تدابير لازم براي بازار شب عيد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تدابير لازم براي بازار شب عيد
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
وزير بازرگاني از انجام برنامه ريزي و اتخاذ تدابير مورد نياز براي تنظيم بازار شب عيد خبر داد و گفت: ‌همچون گذشته با كمك بخش خصوصي براي تامين نيازهاي اين ايام پيش بيني هاي لازم صورت گرفته است.


مهدي غضنفري روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا، عنوان كرد:‌ تهميدات لازم براي ذخيره ميوه و مركبات مورد نياز ايام عيد صورت گرفته تا در آن ايام محصولات با قيمت بهتري عرضه شود.

وزير بازرگاني اين موضوع را نيز يادآور شد كه توليدكنندگان و اصناف براساس نوع فعاليت خود برنامه‌ريزي جهت فروش ارزان تر به شكل نمايشگاه عرضه مستقيم يا حراج را در محل كسب و كار خود در نظر گرفته اند.‌در مذاكره با فروشگاه هاي زنجيره اي برآن هستيم تا مردم را از تخفيف‌هاي ويژه آنها همزمان با فرارسيدن ايام عيد بهره مند سازيم.

وي افزود: جلسات هماهنگي با مجموعه هاي نظارتي و دستگاه هاي مختلف براي ايجاد بازار آرام صورت گرفته تا همچون سال گذشته بازار آرامي براي شب عيد رقم خورد.‌ ذخايري كه با هدف تنظيم بازار در ايام هدفمندي يارانه‌ها پيش بيني شده بود تاكنون استفاده نشده و وزارت بازرگاني مي تواند از همان ذخاير بدون پيش بيني ذخيره جديد براي ايام عيد و در صورت نياز استفاده كند. ‌تمام تلاش ها برآن است تا تدابير به شكلي اجرا شود كه مردم در ايام عيد با وفور كالا مواجه شوند.

غضنفري در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از همراهي مردم كه وي از آن به عنوان برخورد آگاهانه و هوشيارانه نام برد، گفت: ‌همراهي توليدكنندگان، ‌بنكداران، اصناف، خرده فروشان، توزيع كنندگان و همه گروه هاي اجتماعي در ايجاد بازاري آرام نوعي وفاق ملي را به نمايش گذاشت.

ميزهاي كالايي مصالح ساختماني و ساير اقلام

وزير بازرگاني گفت: در صورت احتمال بروز هرگونه مشكل براي اقلام يا كالاهاي خاص مورد نياز مردم هماهنگي براي تامين توليد و همكاري بين عوامل درگير در زنجيره در سطح معاونان صورت مي گيرد.

غضنفري افزود: همانگونه كه در سازمان توسعه تجارت ايران براي صادرات گروه يا نوعي ميز كالايي تعريف مي شود، درحوزه معاونت بازرگاني داخلي و سازمان حمايت نيز نوعي ميز كالايي ايجاد مي شود تا نحوه بازاررساني بهتر كالا مورد بررسي بيشتر قرار گيرد.

وي تصريح كرد: ‌به طور قطع با گذشت فصل زمستان و با ورود به بهار با ساخت و سازهاي بيشتر نسبت به زمان كنوني مواجه خواهيم بود و مصالح ساختماني بيشتر در آن زمان مورد نياز است.‌هم اكنون كارهاي مطالعاتي در خصوص ميز كالايي آغاز شده و در اين خصوص هر تدبيري از جمله تغيير نرخ تعرفه و يا ساير تلاش‌هاي متناسب با نياز آن ايام برنامه ريزي مي شود.

وزير بازرگاني با بيان اينكه ميز كالايي مواد غذايي از جمله مرغ و تخم مرغ نيز همچون مصالح ساختماني در وزارت بازرگاني فعال است، تاكيد كرد: ‌برخي جلسات به جهت اهميت ممكن است با حضور وزير بازرگاني برگزار شود و تمام فرآيندها از ابتدا تا انتها مورد بررسي مجدد قرار گيرد.

تداوم مراقبت از بازار در سال آينده

غضنفري افزود:‌ وقتي مي گوييم قيمت ها افزايش پيدا نمي كند اين موضوع فقط شامل زمان حاضر يا تا شب عيد نيست بلكه سال بعد هم مراقبت هاي لازم صورت گيرد و مردم بتوانند وضعيت كاهش قيمت يا ثبات قيمت ها را همچون امسال تجربه كنند.به همين دليل برخي از ميزهاي كالايي كه اين روزها برگزار مي شود با هدف برنامه ريزي براي نيازهاي ارديبهشت و يا خرداد ماه سال آينده است.

وزير بازرگاني سپس از دريافت گزارشات صرفه جويي ازنقاط مختلف كشور در موضوع مصرف حامل هاي انرژي و نان همزمان با هدفمندي نان خبر داد.

غضنفري عنوان كرد: براساس گزارش هاي دريافتي در يكي از استان ها ضايعات نان تا 75 درصد كاهش يافته كه اين نشان از آن دارد كه نه تنها مردم با روي باز با اين قانون برخورد كرده اند ‌بلكه آنها رفتار جديد اقتصادي را در پيش گرفته اند كه نتيجه آن دور شدن هرچه بيشتر از اسراف و تبذير است.

به گفته وزير بازرگاني ، ‌اسراف ناشي از مصرف نان ناشي معيوب بودن ساختارها در حوزه گندم، ‌آرد و نان بود نه اينكه ‌گروهي بد عمل مي كنند كه دولت در تلاش است تا به اصلاح ساختارها بپردازد.

وي با بيان اينكه دادن اختيار به نانوايي ها براي خريد آرد مورد نياز خود به توليد نان كيفي كمك مي كند، گفت: ‌در قانون هدفمندي يارانه ها قرار است ساختارهاي مبتني بر بازار تلاش اقتصادي مردم جانشين ساختارهاي دولتي شود كه اين باعث افزايش كيفيت، كاهش مصرف، افزايش بهره وري و استفاده از فناوري هاي نوين مي شود.

غضنفري افزود: ‌نوعي پوست اندازي در حوزه توليد و توزيع خواهيم داشت به گونه اي كه فناوري ها و روش هاي نوين و متبني بر كاهش هزينه و افزايش بهره وري جانشين روش هاي گذشته مي شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: