سفر نوروزي نامه‌هاي بالدار
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سفر نوروزي نامه‌هاي بالدار
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 6
نویسنده : مولوی
امير فيضي چند سال پيش برنامه‌اي عروسكي براي تلويزيون كارگرداني كرد كه نامش «ماجراهاي سنجد» نام داشت.

سنجد كه عروسكي دوست داشتني بود پايان هر برنامه رو به دوربين مي‌گفت: منتظر باشيد ما برمي‌گرديم. مجموعه سنجدكه تمام شد، امير فيضي چند برنامه ديگر براي تلويزيون كار كرد كه هيچكدام نتوانستند شهرت سنجد را به دست بياورند، اما اكنون انگار بار ديگر قرار است فيضي گفته عروسكش را عملي كند و بار ديگر به ديدار بچه‌ها بيايد. البته او اين‌بار هم قرار نيست سنجد را به تلويزيون برگرداند بلكه تصميم دارد، اوقات بچه‌ها را در ايام نوروز با سريالي به نام «نامه‌هاي بالدار» پركند.

نامه‌هاي بالدار را سيدعليرضا سبط احمدي براي گروه فيلم و سريال شبكه 2 سيما در 15 قسمت تهيه مي‌كند. سبط احمدي از تهيه‌كنندگان قديمي تلويزيون است كه در پرونده كاري او هم مي‌توان تهيه تله‌تئاتر كاليگولا را ديد و هم تهيه فيلم كودكانه «زماني براي دوست داشتن» كه ابراهيم فروزش آن را كارگرداني كرده است. اين تهيه كننده تا چند روز ديگر سريال نامه‌هاي بالدار را در شهر كاشان مقابل دوربين مي‌برد. سبط احمدي تصميم دارد با ساخت اين سريال كه كارگرداني آن را به فيضي سپرده است در شادي كودكان در نوروز 90 سهمي داشته باشد.

سبط احمدي روي شادي كودكان تاكيد دارد چون معتقد است كه كودكان امروز، كودكان آپارتمان‌نشيني هستند كه چندان هم شاد نيستند. با همه اين‌ها سبط احمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا نامه‌هاي بالدار، سريال كمدي است به خبرنگار جام‌جم گفت: نه. نمي‌توان آن را سريال كمدي دانست، اما هم فيلمنامه نويس در زمان نگارش و هم من و كارگردان تلاش داريم در اين سريال فضاي شادي را براي بچه‌ها به وجود بياوريم.

تهيه‌كننده نامه‌هاي بالدار درباره داستان اين سريال كه فيلمنامه آن را هومن فاضل نوشته، گفت: نامه‌هاي بالدارداستان چند دوست است كه نامه‌‌هاي مرموزي به دستشان مي‌رسد، آنها با همدلي و دوستي تلاش مي‌كنند راز اين نامه‌ها را پيدا كنند و در اين مسير براي آنها ماجراهاي جذاب و شيريني پيش مي‌‌آيد.

سبط احمدي افزود: نامه‌هاي بالدار را در شرايطي مي‌سازيم كه مي‌دانيم شاد كردن بچه‌هاي اين دوره و زمانه دشوار است. آنها را نمي‌توان به سادگي خوشحال كرد. اگر بچه‌هاي ديروز براي رسيدن عيد نوروز ساعت شماري مي‌كردند تا شيريني و آجيل بخورند و لباس نو بپوشند، كودكان امروز در تمام طول سال به اين جور چيزها دسترسي دارند به همين دليل ديگر داشتن لباس عيد نمي‌تواند براي آنها هيجان‌انگيز باشد، اما بچه‌هاي امروز چيزهايي را ندارند كه كودكان ديروز آنها را داشتند. بچه‌هاي امروز در آپارتمان‌ها محبوس هستند و پدر و مادر خود را به ندرت مي‌بينند چون والدين مجبور هستند به سختي كار كنند تا بتوانند مخارج زندگي را تامين كنند به همين دليل كودكان امروز، كودكان غمگيني هستند كه تلويزيون مي‌تواند در شاد كردن آنها به وسيله فيلم و سريال‌هاي كودكانه بسيار موثر باشد.

نامه‌هاي بالدار با حضور بازيگراني مانند نصرالله رادش، محمود جعفري، فرهاد بشارتي، فاطمه طاهري، مريم اكبري، حامد كيازال، عليرضا مظلومي، احمدرضا اسدي و... 20 دي در كاشان مقابل دوربين مي‌رود. سبط احمدي در پاسخ به اين سوال كه چرا سريال را در كاشان تصويربرداري مي‌كنيد، گفت: چون در شهرستان‌ فضاي كار بهتر است و خانه‌هاي سنتي هنوز وجود دارند و ما مجبور نيستيم در آپارتمان‌هاي موجود در تهران داستان سريال را روايت كنيم.

پخش سريال نامه‌هاي بالدار از 28 اسفند آغاز مي‌شود. از ديگر عوامل سازنده اين سريال مي‌توان به دستيار يك كارگردان: سياوش درخشي، برنامه‌ريز: پرنيا كاظمي، مدير تصويربرداري: امير جوزداني، صدابردار: حسين غفاري، تدوين: اوژن سيد اشرفي، طراح صحنه و لباس: محمد هادي فدوي، طراح گريم: مسعود عربي، آهنگساز: محمد كلاسي‌بهار، مدير توليد: محمود محمد طائمه و عكاس :رضا عباسي اشاره كرد.

طاهره آشياني 
گروه راديو و تلويزيون‌



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: