دستگاه‌هاي‌دولتي واردات محور هستند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دستگاه‌هاي‌دولتي واردات محور هستند
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اساس تجارت ما بر پايه واردات مي‌چرخد كه البته در دولت هم بر همين اساس است يعني دستگاه‌هاي دولتي واردات محور هستند.

به گزارش ايسنا، سردار محمدرضا نقدي در همايش بسيج، توسعه اشتغال و كارآفريني كه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد، اظهار كرد: امروز يكي از بزرگترين معضلات در كشور، بيكاري است و با توجه به اين‌كه همه ما ارزش و جايگاه كار را مي‌دانيم بايد از اهل فكر و دانشمندان كشورمان پرسيد، كه چرا شرايط به اين گونه است و چگونه بايد اين مشكل حل شود؟

رييس سازمان بسيج مستضعفين افزود: اگر اين سؤال را از يكي از مديران بپرسيم ليستي از نيازها و امكانات مورد نياز را ارائه مي‌دهد ولي ما با همين امكانات موجود بايد اين مشكل را حل كنيم و به همين خاطر فكر يك مدير به تنهايي نمي‌تواند راهگشا باشد و بايد همه انديشمندان و متوليان اين امر در اين زمينه بيانديشند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه دغدغه عمده عالي كشور اشتغال است، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري نيز در سخنانشان اشاره كردند كه گروهي كه مسوول رفع اين مشكل هستند بايد مانند يك اتاق هدايت جنگ همواره در حال فعاليت و برنامه‌ريزي باشند.

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: دولت براي رفع اين مشكل يك شوراي عالي تشكيل داده است و در اين خصوص تلاش هم كرده است و از سازمان بسيج نيز دعوت كردند تا در جلسات اين شورا شركت كند كه اين امر صورت گرفت.

وي با بيان اين‌كه دولت مي‌خواهد از هر فرصتي براي رفع مشكل بيكاري استفاده كند، گفت: چندي پيش سخني از بنده درباره مشكل بيكاري در يكي از روزنامه‌هاي درجه دو چاپ شده بود كه معاون اول رييس‌جمهور آن بريده روزنامه را تهيه كرده بود و به من اعلام كرد كه شما چه كمكي مي‌توانيد در حل مشكل بيكاري كنيد؟

رييس سازمان بسيج مستضعفين در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: يكي از مشكلات ما در مساله بيكاري و اشتغال ضعف نظام آموزشي است. نظام آموزشي ما بيشتر بر پايه مسائل نظري بنا شده و لذا پيوند دوره‌هاي آموزشي با ميدان كار بسيار كم است و شايد بايد نظام آموزشي ما در حوزه صنعتي و كشاورزي به سمت علمي كاربردي برود.

وي با اشاره به اين‌كه اگر 15درصد وارداتمان را كم كنيم يك ميليون فرصت شغلي ايجاد مي‌شود و اين‌ها نياز به تصميم و فرهنگ سازي دارد، افزود: ما در سياست‌هاي توسعه صنعتي و كشاورزي نيز اشكال داريم و از اين‌كه به سمت مكانيزه شدن مي‌رويم خوشحاليم در حالي كه از نيروي كار غافل شده‌ايم. همچنين در پيوستگي چرخه كار نيز مشكل داريم.

وي سپس با بيان اين‌كه ما در فرهنگ كار نيز مشكل داريم، گفت: در اغلب جامعه ما تصور از كار، استخدام در شركت دولتي و پشت ميز نشيني است در حالي كه اين درست نيست. ما همچنين در بازارمان نيز مشكل داريم. بازار ما تجربه و تمرينش واردات است و اساس تجارت ما بر پايه واردات مي‌چرخد كه البته در دولت هم به همين اساس است و دستگاه‌هاي دولتي هم واردات محور هستند و پذيرش محصولات داخلي قدري برايشان سخت است.

سردار نقدي با بيان اين‌كه يكي ديگر از مشكلات جامعه ما مصرف كالاهاي خارجي در بستر جامعه عمومي است، افزود: ميوه ايران در جهان نظير ندارد ولي مي‌بينيم كه چه ميزان ميوه وارد كشور مي‌شود كه در خصوص شيريني جات و نوشيدني‌ها نيز به همين صورت است. مردمي كه از بيكاري فرزندانشان مي‌نالند، بايد بدانند خودشان هم در اين موضوع نقش دارند زيرا با خريد كالاهاي خارجي به كارگران خارجي كمك مي‌كنند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در پايان در خصوص اقدامات بسيج در حوزه اشتغال و كارآفريني اظهار كرد: سازمان بسيج سازندگي با مهارت آموزي در روستاهاي دورافتاده نقش بسزايي در آموزش افراد براي كسب شغل‌هاي مختلف ايفا كرده و در زمينه فرهنگ سازي اشتغال نيز كارهايي صورت گرفته است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: