خاطره فراموش نشدني جام جهاني
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خاطره فراموش نشدني جام جهاني
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 13
نویسنده : مولوی
مانوئل نوير دروازه‌بان 24 ساله شالكه و تيم ملي آلمان مورد توجه بسياري از باشگاه‌هاي بزرگ اروپايي ازجمله منچستريونايتد و آرسنال است.

او از نظر فرانتس بكن باوئر و فيليكس ماگات بهترين دروازه‌بان دنيا لقب گرفته، اما خود او از نتايجي كه با تيم‌هاي باشگاهي و ملي در سال 2010 گرفته چندان راضي نيست.

موضوع انتقال او به باشگاه‌هاي ديگر مدتي است در رسانه‌هاي آلمان مطرح شده و اخيرا اوليور كان در گفت‌وگو با روزنامه آلماني بيلد گفته بود به نظر او نوير بايد به يك دروازه‌بان جهاني تبديل شود، منوط به اين كه قدم بعدي را در پيوستن به باشگاه بزرگي بردارد.

او در اين صورت قادر خواهد بود به طور مرتب در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا بازي كند. نوير در اين گفت‌وگو به اين شايعات و كارنامه‌اش در سال اخير ميلادي مي‌پردازد.

با توجه به نتايجي كه شالكه در اين فصل به دست آورده به نظر نمي‌رسد در روزهاي پاياني سال چندان راضي باشيد؟

ما با شالكه در بازي‌هاي جام حذفي فقط به نيمه نهايي رسيديم و در بازي‌هاي جام جهاني هم در رتبه سوم قرار گرفتيم و شانس‌هاي خوبي را براي قهرماني از دست داديم.

بابت عدم قهرماني در كدام بازي‌ها بيشتر متاثر شديد؟

در مورد مقام نايب‌قهرماني كه با شالكه در بازي‌هاي فصل قبل بوندس‌ليگا به دست آوردم اصلا ناراحتي در كار نبود، چون به واسطه آن توانستيم به بازي‌هاي ليگ قهرمانان راه پيدا كنيم. ما در فصل قبل در بيشتر فصل در صدر بوديم، ولي در نهايت اين بايرن بود كه قهرماني را از آن خود كرد. ما براي قهرماني در فصل قبل برنامه نداشتيم و همين باعث شد در هفته‌هاي آخر قهرماني به بايرن برسد.

و نيمه نهايي جام جهاني مقابل اسپانيا... .

واقعا تلخ بود. ما در بهترين روزمان نبوديم و مثل ديگر بازي‌هاي جام جهاني ظاهر نشديم. اگر در آن بازي پيروز مي‌شديم در برابر هلند شانس زيادي براي قهرماني داشتيم. در بازي‌هاي جام حذفي هم اگر مي‌توانستيم بايرن را در نيمه‌نهايي شكست دهيم قهرمان مي‌شديم، ولي در آنجا هم مثل تيم ملي شانسي براي اين كار نداشتيم.

ولي از نظر كارنامه شخصي، سال موفقي داشتيد.

بله، چون قبل از بازي‌ها رنه آدلر مصدوم شد و من به عنوان دروازه‌بان شماره يك آلمان درون دروازه ايستادم و به اين ترتيب توانستم خودم را دراين جايگاه تثبيت كنم.

و يواخيم لو (سرمربي آلمان) هم ظاهرا به شما به عنوان دروازه‌بان شماره يك اعتماد كرده است.

اين بيشتر به خاطر عملكردم در جام جهاني بود و توانستم در بازي‌هايي كه برگزار شد نظرش را جلب كنم.

اما به نظر نمي‌رسد قبل از بازي‌هاي جام جهاني، لو اعتماد چنداني به شما داشت؟

خودم هم اين طور فكر مي‌كنم. رنه آدلر در بازي‌هاي يورو 2008 در تركيب تيم بود و انتخاب دروازه‌بان ديگري به عنوان جانشين آدلر در حالي كه آلمان با او به فينال رسيده بود كاري منطقي نبود. او به عنوان يك كانديداي احتمالي به من نگاه مي‌كرد و من براي اين كه بتوانم خودم را به او اثبات كنم به زمان نياز داشتم.

معمولا در پايان سال از مهاجمان درباره بهترين گل شان سوال مي‌كنند. شما به عنوان دروازه‌بان چه خاطره مهمي از بازي‌هاي امسال داريد؟

من چند عكس‌العمل را به خاطر دارم، اما مهم‌ترين آنها متاسفانه تلخ‌ترين آنهاست. در بازي نيمه نهايي روي ضربه سري كه پويول زد من جاگيري خوبي داشتم، اما ضربه او به شكلي بود كه نمي‌توانستم كاري انجام دهم و گرفتن آن ضربه محال بود. به ياد آوردن خاطرات جام جهاني حتي پيش از بازي‌ها هم براي ما مشكل بود. در تمرينات قبل از بازي‌ها يادم مي‌آيد كه فيلم بازي نيمه نهايي مقابل ايتاليا 2006 را نگاه مي‌كرديم و وقتي به بازي در وقت اضافه رسيديم تلويزيون را خاموش كرديم. در آن روز از خودم مي‌پرسيدم آيا امكان دارد خاطره 4 سال قبل به نوع ديگري امسال تكرار شود.

در سال‌هاي اخير پيشرفت حيرت‌آوري داشته‌ايد و به جمع دروازه‌بان‌هاي بزرگ دنيا پيوسته‌ايد. تصور مي‌كنيد حد اين پيشرفت چقدر باشد؟

پاسخ به اين سوال سخت است، چون به نظرم براي پيشرفت در فوتبال حدي وجود ندارد. من هميشه به خودم مي‌گويم كه بايد بهتر شوم و هر اشتباه و هر بازي مي‌ تواند اين موضوع را جدي‌تر از قبل كند.

اما اوليور كان گفته بود شايد تلاش بيش از حد براي رسيدن به حد مطلوب به طور كلي يك بازيكن را از فرم مناسب خارج كند.

من معتقدم هر بازيكن بايد هميشه خودش را ارزيابي و سعي كند نسبت به فصل قبلش بهتر بازي كند. من از هم‌اكنون مي‌دانم هرگز به حد مطلوب صددرصد نخواهم رسيد.

به نظر شما كدام تيم‌هاي آلماني به بازي‌هاي ليگ قهرمانان در سال آينده خواهند رسيد؟

اگر ما بتوانيم به روند فعلي خود ادامه دهيم، شايد يكي از آن تيم‌ها باشيم. ولي دورتموند در اين فصل عالي بوده و فوتبال كاملي ارائه مي‌كند و بايرن مونيخ با اين كه تا به حال نتيجه خوبي نگرفته، اما در پايان فصل به اين بازي‌ها خواهد رسيد.

و باشگاه ديگري را به شكل قطعي در اين بازي‌ها نمي‌بينيد؟

بايد واقعگرايانه با مساله برخورد كنيم. بايرن مونيخ در سال‌هاي اخير هميشه در نيم فصل دوم بهتر نتيجه گرفته است و شانس زيادي براي اين كار دارد.

ولي در برخي رسانه‌ها اشاره شده بود هواداران بايرن نسبت به نتايج اخير تيمشان دست به اعتراض زده‌اند.

من در مورد مسائلي كه مربوط به باشگاه‌هاي ديگر مي‌شود، اظهارنظري نمي‌كنم.

در عين حال برخي از احتمال انتقال شما در ژانويه به ايتاليا يا انگلستان خبر داده‌اند؟

من توجهي به اين خبرها ندارم و چيزي كه براي من مهم است ادامه بازي‌هاي خوب در بوندس‌ليگا و برد در مقابل آوگسبورگ در بازي‌هاي جام حذفي است كه با قرعه سختي در اين بازي‌ها مواجه هستيم.

به اين ترتيب شما فصل آينده هم در شالكه بازي خواهيد كرد؟

من تا سال 2012 با اين باشگاه قرارداد دارم و هنوز در اين مورد تغيير عقيده نداده‌ام و واضح است كه بايد سال بعد هم در شالكه بازي كنم.

اما اگر در سال 2012 باشگاه را ترك كنيد بازيكن آزاد خواهيد بود و اين گرچه از نظر مالي براي شما امتياز بزرگي است، اما براي شالكه مي‌تواند ضررهاي مالي زيادي داشته باشد تصور نمي‌كنيد باشگاه مايل باشد براي سودآوري، شما را زودتر از اين زمان به باشگاه ديگري منتقل كند؟

من قبلا در اين زمينه صحبت كرده‌ام و حرف تازه‌اي براي گفتن ندارم.

كيكر 
مترجم: اميررضا نوري‌زاده



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: