موزه ملل در ايام دهه فجر راه‌اندازي مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري از تاسيس و راه اندازي موزه ملل با حضور آثاري از 30 كشور جهان در ايام دهه فجر در ارگ آزادي تهران خبر داد.

حسن محسني امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: براي راه‌اندازي اين موزه تاكنون با حدود 30 كشور از سراسر جهان مذاكراتي صورت گرفته است و قرار است بخش‌هايي از اين موزه به كشورهايي همچون چين، مالزي، سوئد و اتريش اختصاص يابد.

وي با بيان اين‌كه در اين موزه گالري و نگارخانه‌هايي مجزا به اين كشورها اختصاص خواهد يافت، گفت: در همكاري سفراي اين كشورها درپي بازديدي كه از محل اين موزه داشتند، پس از تعطيلات سال نو براي تحويل گرفتن و تجهيز فضاي مربوط به كشور خود مراجعه خواهند كرد.

انتقال موزه‌هاي ملي قرآن و هنرهاي ملي

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي همچنين از انتقال موزه‌هاي ملي قرآن و هنرهاي ملي به مجموعه ارگ آزادي در ايام دهه فجر سال جاي خبر داد و گفت: فضاي بسيار بزرگي در حدود 6 برابر موزه كنوني هنرهاي ملي در مجموعه ارگ آزادي به موزه هنرهاي ملي كشور اختصاص مي‌يابد.

محسني در مورد مكان كنوني موزه هنرهاي ملي واقع در ساختمان وزارت ارشاد توضيح داد: اين مكان در اختيار وزارت ارشاد قرار نمي‌گيرد و كاربري آن نيز تغيير نمي‌يابد؛ بلكه به عنوان مكان برگزاري كارگاه‌ها و همايش‌ها و بخشي از موزه هنرهاي ملي از آن بهره برداري خواهد شد.

راه اندازي بازارچه دائمي صنايع دستي

محسني راه اندازي بازارچه دائمي هنرهاي سنتي و صنايع دستي در فضاي باز ارگ آزادي را نيز از ديگر برنامه‌هاي دهه فجر سازمان ميراث فرهنگي برشمرد و گفت: اين بازارچه فصلي و مقطعي نيست بلكه بصورت دائمي شامل 70 غرفه از صنعتگران سراسر كشور در ايام دهه فجر 90 گشايش مي‌يابد.

گشايش پنج نگارخانه

محسني ادامه داد: هم اكنون يك نگارخانه در ارگ آزادي ايجاد شده است و همزمان با ايام دهه فجر چهار نگارخانه ديگر در موضوعات مختلف مرتبط با رشته‌هاي صنايع دستي راه اندازي مي‌شود.

راه اندازي مركز مطالعات كاربردي در حوزه صنايع دستي و ميراث فرهنگي

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي گفت: اين مركز به زودي راه اندازي خواهد شد و آثار و امكانات آن از كاخ موزه‌ها به اين مكان منتقل خواهد شد.

محسني افزود: به عنوان مثال تعداد زيادي تابلو و آثار تاريخي در مجموعه‌هاي سعدآباد و نياوران وجود دارد كه با كاربري خاص آنها به اين مكان منتقل خواهد شد.

راه اندازي كانون فيلم، نمايش و موسيقي

محسني همچنين از راه اندازي كانون فيلم، نمايش و موسيقي در مجموعه ارگ آزادي همزمان با ايام دهه فجر خبر داد و گفت: سالن آمفي تئاتر ارگ آزادي به كانون نمايش فيلم و اجراي نمايش و موسيقي تبديل خواهد شد و جلسات هفتگي نمايش فيلم و برنامه‌هاي متنوع در اين مكان برگزار خواهد شد.

راه اندازي فروشگاه‌ها و كافه كتاب ها

وي گفت: بيش از 40 مورد فضاي ويژه به رستوران ها، فروشگاه ها، كافه كتاب‌ها و كافي نت‌ها در بخش خصوصي در ارگ آزادي اختصاص داده و اين اماكن در ايام دهه فجر راه اندازي خواهند شد.

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي اظهار كرد: جشنواره‌هاي موضوعي مختلفي همچون جشنواره آيين‌هاي نوروزي اقوام ايراني از 20 تا 27 بهمن ماه در ارگ آزادي برگزار خواهد شد.

محسني گفت: دو فضاي باز اختصاصي ارگ آزادي ازجمله فضاي عقبي اين مكان به محل استقرار تماشاچيان براي تماشاي نمايش‌هاي سنتي همچون پرده خواني و سياه بازي اختصاص مي‌يابد.

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي در مورد برنامه‌هاي دهه فجر استان‌هاي مختلف گفت: اين برنامه‌ها به زودي در نشستي خبر اطلاع رساني خواهد شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: