تمامي معاملات مسکن الکترونيکي مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تمامي معاملات مسکن الکترونيکي مي‌شود
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 20
نویسنده : مولوی
ظرف مدت چهار ماه کليه مبايعه نامه‌ها و اجاره نامه‌هاي تنظيم شده در دفاتر مشاوران املاک و مستغلات از حالت نگارش دستي به پرينتي تبديل خواهد شد.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، دولت به منظور تکميل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات و ارائه خدمات به صورت الکترونيکي با تبديل کليه مبايعه نامه‌ها و اجاره نامه‌هاي تنظيم شده در دفاتر مشاوران املاک و مستغلات از حالت نگارش دستي به پرينتي موافقت کرد.

نمايندگان ويژه رئيس جمهور در کارگروه مسکن، وزارت بازرگاني را موظف کردند با همکاري وزارت مسکن و شهرسازي و بانک مسکن و به منظور تکميل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات ظرف مدت چهار ماه نسبت به تبديل کليه مبايعه نامه‌ها و اجاره نامه‌هاي تنظيم شده در دفاتر مشاوران املاک و مستغلات از حالت نگارش دستي به پرينتي اقدام کنند، به نحويکه امضاي متعاملين بر روي صفحاتي که توسط سامانه اطلاعات املاک و مستغلات پرينت شده و داراي هولوگرام و بارکد دوبعدي است، اخذ شود.

همچنين دستگاه‌هاي يادشده موظف شدند نسبت به تجهيز دفاتر مشاوران املاک به پايانه فروش بانکي يا ساير سامانه‌هاي بانکداري الکترونيکي بانک مسکن به منظور شفافيت تراکنش‌هاي مالي معاملات به ويژه حق المشاوره، امکان پرداخت الکترونيکي توسط متعاملين، اتصال سامانه معاملات املاک و مستغلات به سامانه بانک و امکان ارايه ساير خدمات بانکي مربوط به ملک، در فرصت چهار ماهه اقدام کنند.

ايجاد سامانه جامع بازار املاک و مستغلات با هدف تبديل پرونده هاي دستي به رايانه‌اي در دفاتر مشاوران املاک و مستغلات و اطلاع‌رساني دقيق به عرضه کنندگان و متقاضيان ملک، از ديگر وظايف تعيين شده براي وزارت بازرگاني، وزارت مسکن و بانک مسکن است.

ضمنا هيئت عالي نظارت بر سازمانهاي صنفي کشور موظف است با همکاري دبيرخانه کارگروه مربوطه و اتحاديه‌ کشوري مشاورين املاک و مستغلات نسبت به زمان بندي اجراي موارد فوق، اجراي آزمايشي در استان تهران و اعمال سياست هاي تشويقي و تنبيهي مناسب اقدامات لازم را انجام دهد.

بر اساس اين مصوبه، شرکت پست جمهوري اسلامي ايران موظف است با اعلام وزارت بازرگاني نسبت به تخصيص کدپستي و بدون دريافت هزينه براي تمامي املاک و اماکني که به نحوي در سامانه اطلاعات املاک و مستغلات نياز به کد پستي دارند، اقدام کند. اختصاص کدپستي بايد در مراکز استان ها ظرف (48) ساعت و در ساير مناطق ظرف (96) ساعت از زمان اعلام، انجام شود.

بر اين اساس، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات هم موظف است نسبت به اتصال دايمي مشاوران املاک و مستغلات سراسر کشور به اينترنت مستمر (از طريق ADSL و يا ساير فناوري‌ها) با حداقل هزينه اقدام کند. اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس‌جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: