پرچم ايران در غزه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پرچم ايران در غزه
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 14
نویسنده : مولوی
108 نفر از فعالان صلح كاروان آسيايي همبستگي با مردم تحت محاصره غزه در حالي وارد غزه شدند كه مورد استقبال شهروندان و گروه‌هاي جهادي قرار گرفتند.

در اين كاروان هيات 7 نفره ايراني به دليل خود داري مصر از صدور رواديد براي آنان ، نتوانست وارد غزه شود اما با وجود اين ، از لحظه ورود كاروان آسيايي بسياري از اعضاي اين كاروان تصاويري از امام خميني (ره) و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با خود به همراه داشتند و پيام مشاركت ايرانيان را به گوش فلسطينيان رساندند تا جايي كه جنبش جهاد اسلامي فلسطين اعلام كرد، پيام همبستگي ايراني‌ها از طريق كاروان آسيايي به فلسطيني‌ها رسيده است.

حسين همازاده در گفت و گو با «جام‌جم» از اعضاي ايراني شركت‌كننده در اولين كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه از شرايط اين كاروان در طول سفر سخن مي گويد:

همراهي هيات ايراني با اين كاروان چگونه بود؟

از 11 آذرماه، هيات ايراني از زاهدان همراه اين كاروان شد و نزديك يك ماه در كنار ديگر اعضاي اين كاروان كه از 15 كشور آسيايي از جمله اندونزي، مالزي، هند، افغانستان، پاكستان و ... بودند، حضور داشت. 10 روز از سفر اين كاروان در ايران طي شد كه در طول اين مدت اعضاي كاروان از فضا ي ايران و روحيه مردم بسيار متاثر شده بودند به نحوي كه تعدادي از آنها خواستار تابعيت ايراني شدند. همچنين اعضاي اين كاروان در طول سفر با هيات ايراني بسيار دوست شده بودند و حتي بسياري از آنها در مواجهه با رفتار دولت مصر در قبال هيات ايراني خواستار آن شدند كه در اعتراض حركت كاروان متوقف شود اما خود هيات ايراني تاكيد كرد كه رساندن كمك‌هاي مردمي به مردم غزه در اولويت قرار دارد و بسياري از اعضاي كاروان كه وارد غزه شدند با در دست داشتن عكس‌هاي امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و پرچم ايران، پيام ملت ايران را به مردم غزه رساندند.

مردم كشورهاي ديگر به جز ايران كه در مسير كاروان بودند چه واكنشي به عبور اين كاروان داشتند؟

در اين كاروان به هيچ وجه مديريت دولتي دخيل نبود و ما اين حركت را با مديريت مردمي انجام داديم و اهدافي براي اين حركت داشتيم كه عبارت بود از شكست محاصره غزه، فشار رسانه‌اي و تبليغاتي به رژيم صهيونيستي، آگاه‌سازي افكار عمومي و تقويت همبستگي كشورهاي آسيايي. طول 7000 كيلومتر كه كاروان آسيايي طي كرد و در هر شهري پيام كاروان به شكل حضوري و رسانه‌اي به مردم اعلام شد.ما در شهرهاي وان و ديار بكر تركيه دو برنامه بزرگ داشتيم و در همه شهر‌هاي مسير در تركيه و سوريه و لبنان مردم بسياري حضور داشتند و از كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه استقبال ‌كردند. مقامات دولتي نيز استقبال خوبي از ما داشتند كه خارج از انتظار ما بود.

دولت مصر به چه دليلي مانع از ورود هيات ايراني شد؟

اين امر به رفتار دولت مصر در قبال انقلاب اسلامي و سابقه 30 ساله قطع روابط برمي‌گردد، تنها دليل اين امر، سياسي و مخالفت ايران با مذاكرات به اصطلاح سازش است. دولت مصر نه تنها گفت كه اعضاي ايراني اجازه ورود ندارند بلكه تاكيد كرد اگر دارو يا مواد غذايي از ايران همراه كاروان باشد مانع از ورود آن خواهد شد.اما مصري‌ها از رفتار خود نتيجه عكس گرفتند به طوري كه همبستگي اعضاي كاروان با هيات ايراني بيشتر شد آنها در پي صادر نشدن مجوز از سوي مقامات مصري براي ورود كاروان به نوار غزه اعضا در فرودگاه العريش تجمع كرده و اعتصاب غذا كردند.

كتايون مافي 
گروه سياسي



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: