اشغال روهر آلمان توسط فرانسه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اشغال روهر آلمان توسط فرانسه
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1389
بازدید : 12
نویسنده : مولوی
88 سال پيش در روز 11 ژانويه سال 1923 ميلادي 60 هزار سرباز فرانسوي و بلژيكي وارد منطقه روهر آلمان شدند. اين ارتش ازهنگام پايان جنگ جهاني اول منطقه رناني آلمان را در اشغال داشت.

ارتش مستقر در رناني به دستور ريمون پوانكاره ، نخست وزير فرانسه منطقه اشغال خود را گسترش داده و منطقه صنعتي روهر را تصرف كرد.

جمهوري آلمان كه با مشكلات زيادي دست به گريبان بود، يك سال قبل از اين از فرانسه خواستار مهلت در پرداخت غرامات جنگي مقرر در پيمان ورساي شده بود.
 
اما ، بريتانيايي ها به نوبه خود از فرانسه خواسته بودند بدهي هايي كه به دليل جنگ به بريتانيا داشت را تسويه كند.

پوانكاره بدهي هاي فرانسه به بريتانيا را پرداخت و از آلمان خواست در پرداخت غرامات جنگي تاخير نكند.

چون آلمان قادر به دادن غرامات نبود ، پوانكاره تصميم گرفت روهر منطقه صنعتي اصلي آلمان را اشغال كرده و از طريق بهره برداري از منابع اين منطقه مطالبات خود را تامين كند.

ويلهلم كونو، صدراعظم آلمان به اقدام فرانسه اعتراض كرد و از هموطنان خود خواست دست به مقاومت مسالمت جويانه بزنند.
 
اما سربازان فرانسوي به سوي كارگران اعتصابي كارخانه هاي روهر آتش گشودند و تعدادي را به قتل رساندند و يك مرز گمركي را ميان روهر با ساير قسمت هاي آلمان ايجاد كردند.

به اين ترتيب ، در روز 11 ژانويه سال 1923 ميلادي 60 هزار سرباز فرانسوي و بلژيكي به دستور ريمون پوانكاره، نخست وزير فرانسه منطقه صنعتي روهر آلمان را اشغال كردند تا فرانسه از طريق بهره برداري از منابع اين ناحيه غرامات جنگي كه از آلمان مطالبه كرده بود را تسويه كند.
 
اين اقدام فايده چنداني براي فرانسه نداشت ، اما موجب تحقير آلماني ها شد. تحقير و كينه اي كه سرانجام به جنگ دوم جهاني كه به مراتب خونين تر ، بي رحمانه تر و مرگبارتر از جنگ اول جهاني بود ، منجر گرديد.

بهرام افتخاري



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: