خادم ابن زبير در پشت ميكروفن راديو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خادم ابن زبير در پشت ميكروفن راديو
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
عباس وفايي يكي از بازيگران سختكوش عرصه راديو و تلويزيون است كه به قول خودش با تمام تلاش و پشتكاري كه داشته هنوز به نقطه اوج خود نرسيده است، وفايي كار هنري خود را با تئاتر آغاز كرد و در حين بازي در تئاتر هملت به سريال امام علي(ع)‌ دعوت شد.

او پس از بازي در سريال امام علي(ع)‌ همبازي داريوش ارجمند در سريال شيخ مفيد شد و اما سريال مختار نامه نيز يكي از افتخارات بازيگري اوست كه در نقش خادم عبدالله بن زبير به ايفاي نقش پرداخته است.

عباس وفايي در كنار تلويزيون در مركز نمايش راديو نيز حضوري چشمگير دارد و در بسياري از نمايش‌هاي راديويي بازي مي‌كند، گفت‌وگوي ما با او درباره حضورش در نمايش‌هاي راديويي است.

از چه زماني به راديو علاقه‌مند شديد؟

علاقه من به راديو بر مي‌گردد به دوران كودكي و از زماني كه نمايش جاني دالر از راديو پخش مي‌شد و من به اتفاق شوهر عمه‌ام با دقت به نمايش‌هاي راديويي گوش مي‌داديم. گاهي اوقات به سفارش شوهر عمه‌ام كه فلج هم بود از مهم‌ترين اتفاقات نمايش نكته‌برداري مي‌كردم. همه اين عوامل باعث شد تا زماني كه خودم وارد اين عرصه شدم ابتدا با تئاتر شروع كردم و هميشه علاقه‌مند كار در راديو بودم.

در ابتداي ورودتان به راديو،‌فضاي راديو چطور بود؟

در ابتدا احساس مي‌كردم به چشم يك غريبه به من نگاه مي‌كنند، اما كم‌كم دوستان قديمي‌ام را در راديو ديدم و به فضاي گرم و صميمي راديو عادت كردم.

در راديو هم مثل تلويزيون دوست داشتيد بيشتر كارهاي تاريخي بازي كنيد؟

در راديو اين‌طور نيست، همه نوع نقش بازي مي‌كنم؛ ايراني، كلاسيك، خارجي و گاهي هم در يك نمايش چند نوع نقش متفاوت بازي مي‌كنم.

چطور با يك جنس صدا چند نقش بازي مي‌كنيد؟

به قول همكارانم در راديو، صدايم حالت انعطاف‌پذير دارد و مي‌توانم با اين صدا هم نقش پيرمرد، هم صداهاي كارتوني و هم جوان را بازي كنم، گاهي با صدايم سه نوع صداي متفاوت پيرمرد را مي‌توانم تقليد كنم.

چرا در تلويزيون بيشتر به كار تاريخي دعوت مي‌شويد؟

شايد به دليل ظاهري كه دارم چون اين ظاهر باعث مي‌شود، كار گريمورها راحت‌تر شود و اين نوع گريم به من كمك مي‌كند بهتر بتوانم نقش‌هاي تاريخي بازي كنم. اما حضورم در سريال‌هاي تاريخي به اين معنا نيست كه نتوانم نقش‌هاي ديگري را بازي كنم، بلكه من خيلي به نقش‌هاي متنوع علاقه دارم، اگر فرصت بيشتري به من داده شود، بهتر مي‌توانم توانمندي‌هايم را به نمايش بگذارم.اما فرصت برايم خيلي كم بود و حمايتي هم از من نشد كه بتوانم بعد از اين همه سال به آن جايگاهي كه بايد برسم.

همكاري‌تان با سريال امام علي(ع)‌ چگونه شكل گرفت؟

سر تئاتر هملت با آقاي شريفي‌نيا همبازي بودم، در آنجا لباس روحاني به تن داشتم كه به نظر آقاي شريفي‌نيا ظاهر و گريم من مناسب بازي در سريال‌هاي تاريخي بود به همين دليل مرا به آقاي ميرباقري معرفي كردند و من در سريال امام علي(ع)‌ نقش طلحه را بازي كردم.

پس آشنايي قبلي شما با آقاي ميرباقري باعث شد كه در سريال مختار‌نامه‌هم حضور داشته باشيد؟

نقش من قرار بود جزو 60 نقش اصلي باشد، اما در تيتراژ پاياني قرار گرفت. در كل آقاي ميرباقري خيلي به من كمك كرد و آن خاطره خوب امام علي(ع)‌ باعث همكاري دوباره من با سريال مختارنامه نقش خادم عبيدالله بن زبير شد.

يكي از خاطرات شيرين سريال‌مختار را برايمان تعريف كنيد؟

من در اتاق گريم بودم تا براي بازي آماده شوم كه ناگهان ديدم آقاي ضرغامي و آقاي رئيس‌جمهور وارد اتاق گريم شدند و من در كمال ناباوري با حضور اين عزيزان غافلگير شدم و اين بهترين خاطره‌ام از سريال مختارنامه بود.

برگرديم به نمايش راديو، فكر مي‌كنيد چه چيزي باعث بهتر شدن وضعيت نمايش راديويي مي‌شود؟

ما از لحاظ كيفيت نمايش راديويي مشكلي نداريم و در سال‌هاي اخير اتفاقات خوبي در جهت بهبود وضعيت توليد نمايش افتاده است، اما از لحاظ شرايط هنرمندان تنها راه‌حل اين است كه كار بيشتري توليد شود تا هم هنرمندان مشغول كار باشند و هم از لحاظ مالي بتوانند نيازهاي زندگيشان را برطرف كنند.

در حال حاضر مشغول بازي در چه كاري هستيد؟

نمايش آنا كريستي به كارگرداني مجيد حمزه كه نقش جان را بازي مي‌كنم. جان يك كافه‌دار است كه بسيار زيرك و تواناست و در حين آرامش ظاهري، افكار منفي زيادي در سر دارد.

زينت پستادست
گروه راديو و تلويزيون



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: