بايرن بايد قدر فن‌ گال را بداند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بايرن بايد قدر فن‌ گال را بداند
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
اوليور كان، دروازه‌بان سابق تيم ملي آلمان در زمان بازي رابطه خوبي با رسانه‌ها و مطبوعات آلمان نداشت و علي‌رغم اين‌كه در جام جهاني 2002 هم به عنوان بازيكن منتخب جام برگزيده شد؛ ولي همچنان مطبوعات دوست نداشتند نظرات او را منعكس كنند.

با بازنشستگي از فوتبال حرفه‌اي، كان به عنوان كارشناس ورزشي شبكه زد.دي.اف آلمان مشغول به كار شده و روابط بهتري با رسانه‌ها پيدا كرده است. كان در تازه‌ترين گفت‌وگو با هفته‌نامه كيكر از بايرن‌مونيخ و مربي‌اش لوئيس فن گال، يورگن كلينزمن و باستين شواين اشتايگر مي‌گويد.

هوينس و رومنيگه معتقدند؛ با توجه به برگزار شدن بازي فينال ليگ قهرمانان امسال در ورزشگاه آليانس آرنا، باشگاه بايرن مونيخ بايد مهم‌ترين هدف خود را رسيدن به بازي نهايي بداند.

هيچ‌كس نمي‌تواند رسيدن به بازي فينال يك تورنمنت را پيش‌بيني كند و طبيعي است كه هر تيمي مثل بايرن مونيخ با نهايت انگيزه براي رسيدن به فينال تلاش مي‌كند.

سال 2010 را براي فوتبال چطور ديديد؟

سال پرماجرايي براي فوتبال آلمان بود. بايرن مونيخ در 2 جام به قهرماني رسيد و به فينال جام سوم هم رسيد. تيم ملي آلمان هم بازي‌هاي خوبي از خود در جام جهاني به نمايش گذاشت و البته بازي‌هاي بوندس‌ليگا هم به شكلي دنبال مي‌شود كه نمي‌توان تيمي را قهرمان امسال دانست.

چرا اين برداشت را داريد؟

در حالت كلي، بوندس‌ليگا به 4 دسته تقسيم مي‌شود. در راس تيم‌ها بايرن مونيخ قرار دارد، چون تيم ديگري از نظر اقتصادي به پاي آنها نمي‌رسد و بعد باشگاه‌هايي هستند كه براي رسيدن به بازي‌هاي ليگ قهرمانان و يورو ليگ بازي مي‌كنند. سومين دسته تيم‌هاي ميانه جدول هستند و در آخرين گروه هم تيم‌هايي هستند كه براي بقا بازي مي‌كنند. البته هميشه تيم‌هايي هم هستند كه شگفتي‌سازند و در اين فصل ما فرايبورگ، هانوفر، ماينتز و دورتموند را داشتيم. بايرن مونيخ در اين فصل از ناحيه مصدوميت‌ بازيكنان خود صدمه زيادي خورده و در نيم‌فصل دوم با بازگشت آنها مي‌تواند شرايط بهتري داشته باشد.

به اعتقاد فن گال (سرمربي بايرن)‌ بوندس‌ليگا، تهاجمي‌ترين ليگ دنياست، شما چطور فكر مي‌كنيد؟

من در مورد آمار مطمئن نيستم؛ اما بوندس‌ليگا بازي‌هاي پرگل زياد داشته. درباره بايرن مونيخ بايد بگويم من بازي‌هاي خانگي اين تيم مقابل هانوفر، سن پائولي و فرانكفورت را در ورزشگاه ديده‌ام و اين نظر فن‌گال در مورد تيم خودش صدق نمي‌كند و شايد بهتر باشد او به فكر ايجاد تداوم تركيبي باشد كه ما نظيرش را در رئال مادريد يا بارسا و يا 4 تيم بزرگ انگلستان سراغ داريم. ما هنوز هم براي ارائه تركيب‌هاي تهاجمي در بوندس‌ليگا مشكل داريم و تنها دورتموند در اين فصل توانسته فوتبال تهاجمي را مثل ديگر ليگ‌ها ارائه كند. با توجه به بازي‌هايي كه از دورتموند ديده‌ام، اين تيم شانس زيادي براي قهرماني دارد؛ ولي بايرن مونيخ به دليل تهاجمي نبودن نمي‌تواند با دورتموند رقابت كند.

بهترين بازيكن سال 2010 را چه كسي مي‌دانيد؟

مانوئل نوير پيشرفت زيادي داشت و مسعود اوزيل و توماس مولر هم خيلي زود خودشان را درعرصه بين‌المللي مطرح كردند؛ اما باستين شواين اشتايگر در بازي‌هاي جام جهاني نشان داد كه به يك بازيكن كامل تبديل شده. او حالا يك بازيكن صددرصد حرفه‌اي است و مي‌تواند به جام‌هاي بزرگي در اروپا دست پيدا كند. او اين توانايي را دارد كه جلوتر از ساير هافبك‌ها بازي كند و گل‌هاي بيشتري به ثمر برساند. او دو جام جهاني خوب را پشت سر گذاشته و آنقدر باهوش است كه با شرايط جديد كنار بيايد.

با توجه به بازي‌هايي كه از تيم ملي آلمان در جام جهاني ديديم، ميشاييل بالاك بايد به تركيب تيم ملي بازگردد؟

به نظرم، خود او بايد در مورد حضورش در بازي‌هاي يورو 2012 در اكراين و لهستان تصميم بگيرد. البته او اول بايد در لوركوزن خودش را اثبات كند. براي يك بازيكن ساده نيست كه بتواند در هر زمان كه خودش مي‌خواهد، به اوج برسد.

اوضاع را در تيم باشگاهي سابقتان بايرن مونيخ چطور مي‌بينيد؟

بعد از يك جام جهاني فشرده سخت بود بازيكنان خيلي زود به شرايط آرماني برسند و هماهنگي لازم با توجه به مصدوميت‌ها ايجاد شود. بازيكنان مهم و سرنوشت‌سازي چون روبن و ريبري مصدوم بودند و فن گال كه خود را مربي كمال‌گرايي در بايرن مي‌داند؛ از نظر تامين بازيكنان مورد نظرش با مشكلاتي مواجه شده است. او بدون ترس از آينده، راهش را انتخاب مي‌كند و ثابت‌قدم پيش مي‌رود و اين براي باشگاهي مثل بايرن مونيخ كه در آن، نظر هر مقامي درباره تركيب نهايي بايد اعمال شود، امر تازه‌اي به حساب مي‌آيد. بايرن مونيخ با فن‌گال مي‌تواند به افتخارات زيادي دست پيدا كند؛ مشروط به آن‌كه ارتباط بين مديريت و مربي بهبود يابد.

به نظر شما، بايرن توانسته جاي خالي اولي هوينس را پر كند؟

اولي هوينس در كنار كارل هاينس رومنيگه و كارل هافنر باشگاه را اداره مي‌كردند و هميشه با بازيكنان رابطه خوبي داشتند. او به بازيكنان در مواقع مقتضي كمك مي‌كرد و حالا كه از تيم رفته، خلأيي در تيم ايجاد شده كه كريستين نرلينگر بايد تلاش كند آن را پر كند.

آرمين وه، مربي سابق اشتوتگارت مدعي شده بود مي‌تواند براحتي از مربيگري كناره گرفته و مدير فني تيم شود. واقعا اين تغيير حرفه به اين سادگي است؟

وظايف مربي و مدير فني تيم كاملا متفاوت است و هركسي كه مربي خوبي باشد، لزوما مدير فني خوبي نخواهد بود و عكس اين موضوع هم صادق است.

كيكر 
مترجم: اميررضا نوري‌زاده



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: