19 اثر تاريخي مقبره توتنخامون به مصر بازگشتند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
19 اثر تاريخي از مقبره «توتنخامون» در«مصر» به كشورشان بازگشتند.

به گزارش ايسنا، روز گذشته دكتر زاهي هاواس، دبير كل هيأت ارشد آثار باستاني مصر، از بازگشت 19 اثر تاريخي مقبره «توتنخامون» كه از سالها قبل در موزه «متروپليتن» شهر نيويورك كشور آمريكا نگهداري مي‌شدند به اين كشور خبر داد.

اين مجموعه شامل يك گردنبند، يك مجسمه ابوالهول آبي رنگ و ديگر آثار تاريخي است كه به مقبره «توتنخامون» تعلق داشته و در سال 1923 توسط تيمي از باستان‌شناسان و محققان كه وظيفه كاوش و ثبت آثار كشف شده در اين مقبره را بر عهده داشتند، به آمريكا منتقل شده‌ و قرار است در آينده نزديك در موزه «قاهره» به نمايش درآيند.

«توتنخامون» مشهورترين فرعون تمدن مصر بوده و علت اين شهرت، كشف مقبره وي قبل از تاراج توسط دزدان و به صورت دست‌نخورده است.

اين كشف توسط يكي از محققان دانشگاه آكسفورد به نام «هاوارد كارتر» انجام شد، به همين دليل آثار ارزشمندي از اين مقبره و همچنين اسناد زيادي درباره پروژه‌اي كه به كشف اين مقبره انجاميد، در دانشگاه آكسفورد موجود است.

توتنخامون يكي از فراعنه مصر باستان بوده كه بين سال‌هاي 1333 تا 1323 پيش از ميلاد حضرت مسيح (ع) بر مصر باستان حكومت مي‌كرده است. دليل اصلي شهرت او، كشف مقبره‌اش در بهترين شرايط ممكن و به‌صورت دست‌نخورده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: