تيموريان دونده‌ترين بازيكن زمين
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تيموريان دونده‌ترين بازيكن زمين
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 11
نویسنده : مولوی
تيم ملي فوتبال ايران در دنخستين ديدار خود در جام ملت ‌هاي آسيا با نتيجه‌ 2 بر يك عراق را از پيش رو برداشت. كفه‌ ترازو از نگاه آمار و ارقام هم به سود ايرن سنگيني مي كند.

به گزارش ايسنا، تيم ملي فوتبال ايران در حالي نخستين سه امتيازش را در جام ملت‌هاي آسيا به دست آورد كه گل اول بازي را دريافت كرده بود، اما در ادامه رضايي و مبعلي دو بار براي ايران گلزني كردند تا شاگردان قطبي جدي ترين حريف خود را در گروه از پيش رو بردارند.

آمار بازي

درصد مالكيت توپ: ايران 61 - عراق 39

دوندگي در زمين: ايران 105 كيلومتر - عراق 102 كيلومتر

پاس سالم: ايران 206 - عراق 118

شوت: ايران 16 - عراق 6

شوت در چارچوب: ايران 6 - عراق 3

كرنر: ايران 5 - عراق 5

خطا: ايران 19 - عراق 25

سانتر: ايران 16 - عراق 17

آفسايد: ايران صفر - عراق 3

كارت زرد : ايران صفر - عراق يك

ميزان دوندگي بازيكنان ايران بر حسب كيلومتر:

1- آندرانيك تيموريان: 11،1

2- احسان حاج صفي: 10،5

3- ايمان مبعلي (تا دقيقه 87): 10،39

4- محمد نصرتي: 10،21

5-جواد نكونام: 10

6- غلامرضا رضايي 9،87

7- هادي عقيلي: 9،46

8- جلال حسيني: 9،44

9- محمد غلامي (تا دقيقه 84): 8،97

10- مسعود شجاعي (تا دقيقه 68): 7،52

عملكرد بازيكنان

ايمان مبعلي:

در ميان 14 نفري كه مقابل عراق به ميدان رفتند (11 بازيكن اصلي و 3 بازيكن تعويضي) ايمان مبعلي كه در پايان به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد، عملكرد قابل قبولي داشت. مبعلي مقابل عراق تنها يك شوت در چارچوب داشت كه به گل تبديل شد. 26 پاس از مجموع 206 پاس ايران توسط مبعلي داده شد. ستاره‌ استقلال در ديدار مقابل عراق هرگز خطا نكرد و 4 بار از بازيكنان عراق خطا گرفت.

ايران مقابل عراق 16 بار توپ را به روي دروازه ارسال كرد كه مبعلي 9 بارآن را انجام داد. جدي ترين خطرهاي ايران به روي دروازه‌ عراق هم روي همين ارسال‌ها به دست آمد. مبعلي با وجود اين كه تعويض شد، 10.39 كيلومتر دوندگي داشت و با سرعت ميانگين 7.4 كيلومتر بر ساعت در زمين حركت مي كرد.

نمودار قلمرو مبعلي نشان مي دهد كه اين بازيكن بيشتر زمان حضورش در ميدان را در ميانه‌ي ميدان و نزديك به دايره‌ مياني متمايل به سمت چپ بازي كرده است.

مبعلي 33 درصد زمان حضورش در زمين را راه رفت، 63 درصد نرم دويد و 4 درصد در حال استارت زدن بود.

غلامرضا رضايي:

زننده‌ گل اول ايران مقابل عراق، 6 بار از بازيكنان حريف خطا گرفت. اين شاخص هر چند در ميان فاكتورهاي مهم براي يك بازيكن در دنياي فوتبال به شمار نمي رود اما نگاهي به موقعيت‌هاي ايران كه اكثرا از روي ضربه‌هاي آزاد به ثمر رسيده نشان مي دهد كه غلامرضا رضايي در اين زمينه تا چه اندازه خوب كار كرده است. رضايي سه بار هم روي بازيكنان حريف خطا كرد؛ 3 تكل موفق و 4 توپ ربايي داشت و 15 بار هم توپ را به همي تيمي‌هايش پاس داد.

مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس با اين كه نقش مهاجم نوك را داشت، 3 بار از جناحين توپ را به روي دروازه ارسال كرد و 9.87 كيلومتر دوندگي داشت.

نمودار قلمرو حركتي رضايي نشان مي دهد اين بازيكن با وجود اين كه در پست مهاجم نوك به ميدان رفت، بيشتر زمان حضورش را در پشت محوطه‌ي جريمه و متمايل به راست سپري كرده است. رضايي 39 درصد زمان حضورش در بازي را راه رفت، 58 درصد در حال دويدن بود و 3 درصد استارت زد.

آندرانيك تيموريان:

آندو در ديدار مقابل عراق يكي از روزهاي خوبش را پشت سر گذاشت. پاس زيباي عمقي به رضايي زمينه ساز گل تساوي ايران شد. آندو با 11.1 كيلومتر دوندگي در زمين بهترين عملكرد را از اين نظر در ميان تمام بازيكنان ايران داشت. تيموريان يك شوت در چارچوب داشت كه به گل تبديل نشد. تيموريان 20 بار هم توپ را به ساير بازيكنان پاس داد.

نمودار قلمرو منطقه‌اي ستاره‌ تيم ملي ايران كه سابقه‌ي بازي در ليگ برتر انگليس را هم در كارنامه دارد، نشان مي دهد كه تيموريان بيشتر در ميانه‌ ميدان و نزديك به دايره‌ي مياني حركت كرده است. تيموريان 32 درصد در زمين راه رفته و 63 درصد دويده است. زمان استارت سريع تيموريان هم 5 درصد بوده است.

جواد نكونام:

ستاره‌ كليدي تيم فوتبال اوساسونا درديدار مقابل عراق 23 پاس سالم داشت. 8 بار توپ ربايي و 3 تكل موفق نشان مي‌دهد قطبي بيشتر از نكونام در نقش هافبك دفاعي استفاده كرده است. نكونام 10 كيلومتر در زمين دوندگي داشت و با ميانگين سرعت 6.9 كيلومتر بر ساعت در زمين حركت كرد كه 34 درصد زمان بازي در حال رفتن بود، 63 درصد دوندگي داشت و 3 درصد هم در حال استارت سريع بود.

كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران هرچند مقابل عراق نمايش قابل قبولي داشت ، ‌اما قطبي مطمئنا مي تواند انتظار بيشتري از رهبر تيمش داشته باشد.

مسعود شجاعي:

آمار نشان مي دهد بازيكن تكنيكي و فانتزي تيم ملي فوتبال ايران هنوز آن چنان كه بايد در تركيب تيم جا نيفتاده است. شجاعي تنها 9 پاس سالم داشت و دو ضربه به سمت دروازه زد كه تنها يكي در چارچوب بود. دو سانتر به روي دروازه و 7.52 كيلومتر ديگر نكات آماري مسعود شجاعي در اين بازي است.

البته مسعود شجاعي در بازي مقابل عراق دچار مشكل بدني شد و پس از تعويض با تب و لرز مواجه و دچار افت فشار شد و اين مساله بي ترديد در بازي او تاثيرگذار نبوده است.

ستاره‌ لژيونر تيم ملي فوتبال ايران اگر به روزهاي درخشان خود بازگردد مي تواند خاطره‌ خوش حضور علي كريمي در جام ملت‌هاي آسيا درسال 2004 را با حركات تكنيكي خود تكرار كند. شجاعي بدون ترديد يكي از تكنيكي ترين بازيكنان حاضر در جام است كه قطبي مي تواند براي روزهاي سخت خود اميد زيادي به او داشته باشد.

نمودار قلمرو منطقه‌اي شجاعي در سمت چپ ميدان پر رنگ است و نشان مي دهد كه او بيشتر در زمين حريف و پشت محوطه‌ جريمه حضور داشته است.

وضعيت خط دفاع

در ميان مدافعان ايران كه روز كم اشتباهي را پشت سر گذاشتند، احسان حاج صفي با وجود سن و سال كم عملكرد خوبي داشت. مدافع سپاهان در كنار هم تيمي‌هايش روز خوبي داشت و 17 پاس سالم داد و 10.5 كيلومتر دوندگي داشت و توانست 5 بار توپ ربايي كند. به نظر مي رسيد قطبي براي كارهاي دفاعي بيشتر روي عقيلي و حسيني حساب باز كرده و از حاج صفي براي نفوذ از جناح چپ استفاده مي كند. پرتاب اوت‌ دستي‌هاي بلند هم يكي ديگر از وظايف حاج صفي بود.

نصرتي در نقطه‌ مقابل حاج صفي قرار گرفته بود و در جناح راست عملكرد قابل قبولي داشت. 26 پاس سالم از سوي نصرتي نشان مي دهد كه او مقابل عراق به ندرت به زير توپ ضربه زده است. 6 توپ ربايي و 10.21 كيلومتر دوندگي ديگر آمارهاي مربوط به نصرتي بوده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: