جناح بندي‌هاي AFC باعث عدم موفقيت ايران شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جناح بندي‌هاي AFC باعث عدم موفقيت ايران شد
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 6
نویسنده : مولوی
رئيس فدراسيون فوتبال دو دستگي و جناح بندي در مرکز تصميم گيري کنفدراسيون فوتبال آسيا را دليل عدم موفقيت ايران در انتخابات اخير AFC عنوان کرد.

به گزارش مهر، علي کفاشيان که در دوحه بسر مي برد، در گفتگويي پيرامون انتخابات اخير کنفدراسيون فوتبال آسيا اظهار داشت: از ايران دو نفر براي کرسي‌هاي AFC نامزد بودند. آقاي سعيدلو براي پست نايب رئيسي جنوب غرب آسيا و بنده براي عضويت در کميته اجرايي اما به جهت اينکه اين شبهه پيش نيايد که چون ايشان را نمي شناسند ، راي نياورد و من راي بياورم، انصراف دادم تا فقط ايشان در انتخابات بمانند.

وي افزود: متاسفانه دوسال است که يک نوع دوگانگي يا به عبارتي دودستگي در AFC به وجود آمده که يک طرف آن به رهبري کشور کويت موفق شده‌اند برخي کشورها را با خود همراه کنند و يک طرف هم جناح بن همام است. اين دودستگي باعث شده که هيئت اجرايي از اهداف اصلي خود که بايد فعاليت در جهت رشد و گسترش فوتبال آسيا باشد و کشورهاي مطرح فوتبال آسيا را در داخل خود جذب کند، دور افتاده و به شکل يارکشي و جناح بندي تبديل شده که به نظر من اين براي آينده AFC مفيد نخواهد بود.

کفاشيان اضافه كرد: در انتخابات اخير يک گروه از ايران حمايت کرده و گروهي ديگر که مربوط به جناح بن همام بود، اين کار را نکرد. اين مسئله براي کره جنوبي هم پيش آمد و آقاي چانگ که 16 سال عضو هيئت اجرايي کنفدراسيون آسيا و نايب رئيس فيفا بود به دليل وجود همين مسائل انتخاب نشد در حاليکه بن همام بسيار علاقه داشت که وي بار ديگر انتخاب شود اما متاسفانه اين جناح بندي‌ها در داخل AFC وحدت را ازبين برده و زماني که وحدت نباشد هميشه گروهي ضربه مي خورند.

رئيس فدراسيون فوتبال تاکيد کرد: از آنجا که بن همام مي خواهد کشورهايي را به AFC وارد کند که صرفا همسو با او باشند، گروه طرفدارش از ايران حمايت نکرد و نتيجه آن شد که اغلب کشورهايي که در فوتبال آسيا محلي از اعراب ندارند کرسي‌ها را بدست بياورند که اين مسئله آينده فوتبال آسيا را تهديد مي کند زيرا وقتي تنها گرفتن کرسي مطرح باشد و کار مفيدي انجام نشود، فوتبال آسيا به قهقرا خواهد رفت.

کفاشيان خاطرنشان کرد: در اين انتخابات به جز ما و کره جنوبي، کشورهايي مانند ژاپن، چين و عراق و لبنان هم نتوانستند پست‌هاي مورد نظر خود را کسب کنند و کشورهايي که راي آوردند مانند نپال، سريلانکا، گوام و ميانمار که فوتبال مطرحي ندارند به دليل آن بود که کاملا با يکي از جناح‌ها هماهنگ هستند و البته هزينه هم مي کنند، البته ما همچنان در کميته‌ها نقش داريم و خود من در چند کميته آسيا و فيفا عضو هستم و فعاليت خود را ادامه خواهم داد.

وي يادآور شد: پيش از انتخابات نمايندگان بسياري از کشورهاي آسيايي نزد ما آمدند و اعلام همکاري کردند و ما را مانند کره جنوبي، يک قطب در فوتبال آسيا مي خواندند. قطعا اگر جناح بندي‌ها وجود نداشت، صرفنظر از نام افراد، به ايران راي مي دادند، همانگونه که 20 کشور هم راي دادند. آنها کشورهايي بودند که ايران را مي شناختند و آن را قبول داشتند.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سئوال که «ثبات افراد تا چه ميزان در موفقيت آنها در انتخابات AFC موثراست؟» ، گفت: تمام آنهايي که انتخاب شدند از جمله همان نپال، گوام، سريلانکا و ديگران گذشته از مسئله جناح بندي که قطعا در اين انتخاب دخيل است، افرادي هستند که سال‌ها در هيئت اجرايي بوده و هستند. چهره آنها براي همه آشناست، البته هزينه مي کنند و امتيازهاي خاصي هم مي دهند.

کفاشيان تصريح کرد: تعارفي وجود ندارد زيرا براي انتخاب شدن در چنين مجامعي بايد هزينه کرد. ما حدود 30 کشور در آسيا داريم که در فوتبال فعال نيستند اما راي آنها موثر است و اينها کشورهايي هستند که نامزدها روي آنها با دادن همان امتيازها کار مي کنند تا راي آنها را براي خود جذب کنند.

وي افزود: از شاخص‌هاي مهم موفقيت در اينگونه انتخابات، ثبات مديريت، توانمندي در زمينه برقراري ارتباطات بين المللي و دانستن زبان خارجي، هزينه کردن و اعطاي برخي امتيازهاست. بن همام بارها گفته که حق ايران در هيئت اجرايي و کميته‌ها بيش از اين است اما بدليل تغييرات مداوم در فدراسيون شما، اين کار صورت نمي گيرد.

رئيس فدراسيون فوتبال يادآور شد: در اين انتخابات هم آقاي سعيدلو از سوي جناح بن همام حمايت نشد و نتوانست راي لازم را بدست بياورد. شايد اگر من مي ماندم انتخاب مي شدم اما سياست ما بر اين قرارگرفت که براي نايب رئيسي نامزد شويم که مانند کره جنوبي راي نياورديم.

کفاشيان در پاسخ به اين سئوال که «چرا چانگ از کره جنوبي که از ثبات مديريتي خوبي در اين کشور برخوردار است براي عضويت در هيئت اجرايي انتخاب نشد؟» ، گفت: اگر تحليل دقيقي داشته باشيم موضوع به همان تلاش دو سال اخير کويت و شوراي المپيک آسيا که مقر آن در کويت است، برمي گردد. آنها در حال تلاش و برنامه ريزي هستند تا در هيئت رئيسه، بن همام تغييراتي ايجاد کنند که نتيجه آن خروج چانگ از هيئت رئيسه بود و نفر مورد نظر خودشان انتخاب شد. البته ايران هم 20 راي آورد که اين دقيقا همان دودستگي موجود در AFC را نشان مي دهد.

رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان گفت: به هرحال در سطح کلان تصميم گرفتيم که آقاي سعيدلو نامزد نايب رئيسي شود و از آن پس ما بايد با تمام توان از ايشان حمايت مي کرديم که اين کار را هم انجام داديم البته نه از ايشان که از ايران حمايت کرديم اما متاسفانه بدليل حمايت نکردن جناح طرفدار بن همام موفق نشديم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: