سقوط دولت حريري نتيجه تن دادن به خواست آمريكاست
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 10
نویسنده : مولوی
وزراي مستعفي دولت لبنان در بيانيه‌اي نخست وزير اين كشور را به دليل تن دادن به خواسته‌هاي خارجي بخصوص آمريكا مسئول سقوط دولت لبنان اعلام كردند و خواستار تشكيل دولت جديد شدند.


به گزارش فارس، سرانجام تلاش‌هاي عربستان سعودي و سوريه براي حل مشكل لبنان كه -بر اثر تحميل دادگاه بين‌المللي جنايي ويژه ترور رفيق الحريري بر اين كشور به وجود آمده است- شكست خورد، وزراي معارضان دولت لبنان روز گذشته استفا كردند و دولت سعد الحريري نخست وزير لبنان سقوط كرد.

ديروز بعدازظهر، وزراي معارضان دولت لبنان در مقر فراكسيون تغيير و اصلاح گرد هم آمدند و پس از اين جلسه، استعفاي خود را رسما اعلام و در پايان بيانيه‌اي قرائت كردند.

در پايان اين جلسه جبران باسيل بيانيه‌اي قرائت و تصريح كرد: وزراي گرد آمده در اين مكان، از ملك عبدالله بن عبدالعزير پادشاه عربستان سعودي و آقاي بشار اسد رئيس جمهوري سوريه نهايت تقدير و تشكر را مي‌كنند كه تلاش‌ خود را براي كمك به لبنان جهت گذر از بحران به وجود آمده از عملكرد دادگاه بين‌الملل به كار گرفتند.

شكست تلاش‌هاي عربستان و سوريه براي حل مشكل لبنان پس از آن صورت گرفت كه رؤساي جمهور آمريكا و فرانسه در نشست مشترك خود در واشنگتن بر مواضع خود در ادامه روند دادگاه ترور حريري تاكيد كردند.

در اين بيانيه همچنين آمده است كه وزراي حاضر به دليل از دست رفتن فرصت‌هايي كه براي موفق شدن اين تلاش‌هاي در دست بود متأسفند؛ فرصت‌هايي كه مي‌توانست ثبات لبنان را حفظ و از آن در مقابل فتنه‌اي كه براي آن آماده شده است، حمايت كند.

باسيل افزود: با توجه به نتيجه‌اي كه تاكنون حاصل شده بايد گفت كه تلاش‌هاي صورت گرفته براي حل اين بحران به دليل تن دادن گروهي به فشارهاي خارجي بخصوص آمريكا شكست خورد كه نصيحت و سفارش دو طرف سوريه و سعودي را نشنيده و نتايج مثبت حاصل شده را ناديده گرفت.

وزراي مستعفي افزودند: بر خلاف همكاري كه در طول ماه‌هاي گذشته از خود نشان داديم و پس از اينكه براي حل مشكلات داخلي برگزاري نشست كابينه را خواستار شديم گروه ديگر به راه و شيوه خود در رد برگزاري نشست كابينه ادامه داد، بنابراين وزراي حاضر استعفاي خود را از حضور در دولت اعلام مي‌كنند و از رئيس جمهوري محترم انتظار دارند كه در اسرع وقت اقدامات لازم را براي تشكيل دولت جديد انجام دهد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: