سرما در فروش فوق‌العاده پوشاك
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سرما در فروش فوق‌العاده پوشاك
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
با وجود گذشت بيش از يك هفته از آغاز فروش فوق‌العاده پوشاك، هنوز اين بخش از رونق لازم برخوردار نشده است. فروش فوق‌العاده پوشاك به مدت يك ماه از 11 دي‌ماه آغاز شده و بيش از دو هزار واحد صنفي تحت پوشش اين طرح قرار گرفته‌اند.

 هرچند جشنواره پوشاك به منظور استقبال از اجرايي شدن طرح هدفمندي يارانه‌ها و حمايت از مصرف‌كنندگان با 20 درصد تخفيف برگزار شده، اما به نظر مي‌رسد اين جشنواره بيشتر حركتي است براي ايجاد رونق در فروش واحد‌هاي صنف پوشاك. البته اين اولين سالي نيست كه چنين اتفاقي مي‌افتد، سال گذشته نيز فروشندگان صنف پوشاك، فروش فوق‌العاده خود را به دليل ركود و گرمي هوا از دي‌ماه آغاز كردند تا بتوانند در فرصت باقيمانده تا پايان سال لباس‌هاي زمستانه خود را به پول تبديل كنند.

الان حدود يك هفته‌اي از آغاز فروش فوق‌العاده پوشاك مي‌گذرد، اما برخي فروشندگان بر اين باورند كه با وجود تخفيف‌هاي در نظر گرفته، هنوز فروش از وضعيت مناسبي برخوردار نيست.

نرخ مانتو‌ها و پالتوهاي زمستانه در سطح خيابان وليعصر و ميدان هفت تير كه بورس فروش مانتو و پوشاك زنانه است، با توجه به نوع پارچه و دوخت و مدلش متفاوت است و از 25 هزار تومان تا بيش از 100 هزار تومان مي‌توانيد مانتو و پالتوي زنانه خريداري كنيد. برخي فروشندگان با خط زدن روي قيمت‌هاي قبلي قيمت‌هاي تخفيف خورده را روي برچسب‌هاي قيمت حك كرده‌اند و برخي نيز با قرار دادن اطلاعيه‌اي از سوي اتحاديه صنف پوشاك روي ميز صندوق فروش اعلام كرده‌اند كه حداقل تخفيف 20 درصد پاي صندوق از فاكتور مشتري كسر مي‌شود.

قيمت‌ها هنوز بالاست

يكي از فروشندگان صنف پوشاك در منطقه ميدان وليعصر مي‌گويد: با توجه به ركودي كه پيش آمده، خود مغازه‌دار‌ها نيز علاوه بر 20 درصد تخفيف فروش فوق‌العاده تعيين شده، از پيش قيمت‌ها را كاهش داده بودند كه گاهي اين تخفيف‌ها در مجموع به 40 تا 45 درصد نيز مي‌رسد؛ اما از سوي ديگر خريداراني كه به مغازه‌ها سرك مي‌كشند، هنوز قيمت‌ها را بالا مي‌دانند. خانمي كه از يكي از بوتيك‌ها دست خالي بيرون آمده بود، مي‌گويد: از چند پالتو خوشش آمده، اما قيمت بالاي آن امكان خريد را برايش فراهم نكرده است. خانم ديگري نيز مي‌گويد: اجناسي كه قيمت پايين‌تري دارند، از كيفيت خوبي برخوردار نيستند.

صاحب مغازه‌اي كه خودش دستي در توليد پوشاك دارد، معتقد است كه هزينه توليد پوشاك در كشور بالاست. وي مي‌گويد: زماني با 150 چرخ خياطي پوشاك توليد مي‌كرده، اما الان به دليل مشكلات اقتصادي فقط 10 چرخ دارد و بخشي از جنس‌هاي مغازه را به صورت اماني تامين مي‌كند.

او دليل گران شدن توليد پوشاك را مشكلات بخش نساجي كشور مي‌داند و اظهار مي‌كند: پالتو‌هايي كه گران‌تر است پارچه‌هاي آن از تركيه و ايتاليا تامين مي‌شود و به خاطر افزايش هزينه‌ها، محصول نهايي نيز گران تمام مي‌شود.

وي معتقد است: اگر به صنعت نساجي و صنف توليدكنندگان پوشاك توجه شود، مي‌توان صنعت پوشاك كشور را مثل برهه‌اي از تاريخ كشورمان كه در اين صنعت حرفي براي گفتن داشتيم و حتي به برخي كشورها صادرات انجام مي‌داديم، احيا كنيم در غير اين صورت بايد شاهد ورود اجناس قاچاق باشيم.يكي ديگر از فروشندگان صنف پوشاك در منطقه ميدان هفت‌تير نيز معتقد است كه با وجود اعلام فروش فوق‌العاده هنوز فروششان تغييري نكرده است و مردم هر وقت پاي صندوق مي‌آيند، باز هم تخفيف بيشتري مي‌خواهند.

فروشنده ديگري نيز مي‌گويد: تخفيف 20 درصدي تا حدي توانسته مردم را به سمت خريد بكشاند، اما در مجموع وضعيت اين صنف در ركود است و اميدواريم با نزديك شدن به ايام عيد رونق را در بازار پوشاك شاهد باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تغيير فصل و از مد افتادن پوشاك با جنس‌هاي مانده چه كار مي‌كنيد، مي‌گويد: به هر حال كاسب بايد چك‌هايش را پاس كند و ما گاهي ناچار مي‌شويم جنس‌ها را حتي با ضرر به مستعمل‌فروشي‌ها (استوك‌فروش‌ها) يا شهرستان‌ها بفروشيم تا جنس و سرمايه خوابيده را به نقد تبديل كنيم.

ابوالقاسم شيرازي، رئيس اتحاديه صنف پوشاك در مراسم افتتاح جشنواره فوق‌العاده پوشاك گفته بود كه امسال با توجه به ركود و همچنين همزماني با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، فرصت بسيار مناسبي پيش آمده تا كسبه مثل هميشه با دولت و ملت همگام شوند.

وي با اشاره به اين‌كه قيمت پوشاك قبل از شروع طرح و از اول سال كاهش داشت، اظهار كرد: به استناد گزارش‌ها، در سال جاري در مورد پوشاك با كاهش قيمت روبه‌رو بوديم و هيچ افزايش قيمتي در پوشاك نداشتيم؛ اما به‌رغم همه اين موارد، اول فصل گزينش كرديم و براي فروش فوق‌العاده در نهايت واحدهايي انتخاب شدند كه شرايط بهتري داشتند، خوشنام بودند، سابقه گرانفروشي نداشتند، داراي برچسب قيمت بودند، سود 20 درصد را رعايت مي‌كردند و به مشتري فاكتور مي‌دادند.

آنچه مسلم است اگر چه فروش‌هاي فوق‌العاده مي‌تواند تا حدودي براي خريداران انگيزه ايجاد كند، اما در اصل مردم نيز با توجه به قدرت خريد و حداكثر كردن منفعت خود سعي مي‌كنند كه خريد اقتصادي انجام دهند.

در مجموع با وجود آن كه فروش فوق‌العاده اصنافي مانند پوشاك هنوز از رونق لازم برخوردار نشده، اين قبيل اقدامات گام مناسبي است براي رونق بازار و تمايل بيشتر مردم به خريد كالاهاي مورد نياز. در عين حال برقراري فروش‌هاي ويژه و تخفيف‌هاي نسبتا بالا نشان مي‌دهد هزينه توليد در بسياري از بخش‌ها كمتر از آن چيزي است كه عنوان مي‌شود و توليدكنندگان يا فروشندگان در صورتي كه حاشيه سود كمتري را براي خود قائل شوند، از راندمان مطلوبي برخوردار خواهند شد.

340 نمايشگاه‌ عرضه مستقيم كالا در روزهاي پاياني سال

رئيس امور مركز اصناف و بازرگانان از برگزاري 340نمايشگاه بهاره در سراسر كشور به منظور تنظيم بازار شب عيد خبر داد.حسن رادمرد، در گفت‌و‌گو با شابا با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي انجام ‌شده براي برپايي گسترده نمايشگاه بهاره، گفت: براساس سياست‌هاي تنظيم بازار و تقويت جريان عرضه كالا و خدمات مصرفي با قيمت‌هاي مناسب، 340 نمايشگاه با ظرفيت 210 هزار غرفه به ارائه خدمات به مردم مي‌پردازند.وي ادامه داد: كمك به تنظيم بازار، عرضه مستقيم كالا توسط توليدكنندگان در فضاهاي رقابتي به منظور افزايش تنوع انتخاب و خريد مردم و ايجاد دسترسي بهتر به كالاهاي مورد نياز‌، از جمله اهداف برگزاري نمايشگاه است.رادمرد در خصوص تاريخ برگزاري نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا افزود: تاريخ برگزاري نمايشگاه در هر استان بنابه شرايط اقليمي و پراكندگي شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود با اين همه زمان افتتاح نمايشگاه‌ها از نيمه اول اسفندماه خواهد بود.

رئيس امور مركز اصناف و بازرگانان همچنين با اشاره به چگونگي نظارت بر فعاليت نمايشگاه‌ها خاطر‌نشان كرد: نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا با نظارت خود اصناف برگزار مي‌شود و بازرسان شوراي اصناف و سازمان حمايت از توليد‌كنندگان و مصرف‌كنندگان نيز بر كيفيت و قيمت كالا نظارت مستقيم خواهند داشت تا جلوي هرگونه تخلف احتمالي گرفته شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: