کيفيت نان ارتقاء مي‌يابد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کيفيت نان ارتقاء مي‌يابد
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 20
نویسنده : مولوی
معاون وزير بازرگاني از ارتقاي کيفيت نان در 6 ماه آينده خبر داد و گفت: در اين راستا، مهارت 60 هزار نانوايي در کشور افزايش مي يابد.

به گزارش مهر ، حميد عليخاني گفت: براي ارتقاي کيفيت نان بايد گندم با کيفيت و مطلوب تر از استان هاي تامين کننده خريداري شده و به کارخانجات آرد حمل شود تا در نهايت بتوان آرد با کيفيتي را در اختيار نانوايان قرار داد.

معاون وزير بازرگاني افزود: متاسفانه روند پرداخت يارانه در سال هاي گذشته از سوي دولت به نان سبب شده بود که رقم پرداختي در اين قالب از 800 ميليارد تومان به 4 هزار ميليارد تومان برسد که اين روند ، قابل استمرار نبود ؛ چراکه پرداخت اين يارانه به هدف نهايي اصابت نمي کرد و اگرچه دولت زحمت پرداخت يارانه را به دوش مي کشيد ، اما به دليل چرخه معيوب و کارهاي ناکارآمدي که در عرصه توليد نان صورت مي گرفت، يارانه به مشتري نهايي نمي رسيد.

وي با بيان اينکه از پرداخت يارانه به شيوه گذشته نه نانوا و نه مردم راضي نبودند، تصريح کرد: اين يارانه باعث شده بود که ضايعات نان افزايش يابد.

به گفته عليخاني، مطابق تحقيقاتي که در نانوايي هاي 4 استان صورت گرفت ، ضايعات نان بين 9 تا 17.5 درصد برآورد شده است که اگر چرخه گندم و آرد را نيز به آن اضافه کنيم، اين عدد تا 30 درصد نيز پيشروي مي کند. در حاليکه اگر تنها يک تا دو درصد از اين ضايعات کاسته شود، به طور قطع مي توان کارهاي مهمي انجام داد.

وي افزود: در افزايش کيفيت نان، سه نکته اساسي را مي توان در نظر گرفت. به اين معنا که افزايش مهارت هاي کارگري را در دستور کار قرار داد، به اين معنا که افزايش مهارت بيش از 60 هزار نانوايي در کشور در دستور کار قرار گرفته که اين امر مي تواند کمک بزرگي به کاهش ضايعات نان داشته باشد.

معاون وزير بازرگاني خاطرنشان کرد: بحث ديگر کيفيت آرد به شمار مي رود که از اهميت برخوردار است و به حلقه هاي قبل نانوايي برمي گردد. تکنولوژي، ماشين آلات و نحوه کارکرد در طبخ نان در کوتاه مدت کيفيت نان را افزايش مي دهد؛ضمن اينکه در يک پروسه 6 ماهه نيز ميتواند با همکاري کارخانجات آرد و خبازي ها، کيفيت را ارتقاء داد.

وي اظهار داشت: با توجه به تعيين قيمت يکسان آرد براي نانوايي ها، خبازي ها در يک مسابقه به رقابت مي پردازند. البته در پروسه اي که قيمت آرد يکسان شده است، بسياري از نانوايي ها کيفيت را نيز افزايش داده اند.

عليخاني گفت: البته مصرف کننده مي تواند به عنوان فرد انتخاب‌گر ، حرف نهايي را بزند ؛ چراکه مشتري حاکم بلامنازع است و مي تواند در کيفيت نقش داشته باشد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: