مقدمات ثبت جهاني بندر سيراف
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مقدمات ثبت جهاني بندر سيراف
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 4
نویسنده : مولوی
مقدمات ثبت جهاني بندر تاريخي سيراف از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آغاز شد.به گزارش ميراث‌آريا، احمد دشتي، مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان بوشهر با اشاره به قابليت ثبت جهاني بندر سيراف گفت: سيراف زماني از بندرهاي اصلي ايران و خاورميانه و محل پهلوگيري كشتي‌هاي بزرگ بود.

احمددشتي با بيان اين‌كه بازرگانان سيرافي به دوردست‌هاي آسيا و آفريقا سفر دريايي مي‌كردند، بيان كرد: سيراف پس از ورود اسلام به ايران نيز اهميت خود را از دست نمي‌دهد و به‌ويژه در دوران آل‌بويه به يكي از مهم‌ترين بنادر خاورميانه تبديل مي‌شود.

دشتي اضافه كرد: در آن زمان سيراف با بندرهاي مهمي چون بندرچين و هند رقابت مي‌كرد و حتي گفته مي‌شود كه در اين كشورها محله‌ها و قبرستان‌هايي به نام سيرافي‌ها وجود دارد.

دشتي افزود: 12 روستاي هدف گردشگري كشور در استان بوشهر است و سيراف نيز يكي از اين مناطق است كه بايد به اين بندر تاريخي توجه ويژه‌اي شود.


www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: