اجراي مصوبه دورکاري در وزارت کار
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اجراي مصوبه دورکاري در وزارت کار
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
مشاور وزير کار و امور اجتماعي از اجراي طرح دورکاري در اين وزارتخانه و عملياتي شدن مصوبه دولت خبر داد و خانه نشيني و اخراج كاركنان وزارت کار را تكذيب كرد.

احسان ارکاني در گفتگو با مهر گفت: وزارت کار به عنوان پيشنهاد دهنده طرح دورکاري در دولت، توانسته است مصوبه دولت در اجراي دورکاري را حداقل 50 درصد در کارکنان خود عملياتي کند.

تكذيب اخراج و خانه نشيني

مشاور وزير کار و امور اجتماعي اظهار داشت: در مورد دورکاري مواردي از قبيل خانه نشين شدن و يا اخراج بخشي از نيروها مطرح شده است که به هيچ وجه صحت ندارد. در اين طرح افرادي که مشاغل آنها مشمول دورکاري مي شوند دورکار مي شوند و برخي مشاغل که نياز به ارتباط با ارباب رجوع دارد، مشمول اين طرح نخواهند شد.

ارکاني در ادامه وزارت کار را ستاد مرکزي تصميم گيري ها دانست که اجراي آنها در استانها انجام مي شود و تصريح کرد: اينکه کارشناسان وزارت کار مي توانند از طريق دورکاري مسئوليتهاي خود را انجام دهند موضوع طرح دورکاري است، نه اينکه از اين طريق بخواهيم عده اي از افراد را اخراج کنيم.

وي خاطرنشان کرد: بررسي و اقداماتي که توسط ادارات کل و مديران واحدها انجام شده است و طبق اعلام نيازي که آنها ارائه کرده اند مشخص مي کند که برخي از مشاغل نيازي به اينترنت پرسرعت ندارند و ممکن است براي برخي اينترنت دايل آپ و براي گروهي نيز تلفن کافي باشد.

افزايش انگيزه و بهره وري

مديرکل روابط عمومي وزارت کار و امور اجتماعي در خصوص امکان حذف نظارت ها بر عملکرد کارکنان اين وزارتخانه نيز افزود: اين موضوع نيز صحت ندارد به نحوي که افراد دورکار موظف مي شوند در مقابل انجام کار مشخصي که مدير از آنها مي خواهد مسئول باشد؛ بنابراين در اين خصوص فقط محل حضور افراد تغيير مي کند و در انجام وظايف تغييري ايجاد نشده است.

به گفته ارکاني هم اکنون با اجراي طرح دورکاري انگيزه هاي بيشتري نيز در افراد به وجود آمده است؛ به نحويکه از اين طريق بهره وري نيز بالاتر رفت، همچنين موضوع تعديل و يا اخراج کارکنان نيز در اين طرح جايي ندارد چون افراد قراردادي و رسمي طبق قانون مديريت خدمات کشوري فعاليت مي کنند و قراردادها نيز طبق همان ضوابط خواهد بود.

امکان تغيير وضعيت کاري

مشاور وزير کار و امور اجتماعي گفت: ما به همه افراد اين قول را داده ايم که براي کار آنها هيچ مشکلي به وجود نمي آيد، بنابراين موضوع تهديد مشاغل افراد و يا اخراج آنها درست نيست. البته افراد دورکار نبايد فکر کنند که تا پايان دوره خدمتي خود در منازل خواهند ماند و ممکن است وضعيت کاري آنها با نظر مديران تغيير کند.

وي تصريح کرد: بر اساس مصوبه دولت در بکارگيري راهکارهاي تشويقي براي افراد دورکار، حقوق افراد نيز نه تنها کسر نخواهد شد بلکه افزايش هم خواهد يافت. اين موضوع روشن است که دريافتي آنها از قبل هيچگاه کمتر نخواهد شد.

ارکاني نحوه محاسبه دورکاري در وزارت کار و امور اجتماعي را نفر ساعت دانست و افزود: چون طرح دورکاري توسط وزير کار به دولت پشنهاد شد اين موضوع در اين وزارتخانه کمي جدي تر است ولي با اين حال مصوبه دولت در تمام دستگاه ها لازم الاجرا است.

اين مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعي اظهار داشت: حال ممکن است در تامين ملزومات و تجهيزات مورد نياز دورکاران کمي کارهاي اداري زمانبر نيز شود ولي تاکنون بخش زيادي از افراد توانسته اند ملزومات مورد نياز خود را دريافت کنند و از اين طريق کار در منازل آغاز شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: