فيلمنامه‌نويس ايراني ‌، شهردار قدرت‌طلب را رسوا مي‌كند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 11
نویسنده : مولوی
گاس ون‌سنت، فيلمساز جنجالي و ضدجنگ سينماي آمريكا راهي دنياي تلويزيون مي‌شود تا با كمك و همكاري كلسي گرامر ، كمدين و مجري سرشناس تلويزيوني، يك مجموعه جديد تلويزيوني را تهيه و كارگرداني كند. اين مجموعه «رئيس» نام دارد و با وجود حضور كلسي گرامر در نقش اصلي آن، حال و هوايي كمدي ندارد.

 شبكه تلويزيوني استارز توليد «رئيس» را به عهده دارد و قرار است آن را در يك فصل 8 اپيزودي تهيه كند. تماشاگران تلويزيوني كه تا قبل از اين عادت كرده بودند كه گرامر را در نقش‌هاي كمدي و خنده‌دار ببينند، اين بار در «رئيس» چهره‌ تازه‌اي از او را خواهند ديد.

اين كمدين در «رئيس» در نقش يك شهردار پرقدرت بازي مي‌كند كه حوزه فعاليت كاري‌اش شهر شيكاگوست. رسانه‌هاي گروهي مي‌نويسند كه رقابت براي كسب امتياز توليد رئيس براي چند ماه ادامه داشت و 4 شبكه مطرح تلويزيوني تلاش سختي كردند تا بتوانند با خريد امتياز ساخت آن، كار توليد اين مجموعه رادر شبكه خود دنبال كنند. شبكه استارز، كريس آلبرت را مامور انجام كارهاي تكميلي فيلمنامه قسمت مجموعه كرده است. گاس ون سنت از رئيس به عنوان يك اسپارتاكوس مدرن و امروزي اسم مي‌برد كه تمركز اصلي آن روي مساله قدرت و خلاقيت‌هاي فردي آدم‌هاست. با اين حال، هنوز كسي اطلاعي از جزييات قصه فيلمنامه ندارد.

فيلمنامه رئيس را فرهاد صفي‌نيا پس از پايان نگارش فيلمنامه درام اجتماعي «آپوكاليپتو» (به كارگرداني مل گيبسن)‌ سال 2006 نوشت. او تا چند ماه پس از آن مشغول كار روي اين فيلمنامه بود و تغييراتي در آن ايجاد كرد. در طول اين سال‌ها، وي فيلمنامه را در اختيار گرامر قرار داده بود و اين دو با كمك يكديگر، چيزهايي را به آن اضافه كرده بودند. آشنايي صفي‌نيا كه يك ايراني‌الاصل است و گرامر به چند سال قبل برمي‌گردد. استلا استالپر كه يكي از تهيه‌كنندگان مجموعه رئيس است، اين دو را با يكديگر آشنا كرد. نه گرامر و نه صفي‌نيا هيچ يك جزئيات قصه فيلمنامه را فاش نكرده‌اند و ون سنت هم مي‌گويد فعلا تصميم ندارد اين قصه را لو بدهد.

گفته مي‌شود خط اصلي قصه و ماجراهاي آن تا زمان پخش عمومي از تلويزيون پنهان خواهد ماند. با اين حال، منابع نزديك به فيلمساز مي‌گويند اين قصه درباره درگيري‌هاي روزمره شهردار شيكاگو با نيروهاي قدرتمند دولتي و سرمايه‌داران قدرتمند است و رئيس در كنار خط اصلي قصه خود، چند قصه فرعي هم دارد كه به نوعي در ارتباط با موضوع محوري قصه فيلمنامه هستند.

ون سنت در اين باره مي‌گويد: قدرت و نوع استفاده از آن، چيزي است كه هميشه براي هنرمندان، نويسندگان و روشنفكران اهميت داشته است. ما در فيلم‌ها و كارهاي خود تلاش مي‌كنيم همه آنچه را كه در رابطه با مساله قدرت وجود دارد مورد بحث و بررسي قرار دهيم و جنبه‌هاي مختلف آن را به شكلي منطقي كالبدشكافي كنيم. اين فقط ما هنرمندان نيستيم كه به اين موضوع توجه ويژه‌اي داريم و درباره‌اش حرف زده و بحث مي‌كنيم. تماشاگران سينما و تلويزيون هم علاقه و اشتياق زيادي براي تماشاي قصه‌هايي دارند كه درباره اين موضوع ساخته مي‌شوند. آنها دوست دارند روي صفحه تلويزيون يا پرده سينما زندگي آدم‌هاي قدرتمندي را ببينند كه در طول كار خود با مسائل و مشكلات متعددي روبه‌رو مي‌شوند. چگونگي قدرت‌گيري آدم‌ها، مبارزات و تلاش‌هاي آنها و زمين خوردشان چيزي است كه هميشه مورد توجه تماشاگران بوده است. در مجموعه «رئيس» هم تلاش مي‌شود تا به فراز و نشيب‌هاي مربوط به مساله قدرت پرداخته شود و ظهور و سقوط نيروهاي قدرت‌مدار مورد بحث و بررسي قرار گيرد. نام مجموعه هم از همين جا مي‌آيد.

«رئيس» نه‌تنها اولين كار درام تلويزيوني گرامر است، بلكه اولين پروژه تلويزيوني ون سنت هم به شمار مي‌رود و اين نكته‌‌اي است كه مورد توجه منتقدان و تحليل‌گران تلويزيوني قرار گرفته است. نكته جالب اين كه اولين كار گرامر و ون‌سنت در زمينه درام تلويزيوني، يك كار مشترك است و هر دوي آنها تلاش دارند تا بهترين كار خود را در اين زمينه انجام دهند.

ون سنت مي‌گويد مجموعه تلويزيوني او همان حال و هواي كارهاي سينمايي‌اش را خواهد داشت و تغيير مديوم رسانه، به معني تغيير نوع كارش نيست. به گفته او: من «رئيس» را براي تلويزيون به همان صورتي مي‌سازم كه قبل از اين فيلم‌هاي سينمايي‌ام را ساخته‌ام. اصلا اين احساس را ندارم كه مي‌خواهم يك كار تلويزيوني بكنم و اين طور نيست كه ساخت «رئيس» را جدي نگيرم. اهميت اين مجموعه برايم به اندازه اهميت كارهاي سينمايي‌ام است. در عين حال، به اين نكته نيز واقفم كه تعداد مخاطبان تلويزيون خيلي بيشتر از مخاطبان سينماست. براي همين،‌ بايد كاملا مراقب كارم باشم و «رئيس» را به گونه‌‌اي بسازم كه بتواند اين قشر عظيم تماشاگران را راضي و خواسته‌هايشان را برآورده كند. من تا قبل از اين با رسانه تلويزيون همكاري نداشته‌ام و خيلي دقيق نمي‌دانم وضعيت كار در آن چگونه است،‌ ولي وحشتي از اين امر ندارم،‌ زيرا فكر نمي‌كنم در مقايسه با سينما تفاوت‌هاي زيادي بين كاردر اين دو رشته وجود داشته باشد.

اما نكته‌اي كه بيشتر از هرچيز ديگر در رابطه با مجموعه رئيس مورد توجه منتقدان و تحليل‌گران تلويزيوني قرار گرفته، حضور كمديني همچون گرامر در يك نقش جدي و درام است. چنين انتخابي يك ريسك بزرگ است و اين خطر را كسي انجام نداده است جز ون‌سنت. اين فيلمساز مي‌گويد: انتخاب او براي ايفاي نقش اصلي رئيس، اقدمي آگاهانه و عمدي بوده است و مطمئن هستم كه جواب خود را روي صفحه كوچك تلويزيون پس خواهد داد. شخصيت اصلي قصه مجموعه، شخصيت‌پردازي خيلي خوبي دارد و در كل، كسي است كه براحتي مي‌تواند مورد توجه تماشاگران قرار گيرد. اطمينان دارم گرامر با بازي در اين نقش، آن را به شكلي جديد و تماشايي به بينندگان معرفي خواهد كرد.

كلسي گرامر را تماشاگران تلويزيوني بيشتر از هرچيز با مجموعه «فريزر» مي‌شناسند كه تا به حال موفق به دريافت چندين جايزه امي (اسكار تلويزيوني)‌ شده است. پخش اين مجموعه از سال 1993 آغاز شد و تا 2004 با موفقيت ادامه يافت. 263 اپيزود اين مجموعه در فاصله اين سال‌ها روي آنتن رفت.

منبع: ورايتي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: