ايران و عراق از گروه 4 جام‌ ملت‌ها صعود مي كنند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 14
نویسنده : مولوی
در شروع اردوهاي تيم ملي با افشين قطبي، تيم استقلال تهران در اردوهاي تداركاتي اين تيم در راه آمادگي جهت شركت در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا (2011 قطر)‌ اغلب بين 5 تا 6 بازيكن داشت كه ميلاد ميداودي، حنيف عمران‌زاده، فرزاد آشوبي، ايمان مبعلي، فرهاد مجيدي و پژمان منتظري را شامل مي‌شد، اما پس از عدم تمايل فرهاد مجيدي به ادامه حضور در عرصه‌ ملي، مصدوميت ميداودي و دندان درد فرزاد آشوبي!

به نظر مي‌رسيد كه در اردوي پاياني مبعلي، عمران‌زاده و منتظري جزو نفرات دعوت شده باشند كه اين بار نيز يك نفر (حنيف)‌ خط خورد و بعد در اردوي قطر نيز از جمع 2 نفره استقلال، پژمان منتظري هم خط خورد بنابراين ايمان مبعلي كه از ابتداي فصل جاري ليگ برتر و پس از سال‌ها حضور در امارات، بازگشتش به فوتبال ايران را با حضور در تيم استقلال جشن گرفت، حالا تنها مرد آبي حاضر در جام ملت‌هاست. با اين فوتباليست خوزستاني درخصوص مسائل مختلف صحبت كرديم كه در پي مي‌آيد.

چه شد كه در امارات نماندي؟

من و ديگر بازيكنان ايراني شاغل در ليگ برتر امارات در يك عمل انجام شده قرار گرفتيم. طبق توافقات سران فدراسيون و مديران باشگاه‌هاي امارات شرايط به گونه‌اي پيش‌رفت كه هيچ‌كدام از تيم‌ها براي تمديد قرارداد با ما پا پيش نگذاشت و به شكل محترمانه‌‌اي عذرمان را خواستند.

هدفشان چه بود؟

ظاهرا قصد داشتند با استفاده از بازيكنان بومي، استعدادهاي كشورشان را براي شركت در اردوهاي تيم ملي، بيشتر آزمايش كرده و زير نظر بگيرند.

و طبعا براي شما بد شد؟

اين را بايد از تك‌تك بازيكناني كه مثل من به ايران برگشتند بپرسيد.

نظر خودت چيست؟

براي من كه خوب شد. چون دوست داشتم اينجا باشم تا بيشتر ديده شوم و شانسم براي دعوت شدن به تيم‌ ملي افزايش يابد. حالا هم فكر مي‌كنم كه از اين بابت درست عمل كرده‌ام.

چرا در نيم فصل اول آن مبعلي مورد انتظار مردم نبودي؟

طبيعي بود كه من پس از سال‌ها دوري از ليگ برتر ايران نتوانم پتانسيل واقعي‌ام را به نمايش بگذارم.

چرا؟

خب چون من 5 فصل در آب و هواي پرفشار امارات كه هم گرم است و هم شرجي فوتبال بازي كرده‌ بودم و حالا در شهري هستم كه سطح ارتفاعش از دريا به مراتب بيشتر از دبي است و...

مگر با استقلال تمرين نكردي؟

دقيقا يكي از مشكلات همين بود. اين كه من از ابتداي تمرينات استقلال هم با تيم نبودم و با توجه به اين كه استقلال نيز تمريناتش را دير آغاز كرده بود، مسائلي ايجاد شد تا نتوانم آني باشم كه مورد انتظار بود.

پس خودت هم قبول داري؟

صددرصد. انتظاري كه آدم از خودش دارد قطعا از سايرين بيشتر است و من هم با علم به توانايي‌هايم احساس مي‌كردم كه قابليت‌هاي كمتري را به نمايش مي‌گذارم. از اين بابت هم ناراحت بودم، اما به هر حال بدشانسي‌ها هم دست از سرم برنمي‌داشتند.

مظلومي به تو اعتقاد كامل دارد؟

آقاي مظلومي اخلاق بخصوصي دارد و تحت هيچ شرايطي بازيكن تحميلي را نمي‌پذيرد يا شايد خيلي سخت آن را قبول كند. البته من با نظر خود او به استقلال اضافه شدم و اين طور نبود كه وي در جريان استقلالي شدن من نبوده باشد. بنابراين در اين كه او به من اعتقاد دارد شك ندارم.

پس چرا يكي، دو نوبت با هم به مشكل خورديد؟

هر بار به خاطر انتشار مصاحبه‌هاي تخيلي بود كه از قول من منتشر مي‌شد و متاسفانه چنين به نظر مي‌رسيد كه من در مورد تصميمات سرمربي استقلال اظهارنظر منفي كرده‌ام، حال اين كه من يك فوتباليست حرفه‌اي هستم و هرگز چنين رويه‌اي را پيش نخواهم گرفت. اگر هم زماني در مورد مساله‌اي سوالي برايم پيش بيايد مستقيما از مسوول اصلي تيم در مورد آن پرس و جو مي‌كنم. من 5 سال با مربيان مختلف در خارج از ايران كار كرده‌ام و شرايط حاكم بر فوتبال حرفه‌اي را به خوبي مي‌دانم.

اما مظلومي يك بار تو را به تمرين راه نداد!

كاملا حق داشت. چون هنوز برايش مسجل نشده بود كه من آن مصاحبه‌ها را انجام نداده‌ام، اما در جلسه بعد، در تمرين حاضر شدم و سوءظن‌ها برطرف شد.

چند پاس گل هم تا به حال داده‌اي؟

همه هدف من موفقيت استقلال است و در اين راه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كنم.

اما در اين شرايط مدام به تمرينات تيم ملي دعوت مي‌شدي، اين مساله دليل خاصي داشت؟

اين را من نبايد پاسخ بدهم و قطعا بايد از افشين قطبي بپرسيد.

اما تو حتي وقتي كه بازي نمي‌كردي هم به تيم ملي دعوت مي‌شدي، حتي همين آخر كه محروم بودي. دليل آن را نمي‌داني؟

من فقط اين را مي‌دانم كه مربيگري يك كار سليقه‌اي است و البته خوشحالم كه افشين قطبي به من اعتقاد دارد، ولي نمي‌توانم بگويم كه چرا مرا دعوت مي‌كند‌. هر بار كه دعوت شده‌ام سعي كرده‌ام در خدمت تيم ملي باشم.

برخي معتقدند كه تو در تيم ملي بهتر از استقلال ظاهر مي‌شوي. دليل اين را هم نمي‌داني؟

مبعلي: كره شمالي هم مثل كره جنوبي و ژاپن با همان تيم جام جهاني رفته‌اش به قطر مي‌آيد و اين يعني آنها هم عزم‌شان را جزم كرده‌اند تا هر طور شده از گروه صعود كنند ولي ما از پس اين تيم برمي‌آييم

شايد باور نكنيد، اما اين سوال را خيلي‌هاي ديگر هم از من پرسيده‌اند و هر بار گفته‌ام كه اين يك اتفاق است و هيچ ربطي به خواستن و نخواستن من ندارد. من همان مبعلي هستم كه در استقلال بازي مي‌كنم و هيچ فرقي بين بازي من در استقلال و تيم ملي وجود ندارد. بنابراين هرگز يك درصد هم براي ديگري بيشتر مايه نمي‌گذارم و هر بار فقط سعي مي‌كنم كه خواسته‌ مربي‌ام را در زمين اجرا كنم. حالا ممكن است در استقلال بازي‌ام به چشم نيايد و در تيم ملي عكس آن. فوتبال همين است و البته من هم از اين بابت خوشحال نيستم و همان طور كه گفتم شرايط ليگ هنوز به طور كامل برايم جا نيفتاده است.

حالا هم كه در اردوي استقلال نيستي؟

گرچه اين تعطيلات فرصت خوبي بود تا كنار تيم تمرين كنم و به هماهنگي بيشتري به لحاظ بدني و تاكتيكي برسم، ولي به هر حال از اين طرف هم براي كمك به تيم ملي فراخوانده شدم و اميدوارم اين مشكل هم در شروع دوباره مسابقات ليگ برطرف شود.

از تيم ملي بگو. چرا پژمان منتظري خط خورد؟

واقعا خيلي ناراحت شدم. اين را از صميم قلب مي‌گويم. فكرش را هم نمي‌كردم. به هر حال باز هم همان حرف كليشه‌اي مطرح مي‌شود كه مربيگري يك امر كاملا سليقه‌اي است و نمي‌توان از كسي خورده گرفت.

اما سهميه استقلال در تيم ملي يك نفره شد؟

مطمئن هستم اگر ميلاد ميداودي مصدوم نبود حالا او هم در جام‌ملت‌ها بازي مي‌كرد. متاسفانه شرايط به يكباره براي استقلال بد پيش رفت، حنيف خط خورد، آشوبي دعوت نشد و منتظري را هم از دوحه برگرداندند تهران.

احساس خوبي نداري؟

به هيچ‌وجه! دوست داشتم هم‌تيمي‌هايم اينجا را ترك نمي‌كردند و مشكلات اين‌چنيني پيش نمي‌آمد.

حريفان ايران را چطور مي‌بيني؟

همه سخت هستند و كار دشواري پيش‌رو داريم.

از همه سخت‌تر كدام است؟

روي كاغذ، عراق اما قطعا وقتي وارد مسابقات بشويم شرايط متفاوت خواهد شد، چون با شروع رقابت‌ها ارزيابي بهتري مي‌توان از رقبا به دست آورد.

امارات از همه آسان‌تر است؟

فكر نمي‌كنم. به نظر من كره شمالي و امارات تقريبا در يك‌سري موارد نسبت به هم قوي و ضعيف‌تر هستند و در كل براي مصاف با ايران فاكتورهاي مثبت خوبي دارند. اماراتي‌ها گرچه خيلي تكنيكي نيستند، اما از صبر و حوصله خوبي برخوردارند و آن طور كه خبر دارم تدارك خيلي خوبي نيز براي جام‌ملت‌ها داشته‌اند. فكر مي‌كنم كار آساني برابر امارات نداريم.

و كره شمالي؟

اين تيم هم مثل كره جنوبي و ژاپن با همان تيم جام جهاني رفته‌اش به قطر مي‌آيد و اين يعني آنها هم عزم‌شان را جزم كرده‌اند تا هر طور شده از گروه صعود كنند. به همين خاطر كره شمالي هم حريف گلوگيري براي ما محسوب مي‌شود. البته با توجه به سوابق فوتبالي ايران در رويارويي با تيم‌هاي شرق آسيا فكر مي‌كنم ما از پس كره شمالي برمي‌آييم.

ولي عراق اين‌طور نيست؟

در فوتبال هيچ چيز قابل‌ پيش‌بيني نيست. شايد همين عراق كه اكثر كارشناسان و خود بچه‌هاي تيم ملي آن را حريف اصلي ايران تصور مي‌كنند در روز مسابقه با ايران خيلي راحت مغلوب بشود و تمام پيش‌بيني‌ها غلط از آب درآيد. روي كاغذ اين تيم با داشتن بازيكنان تكنيكي و فيزيكي مثل نشاط اكرم، هوار ملامحمد، عماد رضا، جاسم كرار و يونس محمود يكي از شانس‌هاي صعود به حساب مي‌آيد. به هر حال ما هم آنها را بخوبي مي‌شناسيم و معتقديم به نسبت ديگر حريفان ايران، حريفي سرسخت به حساب مي‌آيند.

پيش‌بيني خودت چيست؟

فكر مي‌كنم ايران و عراق به عنوان تيم‌هاي صعودكننده به دور بعد بروند.

كدام تيم، اول گروه مي‌شود؟

قطعا ايران. ما از نظر مهره‌اي شرايط بهتري نسبت به عراق داريم و نفراتمان خوب هستند.

محمدرضا مدني
جام‌جم



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: