تالاب چغاخور ميزبان 100 هزار پرنده مهاجر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تالاب چغاخور ميزبان 100 هزار پرنده مهاجر
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 8
نویسنده : مولوی
صد هزار قطعه پرنده مهاجردرتالاب بين المللي چغاخور در استان چهارمحال و بختياري زمستان گذراني مي کنند.

به گزارش واحد مرکزي خبر ، تالاب بين المللي و زيباي چغاخور با مساحت 23 هزار هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار و در نزديکي شهر بلداجي در مسير جاده شهرکرد و خوزستان واقع است .

کارشناس حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه با فرا رسيدن فصل سرما در هرسال پرندگان از قاره اروپا به تالاب بين المللي چغاخور مهاجرت مي کنند گفت: امسال تاکنون صد هزار قطعه پرنده از 35 گونه با مهاجرت به اين تالاب مهاجرت کرده اند.

منصوري افزود: اين ميزان جمعيت از پرندگان مهاجر در تالاب چغاخور 15 درصد نسبت به پارسال افزايش نشان مي دهد .

وي خاطر نشان کرد : امنيت بيشتر و شرايط مناسب زيستي در زمستان و از همه مهمترشرايط خشکي زيست گاه هاي اطراف تالاب چغاخور همچون تالاب هاي "علي آباد" ،سولقان " و کم ابي تالاب "گندمان" امکان افزايش بيشترجمعيت پرندگان مهاجر از را تا صد و شصت هزار قطعه در چند روز آينده فراهم مي کند.

کارشناس حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري "اردک هاي "غواص " و" غاز نما " ، "حواصيل" ،"پرستوهاي دريايي" و کاکائيها را از مهمترين گونه هاي پرندگان مهاجر به تالاب بين المللي چغاخورعنوان کرد و افزود: اين پرندگان پس از 4 ماه زمستان گذراني در اين تالاب و با گرم شدن هوا به زيستگاه هاي اصلي خود در قاره اروپا برمي گردند .



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: