تله فيلم بالابان آماده پخش مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تله فيلم بالابان آماده پخش مي‌شود
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 8
نویسنده : مولوی
تله فيلم «بالابان» به تهيه کنندگي و کارگرداني سيدرضا صافي محصول شبکه استاني سيماي مرکز بوشهر مراحل صدا گذاري و موسيقي خود را پشت سر مي گذارد.

به گزارش جام جم آنلاين، سيدرضا صافي در گفتگو با سايت معاونت امور مجلس و استانهاي صدا و سيما  با بيان اينکه اين فيلم 117 دقيقه مي باشد گفت: تصويربرداري «بالابان» از نيمه بهمن ماه 1388 آغاز شد و در نيمه ارديبهشت ماه 1389به اتمام رسيد. 

وي افزود: «بالابان» يک سال پيش توليد داشته و تا پايان دي ماه آماده پخش خواهد شد.      

وي در خصوص داستان اين فيلم ابراز داشت: شاهين نوجواني هيجده ساله و ساکن بندر بوشهر است. او که سالها پيش پدرِ محيط بانش را در مواجهه با قاچاقچيان پرنده از دست داده، اکنون به واسطه مشکلات و شرائط پيچيده زندگيِ خانوادگي، بر سر يک دوراهي وفاداري به شغل پدر يا پا گذاشتن در راه قاتلين قرار گرفته است. تلاش شاهين در روياروئي با طبيعت و حوادث خشنِ پيرامونش، ماجراهاي اين فيلم را رقم مي زند.

صافي با بيان اينکه اقليم، فرهنگ، تاريخ و جغرافياي شگفت انگيز استان بوشهر بستر قابليتهاي درخشاني جهت توليد آثار سينمائي و تلويزيوني است گفت: فيلمنامه «بالابان» روايتي دارد که به شدت متکي به ظهور و بروز در اين اقليم و سرزمين است.

وي با بيان اينکه اماکن فيلمبرداري اين فيلم حدوداً 50 لوکيشن مي باشد و حدود 90 درصدِ آن خارجي و در چشم اندازهاي طبيعي نظير کوه، دريا، بيابان و فضاهاي بکر و صعب العبور به انجام رسيده است  تصريح کرد: اين تنوع فضا در کنار تعدد حوادثِ فيلم و بستر دراماتيک فيلمنامه، از امتيازات اين اثر مي باشد.

وي با اشاره به اينکه تعدد بسيار زياد پلانهاي اين فيلم (حدود 2000 پلان) از ديگر مشخصات اين فيلم است اظهار داشت: قريب به هشتاد درصد از پلانها به صورت دوربين متحرک تصويربرداري شده است.

صافي بکارگيري توأمانِ شيوه هاي مختلف فيلمبرداري نظير فيلمبرداري در زيرِ زمين (مربوط به بازسازي صحنه هاي مخفي گاه شکارچيان)، فيلمبرداري سطح زمين در لوکيشنهاي طبيعي، فيلمبرداريِ هوائي با پاراموتور و همچنين تصويربرداري زير آب را از ديگر مشخصات اين فيلم دانست و ادامه داد: ايجاد جذابيت هاي بصري و تنوع در معرفي صحنه ها از زواياي گوناگون و شيوه هاي بکار رفته در بخشهاي مختلفِ طراحي، برنامه ريزي و اجراء، موجب پيچيده شدن مراحل مختلف توليد چنين اثري شده است.

وي ضمن اشاره به اينکه حضور حجيم جلوه هاي ويژه رايانه اي يا همان SPICIAL EFECT نيز از ويژگيهاي ديگر اين فيلم است خاطر نشان ساخت: استفاده از جلوه هاي ويژه جهت غني تر نمودن تصاوير و خلق جذابيت هاي بصري، علي الخصوص در صحنه هاي مربوط به ارتباط ميان انسان و حيوانات به کار گرفته شده است.

 صافي اضافه کرد: حيوانات نيز با اين روش به عنوان يک بازيگر به ايفاي نقش مي پردازند.

وي به استفاده از تکنولوژي هاي روز در اين اثر و بومي گرائي اشاره کرد و گفت: حضور قريب به 40 نفر بازيگرِ بومي با سنين مختلف و استفاده از گويش مناطق مختلف استان در فضاهائي که معرِّفِ فرهنگ و طبيعت اين ديار است، و همچنين ادغام تمامي اين عناصر بر بسترِ داستاني که از حيث مضمون به دغدغه اي جهاني در ارتباط با مسائل زيست محيطي مي پردازد، نويد دهنده حضور مؤثر بين المللي و معرفيِ اقليم جنوب و فرهنگ اين خطه از کشورمان در سطح جهان است.

نويسنده، تهيه کننده، کارگردان، تدوينگر، طراح صحنه و لباس: سيدرضا صافي ، مديران تصويربرداري: سيدرضا مهيمنيان، پيام عزيزي، صدابردار: سيدمهدي حسيني پور -  صداگذار: آرمين بهاري ، آهنگساز: مهدي اماني، مديران توليد: موسي الرضا حامدي خواه - اميرحسين فلاحت پيشه، اسپيشيال افکت و اتالوناژ ديجيتال: محمدحسين نجفي، چهره پرداز: غلامرضا رستم زاد- احسان روناسي.

بازيگران: محمدحسين دريابگرد- صادق زارعي- ايرج صغيري- حيدر مظفري- آريا بهرام نژاد- مريم رنجبر- هادي ارشدپور- سيروس ولي زاده- حشمت اله غضنفر- فرشيد تربيت- قحطبه فخرائي- حسن غلامي- امين چاهشوئي- سيدعلي هدايت- جوهر تنگستاني- حسين قفلي- داوود داوودي و...



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: