دستورالعمل جامع مدارس پيش‌دبستاني تدوين شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 17
نویسنده : مولوی
مديرکل دفتر پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش از تدوين دستورالعمل جامع مدارس پيش دبستاني در اين وزارتخانه خبر داد.

به گزارش مهر، داريوش خاکي بعد از ظهر چهارشنبه در همايش مربيان پيش دبستاني مازندران در اردوگاه شهداي دانش آموزي بادله ساري با اشاره به اينکه دفتر پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش با هدف توسعه و تقويت دوره پيش دبستاني ايجاد شده است افزود: در مصوبات آموزش و پرورش سعي مي شود تا به اين دوره به عنوان دوره رسمي غيرالزامي در نظام تعليم و تربيت ديده شود.

خاکي، بيمه قرادادها و سنوات خدمت مربيان پيش دبستاني را از دغدغه هاي دفتر پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: اميدواريم در دستورالعمل جامع پيش دبستاني که در حال تدوين است دغدغه هاي مربيان اين دوره حل شود .

وي خاطرنشان کرد: شوراي هماهنگي و نظارت بر پيش دبستاني با هدف کسب تصميمات مهم در راستاي خواسته هاي مربيان پيش دبستاني و حمايت از آنان تشکيل شده است.
 
منيره موحدي، معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش مازندران گفت: ارائه آموزش هاي اثربخش در دوره پيش دبستاني براي رشد کودک در مراحل بعدي زندگي مهم است.
 
وي با اشاره به اينکه محيط خانواده امروز قادر به پاسخگويي تمام نيازهاي اجتماعي کودک نيست افزود: حضور در محيط پيش دبستاني امکان رشد اجتماعي و کسب مهارت هاي لازم را به کودک مي دهد.
 
وي با بيان اينکه کودک براي بهره بردن از آموزش هاي دوره ابتدايي نياز به نظم فکري و سازگاري با محيط کلاس دارد گفت: فعاليت هاي گوناگون بازي و سرگرمي در دوران پيش دبستاني در کودک انضباط فکري لازم براي سال هاي بعد ايجاد مي کند.
 
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش مازندران تصريح کرد: نداشتن مهارت لازم براي انطباق با کلاس درس در کودک نگرش منفي نسبت به دبستان و به تبع آن خستگي و گريز از مدرسه را موجب مي شود.
 
وي با اشاره به وجود 29 هزار و 560 نوآموز پيش دبستاني در مازندران خاطرنشان کرد: دوره پيش دبستاني براي کودکان خانواده هاي محروم که قادر به آموزش هاي لازم به کودکان خود نيستند مفيد است.
 
موحدي با بيان اينکه دوره پيش دبستاني در آموزش زبان رايج کشور به کودکان دو زبانه کمک خواهد کرد افزود: اين دوره فرصت خوبي است تا متخصصان نسبت به تشخيص ناتواني يا توانايي هاي ذهني کودک اطلاع پيدا کنند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: