يکماه ازخانه‌نشيني وزارت‌کاريها گذشت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
يکماه ازخانه‌نشيني وزارت‌کاريها گذشت
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 20
نویسنده : مولوی
در حالي حدود يکماه از "دورکاري" کارکنان وزارت کار و امور اجتماعي مي‌گذرد که در اين مدت بيشتر آنها حداقل 15 روز را در منازل خود سپري کرده و پروژه‌اي نيز براي آنها تعريف نشده است.

خبرگزاري مهر از وزارت کار و امور اجتماعي کسب اطلاع کرد که با وجود گذشت يک ماه از آغاز اجراي طرح دورکاري در اين وزارتخانه، هنوز اقدام عملي براي واگذاري تجهيزات، تامين شرايط کار در خانه و همچنين پروژه‌هايي که بتوان آنها را در منازل انجام داد، انجام نشده است.

برخي کارکنان وزارت کار و امور اجتماعي معتقدند در حالي اين وزارتخانه به سرعت و به صورت ضربتي طرح دورکاري را در بدنه اين وزارتخانه به اجرا گذاشته که براي خانه نشين شدن کارکنان آن نيز پروژه اي تعريف نشده است.

اخيرا نيز موضوع مشاغل خانگي در اين وزارتخانه مطرح شده است که آن هم برخي مسئولان ارشد وزارت کار مطرح مي کنند که وظيفه وزارت کار در اين موضوع سر و سامان دادن به مشاغلي است که هم اکنون نيز در منازل انجام مي شود و براي آن يک برنامه جديد اشتغالزايي در کار نيست.

براي اجراي طرح مشاغل خانگي با کيفيتي که ذکر شد نيز هنوز منابع تسهيلاتي در نظر گرفته نشده است. در حالي وزارت کار مي توانست از بدنه کارشناسي و کارکنان خود در راستاي سياست گذاريهاي کلان براي ايجاد فرصتهاي جديد شغلي بهره‌مند شود که با دورکار کردن بخش زيادي از آنان عملا اين امکان را از بين برده است.

برخي از کارشناسان در بدنه اين وزارتخانه معتقدند که هم اکنون براي تثبيت مشاغل موجود در کشور و همچنين تنظيم روابط کار برنامه اي مدون و کاربردي وجود ندارد، در حالي که اين وزارتخانه بايد در حوزه سياست گذاريهاي کلان اشتغال نقش ايفا کند.

برخي کارکنان وزارت کار و امور اجتماعي اعلام مي کنند که هم اکنون با وجود مطرح شدن اجراي طرح دورکاري در وزارتخانه ها، فقط وزارت کار است که اين موضوع را به سرعت عملياتي کرده است و در بخشهاي ديگر پيگيري چنداني در اين مورد صورت نمي گيرد.

هم اکنون وزارت نفت اعلام کرده است که حداکثر امکان دورکار کردن 12 درصد از نيروهاي شاغل خود را خواهد داشت و وزارت اقتصاد نيز از دورکار شدن 200 نفر از کارکنان خود و آن هم به صورت اختياري سخن گفته است، همچنين وزارت تعاون اعلام کرده است که نه تنها توان دورکار کردن نيروهاي خود را ندارد، بلکه با تعداد فعلي نيز توان انجام همه کارها را نخواهد داشت.

در حالي که کارکنان وزارت کار با گذشت يکماه از دورکار شدن منتظر پروژه و طرحي قابل انجام در منازل خود هستند، هنوز تجهيزات و ملزومات کار از قبيل اينترنت پرسرعت در اختيار آنها قرار نگرفته و به تازگي وزارت کار به کارکنان دورکار خود اعلام کرده است که اينترنت پرسرعت را در منازل آنها فعال خواهد کرد.

موضوع حذف نظارتهاي حداقلي وزارت کار بر حسن انجام کار کارکنان اين وزارتخانه نيز موضوعي ديگر است که با دورکار شدن امکان آن از بين خواهد رفت. کارکنان وزارت کار فکر مي کنند که وزارت کار در مقابل کار آنان مسئوليت دارد و نمي تواند خود مانعي در مقابل امنيت شغلي آنان باشد و در اين راه پيشگام شود.

اگر چه مسئولان وزارت کار موضوع بيکاري تدريجي کارکنان با اجراي دور کاري را رد کرده اند اما يکي از نگراني کارمندان همين موضوع است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: