كشف 2 تن سكه باستاني در چين
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
كشف 2 تن سكه باستاني در چين
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 5
نویسنده : مولوی
حفاري‌هاي كارگران ساختمان ‌سازي در استان ژيجيانگ چين علاوه بر بيرون كشيدن ده‌ها تن شن و ماسه منجر به كشف هزاران كيلو سكه باستاني نيز شد.

به گزارش فارس، در پي انجام عمليات حفاري يك شركت ساختمان‌سازي در استان ژيجيانگ در منطقه شرقي كشور چين، كارگران به صورت اتفاقي موفق به بيرون كشيدن دو تن سكه باستاني شدند.

به گفته باستان‌شناسان، مجموع سكه‌هاي به دست آمده در حدود 500 تا 600 هزار عدد است كه تمامي اين سكه ‌ها درو ن يك مخزن يا جعبه‌اي بزرگ قرار داشته و درون زمين مدفون شده بود.

بر اساس نشانه‌ها و نوع سكه‌ها، كارشناسان اين مجموعه را متعلق به امپراتوري هان، تانگ و پنج سلسله تن، سانگ، جين، يوان،‌مينگ و ديگر سلسله‌هاي امپراتوري دانستند.

قديمي‌ترين سكه‌هاي كشف شده در سال 175 پيش از ميلاد و جديدترين آن‌ها نيز در سال 1368 ميلادي ضرب شده بودند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: