دلايل افت فشار گاز در جايگاه‌هاي CNG
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دلايل افت فشار گاز در جايگاه‌هاي CNG
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
معاون وزير نفت با اشاره به تفکيک بيش از 200 هزار کنتور گاز مشترکان در سالجاري دلايل افت فشار گاز در جايگاه‌هاي سي.ان.جي را اعلام کرد و گفت: شرکت ملي گاز با سارقان علمکهاي گاز برخورد قانوني مي کند.

به گزارش  مهر، جواد اوجي در يک نشست خبري با بيان اينکه تا پيش از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها کارهاي کارشناسي شده اي بر روي تعيين دامنه مصرف گاز طبيعي مشترکان خانگي انجام شده است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده هر مشترک خانگي ماهانه 50 تا 60 متر مکعب گاز براي گرمايش آب و پخت و پز مصرف مي کند که اگر در پنج ماهه پاياني سال يک بخاري به مدت 12 ساعت روشن باشد مصرف گاز خانوارها به حدود 160 متر مکعب در ماه افزايش مي يابد.

مدير عامل شرکت ملي گاز، افزود: در حال حاضر مصرف ماهانه 240 تا 300 متر مکعب گاز مطابق با الگوهاي تعيين شده بوده که با اين ميزان مصرف تنها 11 هزار تومان بايد هزينه براي مصرف گاز پرداخت شود.

تفکيک 200 هزار کنتور گاز در ايران

معاون وزير نفت با بيان اينکه پيش از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به منظور تفکيک کنتورهاي مشترک گاز به اندازه کافي کنتور در انبارها و مراکز استانها ذخيره سازي شده است، گفت: تمامي مشترکان خانگي با مراجعه به شرکت هاي گاز استاني و با تهيه تاييديه نظام مهندسي مي توانند در مدت 48 ساعت کنتور تفکيک شده و مستقل نصب کنند.
 
مديرعامل شرکت ملي گاز هزينه تفکيک هر کنتور گاز را بر اساس متراژ واحدهاي مسکوني 38 تا 42 هزار تومان اعلام کرد و افزود: از ابتداي سال جاري تاکنون بيش از 200 هزار کنتور مجزا و تفکيک شده در اختيار مشترکان گاز قرار گرفته که در استان تهران فقط 60 هزار کنتور تفکيک شده تحويل مشترکان شده است.
 
معاون وزير نفت همچنين با اعلام اينکه از ابتداي سال آينده قبوض گاز مشترکان خانگي تجاري به صورت يک ماهه صادر خواهد شد، تصريح کرد: هدف از صدور 30 روزه قبوض گاز کاهش حجم و بار نقدينگي قبوض براي مشترکان است.
 
اين عضو ستاد تدابير ويژه اقتصادي وزارت نفت با بيان اينکه کوتاه شدن مدت دوره صدور قبوض گاز منجر به افزايش هزينه هاي شرکت ملي گاز خواهد شد، بيان کرد: هم اکنون صدور هر يک صورتحساب 500 تا 700 تومان هزينه در بر دارد.

برخورد قانوني با سارقان گاز

مديرعامل شرکت ملي گاز ايران با اشاره به افزايش بازرسي هاي محسوس و نامحسوس از وضعيت شبکه و علمکهاي گاز شهري و روستايي، تاکيد کرد: همزمان با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها اين بازرسي ها شدت گرفته است.
 
معاون وزير نفت با تاکيد بر اينکه براي به حداقل رسيدن سرقت از علمک و شبکه هاي گازرساني برنامه ريزي وسعي انجام شده است، تبيين کرد: از سوي ديگري قوانيني براي برخورد با متخلفان گازي پيش بيني شده است.
 
نائب رئيس هيات مديره شرکت ملي گاز همچنين در خصوص افت فشار گاز در جايگاههاي سي.ان.جي با اعلام اينکه هم اکنون با وجود افزايش مصرف گاز خانگي اما فشار گازشهرها در شرايط مطلوبي است، تاکيد کرد: در حال حاضر شفشار ورودي گاز به شهرهاي کشور حدود 250 تا 500 پس اس آي است.
 
وي با اعلام اينکه علت افت فشار گاز در جايگاههاي سي.ان.جي به دليل مشکل در توربوکمپرسوهاي گازي جايگاهها بوده است، بيان کرد: کاهش ارزش حرارتي گاز طبيعي به هيچ وجه صحت ندارد.

تزريق روزانه 100 ميليون متر مکعب گاز به مخازن نفتي

معاون وزير نفت با بيان اينکه سال گذشته هيچ گونه افت فشار و قطعي گاز در سطح شبکه سراسري گزارش نشده است، گفت: از ابتداي سال جاري تعميرات اساسي تمامي پالايشگاههاي گاز، خطوط انتقال و تاسيسات تقويت فشار گاز براي تامين مطمئن گاز مشترکان در فصل زمستان انجام شده است.
 
مديرعامل شرکت ملي گاز با اشاره به برگزاري جلسات ستاد سوخت زمستاني به صورت دائم در وزارت نفت بيان کرد: هم اکنون ميزان ذخيره سازي سوخت مايع در صنايع و نيروگاههاي کشور در شرايط مطلوبي بوده و در صورت افزايش مصرف براي تامين گاز بخش خانگي امکان محدوديت عرضه گاز به اين بخش ها وجود دارد.
 
وي همچنين با اشاره به راه اندازي خط لوله يک هزار و 200 کيلومتري شمال و شمال شرق کشور از منطقه پارچين تهران تا سنگ بست خراسان تاکيد کرد: با بهره برداري از اين پروژه امکان تامين پايدار گاز 6 تا 7 استان شمال و شمال شرق کشور به صورت پايدار فراهم شده است.
 
اين مقام مسئول با بيان اينکه در روزهاي اخير دماي هواي برخي از استانها حتي به زير صفر درجه کاهش يافته است، اظهار داشت: اما با وجود کاهش دما هيچ گونه افت يا کمبود گازي در سطح کشور وجود نداشته است.
 
اوجي با اعلام اينکه از ابتداي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها روزانه 20 تا 21 ميليون متر مکعب گاز در بخش خانگي صرفه جويي شده است، بيان کرد: حتي در برخي از استانها مصرف گاز 15 درصد کاهش يافته و پيش بيني مي شود در ادامه اجراي اين قانون متوسط مصرف گاز در بخش خانگي کاهش بيشتري يابد.
 
به گفته وي کاهش 20 ميليون متر مکعبي مصرف روزانه گاز ايران معادل توليد گاز يک فاز پارس جنوبي و خوراک مورد نياز براي سه مجتمع پتروشيمي است که با اين کاهش در بخش خانگي ميزان گازرساني به صنايع و نيروگاههاي کشور افزايش يافته است.

معاون وزير نفت با تاکيد براينکه افزايش گازرساني به صنايع منجر به کاهش روزانه 20 ميليون ليتري مصرف فرآورده هاي نفتي در صنايع و نيروگاههاي کشور شده است، تصريح کرد: با افزايش گاز رساني و کاهش مصرف سوخت مايع روزانه 16 ميليون دلار صرفه جويي ارزي حاصل مي شود.
 
وي با يادآوري اينکه از ابتداي دي ماه تاکنون به طور متوسط 83 ميليون متر مکعب گاز طبيعي به صنايع کشور تحويل شده، اظهار داشت: اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در بخش خانگي مي تواند از اتلاف مصرف گاز در اين بخش جلوگيري کرده به طوري که با صرفه جويي 30 درصدي در اين بخش امکان تزريق روزانه 100 ميليون متر مکعب گاز به مخازن نفتي و يا تامين خوراک 10 مجتمع پتروشيمي فراهم مي شود.
 
اوجي ظرفيت توليد گاز ترش و شيرين ايران را در مجموع 600 ميليون متر مکعب در روز اعلام کرد و افزود: همچنين در شرايط فعلي امکان پالايش روزانه تا سقف 520 ميليون متر مکعب گاز در پالايشگاههاي  داخلي وجود دارد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: