ضرورت افزايش تعرفه خدمات روانپزشكي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ضرورت افزايش تعرفه خدمات روانپزشكي
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 16
نویسنده : مولوی
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: شيوع بيماري‌هاي رواني در كشور نسبتاً بالاست اما به علت پايين بودن تعرفه‌هاي روانپزشكي و همكاري نكردن بيمه‌ها ، بيمارستان ها تمايلي به ايجاد تخت روانپزشكي ندارند بنابراين تعرفه اين خدمات بايد حداقل 2 برابر شود.

حسن امامي رضوي در گفت و گو با فارس، افزود: شيوع بيماري‌هاي رواني در كشور نسبتاً بالاست و ما با بار بالاي بيماري هاي رواني در كشور مواجه هستيم در عين حال تعداد تخت‌هاي بستري روانپزشكي نيز به نسبت جمعيت اين بيماران كم است.

وي گفت: وزارت بهداشت برنامه‌‌هايي را براي افزايش تعداد تخت‌هاي روانپزشكي در كشور اجرا كرده است اما باز هم پاسخگوي بيماران نيستيم، علت مهم آن پايين بودن تعرفه خدمات روانپزشكي است به همين علت مراكز درماني تمايلي به افزايش تخت‌هاي روانپزشكي ندارند، البته بيمه‌ها هم در اين زمينه همكاري كاملي ندارند.

معاون وزير بهداشت افزود: معمولاً بيماران روانپزشكي بايد بيش از 50 روز در بيمارستان بستري شوند اما بيمه‌ها هزينه بيش از 50 روز را پرداخت نمي‌كنند به همين علت گرايش به ايجاد تخت روانپزشكي در بيمارستان‌ها كم است.

وي اضافه كرد: نياز بيماران رواني به تخت بستري بسيار بيش از توان و امكانات كشور است البته برنامه‌هاي جانبي مانند مراقبت در منزل براي كاهش اين مشكل انجام شده است اما افزايش تخت‌هاي بيمارستاني روانپزشكي در كشور امري اجتناب ناپذير است كه لازمه آن افزايش تعرفه‌هاي خدمات روانپزشكي است كه بايد 100درصد افزايش يابد.

امامي رضوي گفت: ايجاد تخت روانپزشكي براي بيمارستان‌ها در شرايط فعلي انگيزه زا نيست در عين حال به علت گسترش شهرنشيني و زندگي صنعتي كه با افزايش استرس همراه است بار بيماري‌هاي رواني را افزايش داده است اين مسئله از سال‌هاي قبل هم بوده است بنابراين نمي‌توانيم بگوييم كه اخيراً با افزايش شيوع و افزايش قابل توجه آمار بيماران رواني در كشور رو به رو شده‌ايم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: