنجا هرج و مرج کامل وجود دارد. به گفته‌ وي آب هر ساعت بالاتر مي‌آيد.

در اين شهر حدود 1100 تن به مراکز امدادي مراجعه کرده‌اند. شمار قربانيان سيل در شهر توومبا واقع در غرب بريسبان به 12 نفر رسيد. علاوه بر آن 51 تن نيز مفقودالاثر شده‌اند.

دويچه وله



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: