متوسل‌زاده در فهرست جايزه ‌بازي جوانمردانه قرار گرفت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 8
نویسنده : مولوی
امين متوسل‌زاده از ايران در کنار ورزشکاراني از برزيل ، نيوزيلند و الجزاير و تيمي از ترکيه اين شانس را دارد که جايزه بازي جوانمردانه سال 2010 جهان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش مهر، امين متوسل‌زاده فصل گذشته در ديدار تيم‌هاي مقاومت سپاسي شيراز و استيل آذين پس از اينکه دروازه بان استيل آذين دچار آسيب ديدگي شد در حالي که موقعيت گشودن دروازه حريف را داشت، توپ را به خارج زد و براي همين در فهرست نامزدهاي بازي جوانمردانه سال 2010 قرار گرفته است.

متوسل‌زاده با چهار نامزد ديگر براي کسب جايزه بازي جوانمردانه سال 2010 رقابت مي کند. اسامي چهار نامزد ديگر به اين شرح است:

باشگاه قونيه اسپور از ترکيه: باشگاه قونيه اسپور سال گذشته به عنوان قهرماني رقابت‌هاي سوپرليگ فوتبال ترکيه دست پيدا کرد. يکي از بازيکنان اين تيم، «برانيمير پولژاک» نروژي بود که در حادثه‌اي غم انگيز در دوم آوريل سال 2010 فلج شد. پولژاک به نروژ بازگشت تا تحت درمان قرار بگيرد. پس از اينکه تيم قونيه اسپور به عنوان قهرماني دست پيدا کرد، رئيس و نايب رئيس اين تيم ترکيه‌اي به اسلو رفتند تا پولژاک را در بيمارستان ملاقات کنند. آنها از اين بازيکن نروژي به خاطر تلاش‌هايي که در قهرماني اين تيم داشت تشکر کردند و جام قهرماني را به او اهدا کردند.

گوردان مک کالي ، دوچرخه سوار نيوزلندي: گوردان مک کالي همواره در تمام دوران فعاليت ورزشي خود، روحيه ورزشي و جوانمردي از خود نشان داده است. اما آنچه باعث مي شود وي در اين فهرست قرار بگيرد، عملکرد او در رقابت‌هاي کشورهاي مشترک المنافع بود که در هندوستان برگزار شد. اين رکابزن نيوزلندي در اين رقابت‌ها که در ماه اکتبر در دهلي نو برگزار شد، در حالي که در ماده تايم تريل از بخت کسب مدال طلا برخوردار بود، خود را فداي هم تيمي‌اش «هايدن رالستون» کرد هرچند که رالستون در نهايت مدال نقره گرفت.

آسالي عثمان - مربي تيم واليبال دانشگاه جلفاي الجزاير: يک تيم واليبال جوان و بي تجربه الجزايري در دوازدهمين دوره رقابت‌هاي دانشگاه‌هاي جهان با مربيگري آسالي عثمان شرکت کرد. اين رقابت‌ها از 4 تا 8 اکتبر به ميزباني والنسياي اسپانيا برگزار شد. اين مسابقات بدون داور خط برگزار مي شد و در جريان بازي که از ضرباهنگ بالايي هم برخوردار بود چنانچه داور بر خلاف نظر يک تيم سوت مي زد، جنجال به راه مي افتاد. عثمان در چند مورد خودش به داور کمک کرد حتي اگر اين تصميم به ضرر تيمش بود. او در طول بازي، بازيکنان خود را آرام کرد و به داوران کمک کرد تا در نحوه قضاوت خود موفقيت آميز عمل کنند. وي مانع از درگيري و جر و بحث در طول بازي شد و رفتارش يک مصداق کامل از بازي جوانمردانه بود.

رودريگو پسوآ از برزيل - رقابت‌هاي پرش با اسب: در رقابت‌هاي پرش با اسب سال 2010، يک سوارکار سعودي به نام «عبدالله شربتلي» در ميان بزرگان جهان حاضر شد. رقباي شربتلي 28 ساله که در رده بندي 102 جهان قرار داشت، اينها بودند: رودريگو پسوآ (37 ساله) با اسب «ربوتزو» ، قهرمان جهان 1998، المپيک 2004 و سه جام جهاني 1998، 1999 و 2000. «اريک لامازه» کانادايي (42 ساله)، با اسب «هيکستيد» ، قهرمان المپيک 2008 و «فيليپ لو ژيون» 50 ساله از بلژيک با اسب «ويگو دي آرسويلس» که در چهار دوره رقابت‌هاي جام جهاني و هشت دوره مسابقات قهرماني اروپا شرکت کرده بود. اندکي پيش از آغاز رقابت براي کسب مدال نقره و برنز، شربتلي آماده مي شد تا با اسب پسوآ (ربوتزو) کار خود را آغاز کند و از سوارکار باتجربه برزيلي خواست تا او را راهنمايي کند. پسوآ به طور مفصل براي سوارکار سعودي توضيح داد که چطور اسبش را براند و چگونه از مانع‌ها بپرد. اين اتفاق در حالي رخ مي داد که پدر پسوآ، نلسون که خود از سوارکاران بنام دهه 60 بود در نزديکي آنها ايستاده بود. شربتلي با توجه به توصيه‌هاي پسوآ موفق شد مدال نقره را از آن خود کند در حالي که پسوآي از خودگذشته به مدال برنز رسيد. تماشاگران حاضر در ميدان به خاطر اين حرکت جوانمردانه پسوآ را به شدت تشويق کردند.
 
امين متوسل زاده - بازيکن تيم فوتبال مقاومت سپاسي شيراز: در دوم فوريه سال 2010 در حين انجام بازي دو تيم مقاومت سپاسي شيراز و استيل آذين، دروازه بان استيل پس از برخورد با بازيکن حريف نقش بر زمين شد و متوسل‌زاده در موقعيت گلزني قرار گرفت اما اين بازيکن، توپ را به خارج از زمين فرستاد تا به وضعيت دروازه بان آسيب ديده رسيدگي شود. بازيکن شماره 27 مقاومت سپاسي که در حال حاضر در عضويت باشگاه راه آهن است، به بازي جوانمردانه ارزش بخشيد.

اين جايزه که موسوم به جازه «پي‌ير دو کوبرتن» است هر ساله طي مراسمي به ورزشکار جوانمرد سال اهدا مي شود. اين مراسم که متولي آن انجمن بين المللي ورزشي نويسان جهان (AIPS) است در تاريخ 27 ژانويه (7 بهمن) در هتل «بيو ريواژ پاليس» لوزان سوئيس برگزار خواهد شد.«ژاک روگ»، رئيس کميته بين المللي المپيک، نيز در اين مراسم حضور خواهد داشت.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: