کشف اشياى تاريخى در قلعه پرتغالي‌ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کشف اشياى تاريخى در قلعه پرتغالي‌ها
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 7
نویسنده : مولوی
رئيس اداره ميراث فرهنگى سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طى عمليات آواربردارى،پيگردى و عمليات تنظيف در قلعه پرتغالىها در منطقه آزاد قشم تعدادى اشياى تاريخى مربوط به دوره صفوى کشف شده است.

به گزارش مهر، عبدالرضا دشتى زاده در حاشيه بازديد از محل کشف اشياي قيمتي در قلعه پرتقاليها در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طى عمليات آواربردارى، پيگردى و عمليات تنظيف قلعه پرتغالى ها در منطقه آزاد قشم تعدادى اشياى تاريخى مربوط به دوره صفوى کشف شد.

دشتي زاده خاطرنشان کرد: يک عدد سنگ آسياب دستى و تعداد فراوانى قطعات سفالى به رنگهاى آبى و سفيد، سفال سلادن و ساير سفالهاى منقوش و لعاب دار که در آوار شکسته شده و پراکنده شده بودند ازجمله مکشوفات بود که در حال حاضر جمع آورى شده و مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.

رئيس اداره ميراث فرهنگى سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: همچنين گلوله هاى سنگى فلاخن که در دوران صفوى در جنگها استفاده مى شده است از ديگر اشياى کشف شده قلعه پرتغاليهاست.

وي بيان داشت: اين گلوله هاى سنگى به دو تکه تقسيم شده بودند که پس از کشف به يکديگر چسبانده شدند، اشياى کشف شده پس از راه اندازى موزه قشم به آنجا منتقل خواهند شد.

دشتي زاده افزود: قلعه پرتغالى هاى شهر قشم دو هزار و 500 متر مربع وسعت دارد و به عنوان يک اثر تاريخى به جا مانده از دوران استعمار پرتغال که بدست امامقلى خان سردار دوران صفوى است آزاد شد، اين اثر باقدمت بيش از400 سال با ساماندهى و مرمت آن به محلى براى جذب گردشگر و برگزارى جشنواره هاى مختلف تبديل مى شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: