900 هزار نفر داوطلب تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 11
نویسنده : مولوی
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: هم اکنون بيش از 900هزار نفر در سراسر کشور داوطلب تحصيلات تکميلي در دانشگاه آزاد هستند.

به گزارش مهر ، عبدالله جاسبي عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح سه دانشکده آموزشي و پژوهشي و مجتمع ورزشي دانشگاه آزاد آمل افزود: تعداد داوطلبان پارسال حدود 800 هزار نفر بوده  که امسال به 900 هزار نفرافزايش يافته است.

وي تصريح کرد: هم اکنون حدود 85 درصد داوطلبان تحصيلات تکميلي در دانشگاه هاي دولتي در صف کنکور هستند و حتي بسياري از آنان به علت فراهم نشدن حضور در دانشگاه ها به خارج از کشور سفر مي کنند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اينکه کنکور در آستانه حذف از اين دانشگاه است، اضافه کرد: اکنون جمع زيادي از دانشجويان کشوري به مرحله تحصيلات تکميلي رسيد و دانشگاه آزاد به دنبال افزايش رشته هاي تحصيلات تکميلي و پذيرش دانشجويان در اين مقطع است.

جاسبي به پيشرفت هاي دانشگاه آزاد در بيش از گذشت 28 سال از تاسيس آن اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد پس از پشت سرگذاشتن دهه هاي اول تا سوم که به تثبيت، توسعه مکاني و کيفيت دانشگاه آزاد بوده در آغاز دهه چهارم تأسيس خود به دنبال کسب رقابت با معتبرترين دانشگاه هاي دنياست.

وي با بيان اينکه هم اکنون يک ميليون و 600 هزار دانشجو در دانشگاه‌هاي آزاد سراسر کشور مشغول به تحصيل هستند، ادامه داد: اين دانشجويان در 400 واحد دانشگاهي در کشور تحصيل مي کنند.

وي با اشاره به اينکه سالانه يک ميليون متر مربع به فضاي آموزشي و رفاهي دانشگاه آزاد اسلامي کشور اضافه مي‌شود اين ميزان فضاي آموزشي و رفاهي در دانشگاه هاي آزادکشور را حدود 20 ميليون متر مربع اعلام کرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي کشور وجود 600 واحد آموزشي سما با 60 هزار دانش آموز، حدود 50 مرکز آموزشي و تحقيقاتي ، 10 بيمارستان متعلق به دانشگاه، حدود 10 هزار دانشجو در باشگاه پژوهشگران جوان و تحصيل پنج هزار دانشجوي دکتراي تخصصي و هشت هزار دانشجوي کارشناسي ارشد را از ديگر نمونه هاي آماري اين دانشگاه عنوان کرد.

وي با بيان اينکه از دو سال گذشته تاکنون 20 شعبه واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد در استان هاي  کشور راه‌اندازي شده است از ايجاد شعبه واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد در مازندران خبر داد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه در حال استاني کردن دانشگاه آزاد در استانها هستيم، بيان کرد: با مصوبه هيئت امناي دانشگاه آزاد تاکنون در10 استان کشور استاني شدن دانشگاه آزاد تشکيل شده و در 20 استان ديگر نيز مقدمات استاني شدن در حال سپري شدن است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: