استقلال تا اينجا هم شاهكار كرده است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
استقلال تا اينجا هم شاهكار كرده است
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 23
نویسنده : مولوی
طي يك سال گذشته حوادث عجيب و غريبي براي اين فوتباليست رخ داده است كه شايد مهم‌ترين آنها محروميت بي‌دليل از همراهي استقلال در ابتداي فصل گذشته ليگ برتر بود.

آنجا كه به واسطه شكايت باشگاه پاس همدان اسم «ح. ع» در رديف بازيكنان منشور اخلاقي قرار گرفت و در نهايت هم با حكم دادگاه اين فوتباليست تبرئه شد، اما شايد پس از سپري‌شدن اين اتفاق و نشستن گرد فراموشي روي آن جريمه اخير كميته انضباطي مبني بر پرداخت مبلغ 40 ميليون تومان به همان باشگاه و سپس دعوت نشدن به آخرين مرحله اردوي تيم ملي سبب شد تا اين مدافع آبي‌پوش پايتخت بار ديگر در كانون توجه قرار گيرد. حنيف عمران‌زاده از اوضاع و احوال خودش و استقلال خيلي راضي نيست، اما ظاهرا گله‌اي ندارد.

جام ملت‌ها چه شد؟

نمي‌دانم. آقاي قطبي دعوتم نكرد و من هم از اين بابت متعجب شدم.

فكر مي‌كردي چنين اتفاقي رخ بدهد؟

به هر حال تيم ملي متعلق به من و هيچ كس ديگري نيست و هر كسي كه لياقت پوشيدن آن پيراهن مقدس را داشته باشد قطعا از سوي كادر فني تيم ملي به اردو دعوت مي‌شود و من هم مثل بقيه چنين فكري را مي‌كردم.

چقدر احتمال مي‌دادي كه دعوت نشوي؟

خيلي كم. شايد‌ حدود 5 درصد... .

... چطور؟

خب چون در اين مدت همواره سعي كرده بودم با كمترين ضريب اشتباه براي استقلال كار كنم و آمار گل‌هاي خورده‌مان در اين اواخر هم جدا از بازي برابر فولاد خوزستان خوب بود. از نظر شرايط جسماني هم نه‌تنها مشكلي نداشتم بلكه در اوج شرايط آمادگي بدني قرار داشتم.

پس چه شد؟

واقعا نمي‌دانم.

از استقلالي‌هاي تيم ملي مثل اصغر حاجيلو يا عليرضا منصوريان در اين باره سوال نكردي؟

خير! به هر حال مربيگري يك امر كاملا سليقه‌اي است و وقتي افشين قطبي چنين تصميمي گرفته قطعا براي خودش دلايلي داشته است... .

... پس از 8 ماه حضور مداوم تو در اردوها؟

من فقط در يك مقطع با تيم ملي نبودم و آن هم به خاطر خستگي بازيكنان تيم استقلال در فشردگي مسابقات اواخر فصل پيش بود كه قطبي به كل هيچ كدام از نفرات استقلال را دعوت نكرد، اما پس از آن هميشه با تيم‌ ملي بودم و در تمام اردوهاي داخلي و خارجي همراه تيم بودم.

با او اختلاف خاصي داشتي؟

خير! به هيچ وجه به خودم اجازه نمي‌دهم در كار سرمربي تيم دخالت كنم. مي‌توانيد اين را از مربيان باشگاهي‌ام طي سال‌هاي اخير سوال كنيد. من هميشه تابع تصميمات كادر فني‌ام بوده‌ام.

... حتي در مصاف ابوظبي كه تيم ملي برابر برزيل به ميدان رفت؟

حتي آنجا! اما چرا اين سوال را مطرح كرديد؟

چون در طول بازي بويژه اواخر نيمه دوم وقتي دوربين تلويزيوني چهره نيمكت‌نشينان را به تصوير كشيد تو از همه ناراحت‌تر بودي. اولادي هم اين چنين حسي داشت. فكر نمي‌كني اين دعوت نشدن به آن بازي ربطي داشته باشد؟

خير!

پس دليل ناراحتي‌ات در آن لحظات چه بود؟

عمران‌زاده: برخلاف برخي تيم‌ها، در استقلال همه با هم دوست هستند، همين دوستي‌ها بوده كه استقلال را در مكاني بيشتر از آنچه از آن توقع مي‌رفت قرار داده است

تيم عقب بود و من هم نمي‌توانستم خوشحال باشم.

يعني دلت نمي‌خواست برابر برزيل بازي كني؟

قطعا، چه كسي است كه بازي برابر برزيل را دوست نداشته باشد. از اين كه به من بازي نرسيده بود ناراحت شدم، اما هرگز اين مساله را به شكل گله و شكايت مطرح نكردم.

حتي در رختكن؟

حتي در رختكن!

پس چطور شد كه تو و اولادي كه هر دو بابت بازي نكردن برابر برزيل از همه ناراحت‌تر بوديد و اين مساله به وضوح در چهره‌تان مشخص بود به اردوي اخير دعوت نشديد؟

مثل اين كه دوست داريد به هر طريقي اين مسائل را به هم ربط بدهيد. من پس از بازي ايران ـ برزيل در اردوي تداركاتي تيم ملي براي مصاف دوستانه با نيجريه به تيم ملي دعوت شدم و اگر قرار بود كه قطبي به خاطر آن بازي و اتفاقات حاشيه‌اي‌اش از من ناراحت باشد بايد در آن برهه هم مرا دعوت نمي‌كرد. فكر مي‌كنم اين گونه نيست.

با اين تفاسير افشين قطبي طي 8 ماه گذشته بي‌دليل تو را دعوت مي‌كرده است؟

همان‌طور كه گفتم خودم هم براي اين قبيل سوالات كه در ذهنم فراوان است هيچ پاسخي پيدا نمي‌كنم، اما به هر حال او اين طور خواسته است.

نظر كادر فني استقلال چه بود؟

پرويز مظلومي وقتي از اين موضوع خبردار شد مي‌خنديد و همين قبيل سوالات را مطرح مي‌كرد و از عملكرد قطبي متعجب بود. البته غير از او، بهتاش فريبا و ديگران هم پاسخي براي سوال‌شان پيدا نمي‌كردند.

آخرين بار چه زماني گريه كردي؟

(مي‌خندد)‌ لابد فكر مي‌كنيد مي‌گويم وقتي فهرست نهايي تيم ملي براي شركت در جام‌ملت‌ها را ديدم...! (خنده مجدد)‌ ببينيد! من تازه در حال پشت سر گذاشتن 24 سالگي هستم و به چهره‌ام نگاه نكنيد كه بزرگ‌تر از سنم نشان مي‌دهد. اگر خدا بخواهد و توفيق داشته باشم حالا حالاها مي‌توانم در جام ملت‌هاي زياد ديگري شركت كنم.

من همواره به آينده و روزهاي خوش اميدوار هستم و اگر اين‌طور فكر نمي‌كردم فصل پيش در روزهايي كه بي‌دليل محروم بودم و منشوري‌ام كرده بودند با آن جديت تمرين نمي‌كردم و چند هفته پس از بازگشتم به ميادين از سوي سرمربي تيم ملي به تمرينات دعوت نمي‌شدم.

تا چه حد در اين مدت 8 ماه با خواسته‌هاي افشين قطبي آشنا شده بودي؟

براي يك فوتباليست حرفه‌‌اي كه توانسته به تيم ملي برسد چند جلسه تمرين زيرنظر يك مربي جديد كافي است كه با روحيات، خواسته‌ها و سيستم مدنظر او تطابق پيدا كرده و بداند كه او از بازيكنش چه مي‌خواهد. من در اين 8 ماه كاملا با اين مسايل آشنا شده بودم و اميدوار بودم كه در جام ملت‌ها چه در زمين مسابقه و چه روي نيمكت تيم ملي بتوانم كمك‌‌حال تيم باشم، اما ظاهرا اين توفيق نصيب من نشد.

... و حالا؟

حالا فقط براي موفقيت تيم ملي كشورم در رقابت‌هاي مهم جام‌ملت‌ها آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم در مسير سختي كه پيش‌رو دارد موفق عمل كند. تنها كاري كه از دستم برمي‌آيد اين است كه براي همه رفقايم در تيم ملي دعا كنم كه موفق باشند و اسباب خوشحالي مردم را فراهم كنند.

فكر مي‌كني قطبي و اين تيم بتواند اين كار را انجام دهد؟

ما تا اينجا در مسابقات تداركاتي‌مان خوب كار كرده‌ايم و اميدوارم همين شرايط در مسابقات جام ملت‌ها هم تداوم داشته باشد. البته ما بازيكنان خيلي خوبي را در تمام خطوط زمين در اردوي تيم ملي داريم كه هر كدام‌شان در تيم‌هاي باشگاهي‌شان نفراتي تاثيرگذار محسوب مي‌شوند و كنار آنها نيز افشين قطبي است كه سال‌هاست در سطح آسيا فعاليت مي‌كند و چه آن زمان كه دستيار سرمربي تيم ملي كره‌جنوبي بود و چه طي سال‌هاي اخير به خوبي متوجه شده كه با اين تيم‌ها چطور بايد روبه‌رو شد و حالا هم قطعا تيم ملي ايران را با هدف و برنامه راهي اين مسابقات خواهد كرد.

نظرت در مورد همگروه‌هاي ايران (امارات، كره‌شمالي و عراق)‌ چيست؟

فكر مي‌كنم گروه ايران سخت‌ترين گروه مسابقات است. دليلش هم يكدست‌بودن هر 4 تيم است. يعني فكر مي‌كنم هر كدام از اين 4 تيم شاخصه‌ها و فاكتورهاي ويژه خودشان را دارند، اما در تلفيق كلي اين ويژگي‌ها و در نهايت معدل‌گيري هر 4 تيم تقريبا نمرات نزديك به هم مي‌گيرند و هرگز نمي‌توان گفت كه يكي يا دو تا از اين 4 تيم نسبت به ساير تيم‌ها خيلي سرتر هستند. بلكه پيدا كردن تيم بهتر در اين جمع اتفاقا كار دشواري محسوب مي‌شود.

جدي‌ترين حريف ايران حتي در اين شرايط به ظاهر يكسان را كدام تيم مي‌داني؟

پاسخ دادن به اين سوال خيلي سخت است، اما طي يك سال اخير در مسابقات و اردوهاي تداركاتي خيلي زيادي شركت كرده و هدف آنها صعود كردن حتي به عنوان تيم دوم گروه است. بنابراين من فكر مي‌كنم بر خلاف آنچه خيلي‌ها تصور مي‌كنند كه امارات ضعيف‌ترين تيم گروه D است اتفاقا آنها با انگيزه‌ترين تيم گروه هستند و همين فاكتور مي‌تواند كمك خيلي بزرگي براي آنها باشد...

... و كره‌شمالي كه حريف دوم ماست!

اين نكته را بگويم كه ما در بازي آخر بايد به مصاف امارات برويم و اين براي ما هم حسن محسوب مي‌شود و هم اشكال. حسن‌ آن در شناخت كامل كادر فني ايران از نحوه رويارويي اماراتي‌ها با دو سبك فوتبال متفاوت عربي (عراق)‌ و آسياي شرقي (كره شمالي)‌ است و البته اشكالش هم آنجاست كه ما نيز دقيقا چنين مسابقاتي را پشت سر گذاشته‌ايم ولي باز هم فكر مي‌كنم اين مي‌تواند يك حسن بزرگ براي تيم ملي ايران محسوب شود كه با ضعيف‌ترين تيم گروه البته فقط روي كاغذ، در آخرين بازي مرحله گروهي بازي خواهد كرد.

عمران‌زاده: تازه در حال پشت سر گذاشتن 24 سالگي هستم و به چهره‌ام نگاه نكنيد كه بزرگ‌تر از سنم نشان مي‌دهد. اگر خدا بخواهد و توفيق داشته باشم حالا حالاها مي‌توانم در جام ملت‌هاي زياد ديگري شركت كنم

قطعا كره شمالي مي‌تواند دومين حريف ما از نظر سختي كار محسوب شود و من در واقع عراق را كه در دور قبل مسابقات جام ملت‌ها به عنوان قهرماني رسيده است، اصلي‌ترين حريف اين مرحله مي‌دانم.

ارزيابي‌ات از كره شمالي چيست؟

خب آنها چند ماه پيش به جام‌جهاني رفته بودند و به هر حال همين مساله اعتماد به نفس قابل توجهي به آنها بخشيده است. البته تاريخ گواهي مي‌دهد كه ما در مصاف با تيم‌هاي شرقي آسيا شرايط راحت‌تري را داشته‌ايم و بيشترين مشكل ما با تيم‌هاي عربي بوده است. بنابراين فكر مي‌كنم با كمي دقت مي‌توانيم كره شمالي را مغلوب كنيم.

و عراق؟

خب عراق تيمي منسجم و پرمهره است. تيمي كه ضمن دارا بودن خصوصيت‌‌هاي تيم‌هاي عربي از بازيكنان تكنيكي مثل هوار ملامحمد، عمادرضا، نشاط اكرم و ... بهره مي‌برد.

عراقي‌ها تا حدودي هم مثل خود ما (ايران)‌ بازي مي‌كنند و اين مساله مي‌تواند براي ايران دردسرساز باشد. البته ما جدي‌ترين حريف براي هر سه تيم ديگر حاضر در گروه محسوب مي‌شويم و تك‌تك تيم‌ها و مربيانشان از ايران هراس دارند.

شانس كسب عنوان قهرماني را براي كدام تيم‌ها قايل هستي؟

فكر مي‌كنم ژاپن، كره جنوبي، عراق و ايران بيشتر از ساير تيم‌ها شانس دارند. دوست دارم ژاپن و ايران به فينال برسند.

از اوضاع و احوال استقلال راضي هستي؟

شايد من آدم پرتوقعي هستم كه بايد به اين سوال پاسخ منفي بدهم. چون من برخلاف خيلي‌ها كه مدعي هستند استقلال تا اينجا خيلي بهتر از آنچه از آن انتظار مي‌رفته نتيجه گرفته است، اما ما در شرايطي الان از ذوب‌آهن عقب افتاده‌ايم كه فقط اسير يكسري مسائل غيرفني شده‌ايم. درواقع مشكلاتي مثل محروميت يا مصدوميت‌هاي مكرر بازيكنان‌مان زمينه اين عقب‌افتادگي شده است. در اين فصل آمار مصدوميت بازيكنان استقلال يك ركورد تازه بوده است و معتقدم اگر ذوب‌آهن حالا از ما جلوتر است فقط به خاطر دست‌‌اندازهايي بوده كه بر سر راه استقلال به وجود آمده است. ما در كمتر مسابقاتي طي هفته‌هاي سپري شده هر دو هافبك بازيسازمان را در اختيار داشته‌ايم، همين شرايط در نوك خط حمله‌مان هم وجود داشته و هر وقت برهاني بود ديگران نبودند و هر زمان مجيدي مي‌آمد آن يكي نبود. اين اواخر هم كه ميلاد ميداوودي را از مچ پا، چنان مصدوم كردند كه در خطر خداحافظي زودهنگام از فوتبال قرار گرفت. فكر مي‌كنم ما با همين بضاعت شاهكار كرده‌ايم اما بازهم مي‌شد بهتر كار كرد.

در مورد غيبت مهاجمان استقلال اشتباه نكردي؟

قبول دارم در برخي مسابقات مثل داربي ما هر 3 مهاجم‌مان را در تيم داشتيم، اما مثلا پس از همان هفته باز برهاني مصدوم شد و در اغلب بازي‌ها ما تركيب كامل‌مان را نداشتيم، اما باز هم شكر خدا خوب نتيجه گرفتيم و همين كه از رقيب سنتي‌مان چند رده بالاتر هستيم براي هواداران راضي‌كننده است. 2 باخت پشت سر هم به فولاد و ذوب‌آهن، استقلال را از مكان دوم نيز دور ساخت.

ما در هر دو ديدار خود با فولاد و ذوب‌آهن بد كار نكرديم، بويژه در مقابل ذوب‌آهن كه مي‌توانستيم برنده باشيم، اما بدشانسي نيز گريبانمان را گرفت تا دو بخت مسلم گلزني‌مان بر ديرك تيم ذوب‌آهن فرود آيد. به هر حال ليگ فراز و نشيب دارد و نبايد نااميد شد.

ادامه مسابقات را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟

كار سخت است. ما از مدتي ديگر بايد در ليگ قهرمانان آسيا هم شركت كنيم و اين كار را براي ما دشوارتر خواهد كرد.

فكر مي‌كني استقلال قهرمان ليگ برتر بشود؟

اميدوارم. البته اين فكر بيشتر به حقيقت نزديك مي‌شود اگر كه ما تمام نفرات‌مان را در اختيار داشته باشيم و اين‌طور كه پيداست ما در پايان تعطيلات پيش‌رو به شرايط اينچنيني دست خواهيم يافت. البته منهاي ميلاد ميداوودي كه تا ارديبهشت با ما نخواهد بود.

حرف خاصي در مورد تيم ملي نمانده ... و يا استقلال؟

در مورد تيم ملي فقط اين را بگويم كه اميدوارم روزي متوجه بشوم كه دليل خط خوردن من پس از 8 ماه حضور مداوم در اردوي تيم ملي چه بوده است، گرچه چندان هم مهم نيست و فقط جهت اطلاع خودم اين را مطرح كردم. در مورد استقلال هم بايد بگويم كه اينجا و برخلاف يكسري تيم‌ها كه شايد شما هم آنها را بدانيد همه با هم دوست هستند و در تيم ما رفاقت حرف اول و آخر را مي‌زند با همين دوستي‌ها بوده كه استقلال را در مكاني بيشتر از آنچه از آن توقع مي‌رفت قرار داده است. جا دارد به همين بهانه از مسوولان باشگاه و كادر فني كه باعث به وجود آمدن چنين جوي بوده‌اند تشكر كنم و از اين طريق به همه آنها خسته نباشيد بگويم.

محمدرضا مدني 
جام‌جم



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: