آرزوهاي پايان‌ناپذير
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آرزوهاي پايان‌ناپذير
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
در كارنامه بازيگري «لوسيو» برزيلي فقط جاي جام قهرماني باشگاه‌هاي جهان خالي به نظر مي‌رسيد كه آن نيز با پيروزي 3 بر صفر اخير تيم چندين و چند مليتي اينترميلان در برابر مارنبه كنگو نماينده آفريقا به دست آمد.

لوسيو 33 ساله و قدرتمند كه پيشتر جام جهاني، جام كنفدراسيون‌ها و كوپا آمه‌ريكا را نيز با تيم ملي برزيل و «سريA» ايتاليا و جام باشگاه‌هاي اروپا را با اينتر و قهرماني بوندس‌ليگا را با بايرن مونيخ تصاحب كرده بود، هنوز با شور و هيجاني خاص به ميدان مي‌آيد. گفت‌وگوي پيش‌رو بيانگر نگاه لوسيو به آينده است.

جام باشگاه‌هاي جهان، پنجمين جامي بود كه اينتر در سال 2010 فتح كرد. اين موفقيت تازه چه معنا و مفهومي براي شما دارد؟اين يك پايان عالي براي سال پربار ما بود و مي‌توان آن را پاداشي براي تمامي تلاش‌هاي فراواني دانست كه در اين سال صورت داديم.

اين سال ما جام قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا را فتح كرديم كه براي اينتر در 45 سال گذشته بي‌سابقه بود. حسن قهرماني اخير در امارات هم اين است كه به ما روحيه‌اي بهتر براي ادامه راهمان در اين فصل بخشيده است.

به نظر مي‌رسيد كه در آن مسابقات راحت و مسلط هستيد و بعد از فتح جام نيز با شادماني برروي زمين شيرجه رفتيد. از جشن‌هاي گروهي‌تان و احساس ساير اعضاي تيم بگوييد.

طبيعي است كه آوردگاه امارات يك واقعه فوق‌العاده براي تمامي ما بوده باشد. حقيقت آن است كه تيم‌هاي حرفه‌اي تحت فشار روحي شديدي قرار دارند و كمتر فرصتي براي رهايي از استرس مي‌يابند. فتح اين‌گونه جام‌ها و جشن‌هاي بعد از آن سبب مي‌شود كه براي ساعاتي از استرس رها شوند و نفسي بكشند و اين وضع و وصف‌ ما بعد از قهرماني اخيرمان در امارات هم بود. هيچ‌كس بجز مردان اينتر نمي‌داند در اين چند سال و بويژه فصل گذشته بر ما چه رفته و چه فشاري را متحمل شده‌ايم.

بعد از فتح 5 جام در 2 فصل اخير چگونه مي‌توانيد دوباره به حركت درآييد و با همان نيروي گذشته تلاش كنيد؟

ما فرمول پيروزي‌ها را يافته‌ايم و به همان منوال راه تكرار آن را نيز مي‌دانيم هر چقدر هم كه پيروز و قهرمان شويد، به عنوان يك باشگاه بزرگ وظيفه داريد راهكارهايي را براي بردهاي بعدي بيابيد. اين يك الزام براي باشگاه‌هاي نامدار است و گريزي هم از آن نداريد. بايد به طور مستمر به آينده نگاه و براي آن برنامه‌ريزي كرده و هر جام ممكني را به دست آورد. خود من نيز در اين زمينه هميشه اهداف و آرزوهايي پايان‌ناپذير داشته‌ام.

انگيزه و هدف شخصي‌تان در ادامه فصل جاري چيست؟

بديهي است كه بازگشت من به تركيب تيم ملي برزيل بعد از 6 ماه دوري از آن ازكارهاي اصلي موردنظر من براي سال 2011 باشد كه تازه آغاز شده است. در اين راه بايد در بازي‌هاي اينتر از نو بدرخشم ولي ادامه قضيه با من نيست و اين مانو منه‌زس(سرمربي تيم ملي برزيل) است كه بايد دراين خصوص حرف آخر را بزند و تصميم‌گيري با اوست.

اگر مي‌بينيد كاملا بر روي حضور و بازي‌ام در اينتر متمركز هستم و بيشترين تلاشم را ارائه مي‌دهم به همين سبب است زيرا راه تيم ملي برزيل، به هر حال از اينتر عبور مي‌كند.

طبعا يكي از اهداف اصلي اينتر در اين فصل تكرار قهرماني فصل پيش‌اش در جام باشگاه‌هاي اروپا است اما در اين راه بايد ابتدا بايرن مونيخ را در تكرار فينال پيش در مرحله يك‌هشتم‌نهايي از پاي درآوريد. آيا از عهده آن برمي‌آييد؟

البته در اين سطح از مسابقات و وقتي رقابت‌ها به چنين مرحله‌اي مي‌رسد، تفاوت زيادي بين تيم‌ها نيست و هر مسابقه‌اي مي‌تواند سخت باشد. درست است كه فينال فصل پيش اين بار 3 مرحله زودتر صورت مي‌پذيرد و اين بسيار سخت است اما به آساني امكان‌پذير بود كه ما به جاي بايرن به بارسلونا، رئال مادريد يا منچستريونايتد بخوريم. در آن صورت آيا كارمان سخت‌تر نمي‌بود؟ ما نهايت احترام را براي بايرن قائليم اما مجبوريم مثل فصل پيش همه توان‌مان را براي غلبه برآنها به كار گيريم و در چنين راهي گام برداريم.

ساموئل اتوئو امسال برخلاف فصل پيش روزهايي عالي را سپري كرده و چشم و چراغ تيم «نزول كرده» اينتر بوده است. در جام باشگاه‌هاي جهان هم به عنوان بهترين بازيكن انتخاب شد و براي چهارمين بار به عنوان مرد سال آفريقا هم نايل شده است. نظرتان درباره او چيست؟

او بي‌نياز از توصيف است و كيفيتش را به درستي و به‌طور كامل نمي‌توان توصيف كرد. گاهي از سرعت عمل و توانايي‌هاي او شگفت‌زده مي‌شويم. در عين حال اتوئو تنها مرد ممتاز ما نيست و ما بازيكنان كارساز متعدد ديگري هم داريم كه هر يك مي‌توانند اينتر را از گذرگاه‌هاي سخت عبور بدهند. با اين وجود من از همكاري با اتوئو و همبازي بودن با وي لذت مي‌برم.

به عنوان يك برزيلي حتما از انتصاب يك هموطن‌تان (لئوناردو) به عنوان سرمربي جديد تيم حمايت كرده‌ايد.

من و ساير برزيلي‌هاي اينتر (جوليو سزار، مايكون و كوتينيو) از آمدن لئوناردو راضي بوده و از آن حمايت كرده‌ايم اما نه فقط به خاطر هموطن‌بودن با وي بلكه به اين دليل كه پيشينه و توانايي‌هاي فني وي را در اين ورزش مي‌شناسيم. شايد سابقه او در مربيگري اندك باشد اما فوتبال را خوب مي‌فهمد و فكر مي‌كنم مشكلي براي تطابق سريع با شرايط موجود نداشته باشد. تنها و مهم‌ترين راه اوجگيري‌ ما وحدت و اتحاد بين نفرات تيم و حمايت از سرمربي منتخب باشگاه است. چيزي كه سزار و مايكون هم در مصاحبه‌هاي اخير خود به آن اشاره داشته‌اند.

سايت فيفا 
مترجم: وصال روحاني



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: