ساخت فيلم 100 ثانيه اي با الهام از فرهنگ ايراني
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 14
نویسنده : مولوی
سيد محمد حسيني گفت: با توجه به فرهنگ غني و اصيل ايراني ، ظرفيت‌هاي فراواني وجود دارد كه مي‌تواند دستمايه آثار هنري شود و فيلمسازان 100 ثانيه‌اي با الهام از اين فرهنگ خلق اثر كنند.

به گزارش فارس، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار دبيران كميته‌ها و اعضاي شوراي راهبردي جشنواره فليم 100 گفت: توليد فيلم‌هاي 100ثانيه‌اي در عرصه فرهنگ بسيار قابل تامل و ارزشمند است، گاهي از طريق همين فيلم‌هاي كوتاه يا 100ثانيه‌اي مي‌شود به انسان حرف‌هاي مهمي را يادآوري كرد و پيامي را به او منتقل كرد و اين خود يك ظرفيت است كه بايد فيلمسازان ما به آن توجه نمايند.

سيد محمد حسيني با اشاره به رسالت فيلمسازان در حفظ و بسط فرهنگ ايراني و اسلامي گفت: تاثيري كه تصوير بر ذهن مخاطب دارد كتمان نشدني است و توليد انبوه فيلم و سريال در خارج و داخل از كشور حكايت از اين موضوع دارد و نياز است كه ما هم براي رويارويي با اين رقابت بيش از پيش تلاش كنيم و توجه به كيفيت آثار توليد شده در اين عرصه توان رقابت را دو چندان مي‌كند.

وي تصريح كرد: بايد نسبت به وقايع اشراف و معرفت داشته باشيم و اين شناخت فيلمساز از موقعيت‌ها است كه باعث تاثير گذاري اثرش خواهد بود. در كشور ما با توجه به فرهنگ غني و اصيلي كه داريم ظرفيت‌هاي فراواني وجود دارد كه هر كدام آن‌ها مي‌تواند دستمايه و سوژه فيمسازان جوان باشد.

حسيني با بيان اينكه كوتاه بيان كردن بسيار دشوار تر از بيان بلند يك مفهوم است گفت: بيان موجز يك مفهوم تاثيرگذارتر از يك بيان بلند است.در عرصه فيلمسازي جوانان علاقمند و مستعد فراواني وجود دارند كه بايد اين فرصت در اختيار آن‌ها قرار گيرد تا قابليت‌هاي خود را نشان دهند.

وزير فرهنگ وارشاد اسلامي در پايان خطاب به اعضاي شوراي راهبردي و كميته اجرايي هفتمين جشنواره فيلم 100 ثانيه‌اي اظهار اميدواري كرد كه هر دوره اين جشنواره بهتر از دروه قبل برگزار شود و اميد است كه سال به سال هنرمندان اين حوزه با كسب تجربيات مفيد و ارزنده هرچه بهتر و فراگير تر به كار خود دراين زمينه ادامه دهند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين به ظرفيت‌هاي فيلم 100 ثانيه‌اي اشاره كرد و گفت: فيلمسازان 100 ثانيه‌اي مي‌توانند با موضوعات ‌مختلفي مانند مشاهير و مفاخر فرهنگي و هنري و همچنين موضوعاتي مانند معرفي ايران فيلم‌هاي 100 ثانيه‌اي بسازند.اين فيلم ها قابليت هاي بين‌المللي دارند و مي‌شود از آن‌ها براي معرفي فرهنگ ايراني -اسلامي استفاده كرد.

در ادامه حسين رباني غريبي دبير جشنواره فيلم 100 با اشاره به اهداف برگزاري اين جشنواره و محورهاي دوره هفتم گفت: اعتلاي فرهنگ اخلاق و شناسايي جوانان مستعد در عرصه فيلمسازي و حمايت از نيروهاي خلاق از اهداف اين جشنواره است.

دبير جشنواره فيلم 100 افزود: با راه‌اندازي سايت باشگاه 100ثانيه‌اي، با شركت‌كنندگان در دوره هفتم و علاقمندان در اين عرصه ارتباط مداوم خواهيم داشت و علاوه بر معرفي دوره‌هاي مختلف هنري براي فيلمسازان جوان در اين سايت، بخش هاي نقد و تحليل داير مي‌شود.

هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم 100 ثانيه‌اي با شعار سينماي اخلاق به همت حوزه هنري استان تهران و با مشاركت جمعيت هلال احمر، معاونت اجتماعي وزارت كشور، معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، شبكه سوم سيما و سازمان ملي جوانان در اسفندماه سال جاري برگزار خواهد شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: