افزايش آتش‌سوزي‌ جنگل‌ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
افزايش آتش‌سوزي‌ جنگل‌ها
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 20
نویسنده : مولوی
رئيس سازمان مديريت بحران كشور گفت: ميزان آتش‌ سوزي در جنگل‌ها، 300 درصد افزايش يافته است.

به گزارش فارس، حسين باقري در مراسم امضاي موافقتنامه همكاري ميان سازمان مديريت بحران كشور و سازمان پدافند غيرعامل كه امروز در ساختمان شماره 2 وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: با امضاي اين موافقت‌نامه شاهد تحولي اساسي در مديريت بحران خواهيم بود.

وي با اشاره به اينكه دفاع مقدس در جمهوري اسلامي ايران، منشأ خير و بركت و تحولات بسياري در كشور بوده است،‌ گفت: در كشورهاي مختلف، نيروهاي مسلح تشكيل دهنده علوم بسيار پيچيده‌اي هستند همچنين بر اساس قانون اساسي، نيروهاي مسلح در زمان بحران به كمك دولت مي‌آيند و در قانون مديريت بحران نيز به استفاده از ظرفيت‌هاي نيروهاي مسلح اشاره شده است.

باقري افزود: جلسات متعدد كارشناسي برگزار شده است و براي استفاده از ظرفيت‌هاي بسيار زياد در نيروهاي مسلح، موافقت‌نامه‌اي تنظيم و امضا شد كه مصوبات اين موافقت‌نامه از امروز اجرايي مي‌شود؛ نيروهاي مسلح فراتر از يك كارگروه در مديريت بحران فعاليت دارند و مي‌توان گفت كه نيروهاي مسلح در حد دسته‌هاي اجرايي امكانات، تجربه، علم و فناوري دارند.

رئيس سازمان مديريت بحران كشور با اشاره به اينكه جوانان در دوران سربازي آموزش‌هاي امداد و نجات و حوادث طبيعي را فرا مي‌گيرند، اضافه كرد: با امضاي اين موافقت‌نامه اين موضوع از امروز اجرايي مي‌شود.

وي به ساماندهي ماشين‌آلات، نيروي انساني و امكاناتي كه در مديريت بحران مورد نياز است، اشاره كرد و گفت: متأسفانه در زلزله‌هاي گذشته بدون ساماندهي از امكانات استفاده مي‌شد كه از امروز اين ساماندهي با همكاري نيروهاي مسلح امكان‌پذير است.

باقري با بيان اينكه سيستم‌هاي ارتباطي نيروهاي مسلح هميشه فعال است، تصريح كرد: با همكاري نيروهاي مسلح در زلزله اخير كرمان، منطقه سريعاً شناسايي شد و گروه‌هاي امداد و نجات عازم آن منطقه شدند؛ نيروهاي مسلح در اطفاي حريق، ترابري هوايي، نيروي انساني و استفاده از امكانات موجود مي‌توانند به مديريت بحران كمك كنند.

رئيس سازمان مديريت بحران كشور در پاسخ به اين پرسش كه قبل از اين موافقت‌نامه، نيروهاي مسلح در زمان بحران همكاري داشتند يا خير، افزود: قبل از تشكيل قانون سازمان نيروهاي مسلح، اين نيروها بر اساس قانون در تمامي حوادث طبيعي مشاركت داشته‌اند ولي اكنون ميزان و نحوه حضور نيروهاي مسلح براي نخستين بار در كشور تدوين مي‌شود.

وي اظهار داشت: در گذشته نيروهاي مسلح بدون وجود دستورالعملي مشاركت مي‌كردند كه اين موضوع موجب بروز مشكلاتي مي‌شد ولي امروز با امضاي اين موافقت‌نامه، فعاليت‌ها بر اين اساس تقسيم‌بندي مي‌شود.

باقري با بيان اينكه ميزان آتش‌سوزي در جنگل‌ها، 300 درصد افزايش يافته است، گفت: در سال‌هاي آينده نيز اين آتش‌سوزي‌ها افزايش خواهد يافت؛ لذا نياز به همكاري و همياري نيروهاي مسلح بيش از گذشته خواهد بود.

در ادامه اين مراسم ، غلامرضا جلالي ، رئيس سازمان پدافند غيرعامل اظهار داشت: مجموعه توانمندي‌هاي فوريتي در نيروهاي مسلح در همه كشورها وجود دارد و ماهيت كار بحران، بيشترين نزديكي را با نيروهاي مسلح دارد.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل افزود: نيروهاي مسلح از جمله ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج با توجه به امكاناتي كه دارند بر اساس اين موافقت‌نامه در مواقع بحراني به كمك دولت خواهند آمد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: